Inspirerend Geluk | #Part 5 Omgekeerde bucketlist

Sas van I live for my dreams heeft al eerder dit jaar het project Pluk het Geluk verzonnen en gestart. Dit bleek een groot succes, maar ik kwam net kijken en kon nog niet goed overweg met wordpress om alsnog mee te doen. Maar nu heeft zij een tweede project wat Inspirerend Geluk heet, je kunt nog altijd meedoen en instappen als je wilt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Vandaag deel 5: tevens het laatste deel, tenminste, zover πŸ˜‰

Beschrijf wat je allemaal al ondernomen hebt en waar je trots op bent. Welke dingen springen er voor jou uit? Een terugblik op dingen waar je trots op kan zijn, ipv de algemene wat-wil-ik-nog-bereiken-lijstjes. Omdat je trots mag zijn op de dingen die je al hebt bereikt!

3D canvas in opdracht gemaakt. Ben ik ontzettend trots op!

3D canvas in opdracht gemaakt. Ben ik ontzettend trots op!

~Mijn vrijwilligerswerk, dat is nu zo ondertussen een jaar geleden dat ik het krantenartikel las, ik las creativiteit met winkel etc. Ik mailde, het duurde even voor ik antwoord kreeg maar mocht op gesprek komen. Ja, ook dan moet je solliciteren en kun je afgewezen worden. Ik mocht direct na het weekend proef komen draaien en de groepen gaan zien en kennis maken.

Gewoon wat observeren en ik werd door mijn directe huidige collega eigenlijk al binnen 10 minuten binnen gehaald. Hij gaf mij een formulier wat ik even in moest vullen een voorlopig contract en mijn gegevens. Een proefcontract voor drie maanden. Ja ook dat is tegenwoordig normaal, vrijwilligerswerk is eigenlijk een hele foute naam zoals het nu gaat en moet. De drie maanden vlogen om en de cliΓ«nten kwamen telkens dichterbij in de groep waar ik nu elke week meedraai. Om dan ineens mijn vaste contract binnen te krijgen, ondertekend heb en terug gestuurd en nu heb ik dan een onbetaalde baan, tot nu toe voor 2 uurtjes in de week.

Vrouwelijk klassiek naakt, in soft pastel op zwart karton, de stijl lijkt op die van Carravagio

Vrouwelijk klassiek naakt, in soft pastel op zwart karton, de stijl lijkt op die van Carravagio

~Moeder worden op jonge leeftijd, ook dat was een wens ALS het mij gegeven was en de juiste partner in mijn leven zou zijn. En zo formuleerde ik het echt vanaf ongeveer mijn 14de jaar. Ik krijg overigens nog steeds de vraag of β€˜het’ soms een β€˜ongelukje’ was of is… uh nee, zwaar gepland en anderhalf jaar voor uh… πŸ˜‰

~Mijn MAVO diploma halen in 1989, nee dat was niet helemaal normaal, ik kreeg ergens VWO advies, dat ik dat had kunnen doen maar mijn moeder zag het al aankomen dat ik de andere kant op ging, de kant van uitgaan, make up, mode, popmuziek, disco en ga zo maar verder. En ik heb dat laatste jaar en mijn diploma echt kantje boord gehaald door alsnog keihard te werken.

Houtskool, zelfportret toen ik 16 was van foto af.

Houtskool, zelfportret toen ik 16 was van foto af.

Wisten jullie dat? Heb ik van mijn lerares Engels gehoord welke ook mijn dochter heeft les gegeven bij haar diploma uitreiking een paar jaar geleden, dat een MAVO diploma van toen nu minstens VWO waard is in deze tijd? Hoe dat zo? Is het onderwijs zo onderuit gegaan? Vind het nogal wat te weten dat als iemand nu zegt VWO gehaald, dat ze dan eigenlijk maar een MAVO op zak hebben.

~Verder zou ik het niet zo weten omdat een bucketlist eigenlijk pas van de jaren 90 is, van de film natuurlijk en daarvoor had ik dromen en wensen en sommigen zijn uitgekomen en anderen nog niet. You will never ever know when they will.

Studie handen, houtskool. Ook te koop, gezien ik weet dat sommigen studies sparen.

Studie handen, houtskool. Ook te koop, gezien ik weet dat sommigen studies sparen.

Misschien klinkt het gek, maar dan is er meer fout gegaan van mijn ‘omgekeerde bucketlist’ dan goed, maar dat ben ik nu aan het keren, en die tijden zijn gewoon voorbij, over, klaar uit. πŸ˜‰

Dreaming, oliepastel op papier, ook nog te koop en in atelier te vinden.

Dreaming, oliepastel op papier, ook nog te koop en in atelier te vinden.

Wat heb jij op je omgekeerde bucketlist staan, wat heb jij al gedaan wat je ook graag wilde.Β 

(Note, ja al deze werken zijn van mijzelf en bij mij in het Atelier te vinden, als je meer wilt weten, kun je altijd contact met mij opnemen.)

53 thoughts on “Inspirerend Geluk | #Part 5 Omgekeerde bucketlist

  1. Wat een leuk idee. Het is altijd goed om terug te kijken naar dingen waar je trots op bent :-). Wat een mooie schilderijen weer :-). Daar kun je ook trots op zijn!

    In de toekomst kijken is natuurlijk ook fijn! ik wens je heel veel succes!

    Liked by 1 persoon

        • lol dan zeg ik doen, ik spreek Gineke nog met regelmaat nu zelfs, omdat ze hier in de buurt woont, kom haar weleens tegen nog bij AH hier bij boodschappen doen, ze vertelde mij dus diezelfde avond dat Eliza haar diploma in handen kreeg, dat ze het hele onderwijs dus al niets meer aan vond, maar ze is al te oud om nog een switch te maken, maar het is echt totaal onderuit gehaald in die 20 jaar dat wij ervan af zijn… Gineke zit nu haar tijd uit op De Meergronden tot pensioen… ❀ Bij deze! Dus vertel je buuv dat maar ghe ghe ghe

          Liked by 1 persoon

  2. Je maakt erg mooie tekeningen en schilderijen, mag je zeker trots op zijn.
    toch fijn dat je gewenste dingen waar hebt gemaakt. Hans

    ot, ik heb niet naar Het Beste Idee van Nederland gekeken, maar log al sinds 2008 over uitvindingen.
    Ik wilde eens stoppen maar lezers vonden dat jammer, dus ga ik dapper door.

    Liked by 1 persoon

  3. Zo’n omgekeerde bucketlist vullen zal mij ook gemakkelijker afgaan dan nu nog van alles te moeten doen van mezelf πŸ™‚ Maar een ding heb ik dan toch weer voor elkaar al was het een worsteling om alles goed werkend te krijgen! Ik heb er toch maar mooi een zusje bij!

    Er zijn genoeg dingen anders gelopen in het leven dan ik zelf zou hebben gekozen, zal ik maar zeggen. Maar ik ben nog elke dag trots en blij de moeder te mogen zijn van twee fantastische jonge mannen!

    Liked by 1 persoon

  4. Fantastisch log en dat zal vooral door je mooi werk komen waarmee je het illustreert Morgaine! Jij gaat precies met grote sprongen vooruit hΓ©, als je zo’n grote gave hebt blijft er niet veel te wensen, velen zullen wel wat jaloers op je zijn, ik incluis!
    Sorry dat ik gisteren niet voorbij kwam, je leest op mijn blog waarom…
    Maar ik haal de schade nu in!
    Fijne nieuwe week meid, geniet er van!

    Liked by 1 persoon

  5. Ik wilde met een band rond toeren, en ja, dat heb ik gedaan. Verder wilde ik wedstrijden gaan boksen. Heel hard voor getraind maar ben gestopt toen ik daadwerkelijk wedstrijden kon gaan doen. Opeens had ik geen zin meer anderen lurp te slaan. πŸ˜†
    Ja, vrijwilligerswerk is niet zo vrijblijvend. Het is gewoon werk. Mensen rekenen op je. Alleen jammer dat men er geen vergoeding voor geeft. Werken zonder loon kan eigenlijk gewoon niet.
    Je hebt een leuke lijst neergezet, en leuke illustraties er bij
    Grts

    Liked by 1 persoon

  6. Dat hele onderwijssysteem bij jullie is maar raar hoor. Ik kreeg destijds het advies om op vwo te beginnen, dan kon ik altijd nog zakken, wat waarschijnlijk nodig was. In Bels kreeg ik het advies dat ik nooit een tso richting hoefde te volgen want ik was slim genoeg voor de aso. Glansrijk geslaagd ben ik op het aso! En druk bezig met mijn Bachelor.
    dus het hele systeem in NL? Ik weet het zo nog niet…

    Like

  7. Het is echt erg, maar dat van dat mavo diploma en vwo diploma geloof ik zo. Of laat ik het anders zeggen: Er zijn scholieren die VWO examens halen die echt niet het niveau halen van 15-20 jaar geleden. Ik ben er nog steeds niet achter of het onderwijs nou echt zo achteruit is gegaan of dat het iets anders is …

    Mijn omgekeerde bucket list is niet zo belangrijk, want ik ben blij met waar ik ben. Dus alles wat ik heb meegemaakt daar ben ik trots op of blij mee. Ik heb dan ook nooit echt van die enorm grote dromen gehad als ‘ik moet een wereldreis maken!’.

    Ik ben blij met de pup, en de katten, en mijn gozer en ons leventje. En dat ik geen kinderen heb, waar ik ook bewust voor gekozen heb. Ik snap helemaal dat juist jong kinderen krijgen een prima keus is, waar je oprecht blij en trots op mag zijn.

    Liked by 1 persoon

    • Het onderwijs systeem is altijd al veranderd en dat komt natuurlijk door meerdere factoren, de grootste factor is dat de regering in feite beslist, zo weet ik ook nog heel goed, dat ik met mijn opa al in de clinch kon gaan liggen omdat hij dingen aan mij vroeg omdat ik op een bepaald niveau was gekomen (lagere school heb ik het nu al over), en dat ik dat helemaal niet had gehad, en dat ging van aardrijkskunde plaatsen opnoemen die wij niet meer kregen tot rivieren en waterweggetjes, ja de kleintjes, dat kreeg ik al niet meer, geschiedenis, dat hij jaartallen op ging zitten noemen en ik hem al glazig aankeek, slag bij waterloo zei hij dan, uhhhhh nooit gehad! Rekensommen ook zoiets, echt op vlak al en hij vond in de seventies al dat het onderwijs dus achteruit was gegaan, dat wij weer andere dingen kregen die hij niet had, zoals de tweede WW etc… wordt niet aan gedacht, maar okΓ©…. ik heb het zien gaan met mijn dochter weer natuurlijk, hoe bij ons het pretpakket nog daar was en nu is het al verlicht om weer te moeten kunnen rekenen, er zijn velen die dat niet kunnen, meer van de talen zijn en daarop dan struikelen in het nu. Dus maken ze het niveau lager en wat van het ene vak omlaag gaat gaat het andere ook mee. Plus neem ouders mee die zich ermee gaan bemoeien etc. hun kind is slim en bladiebla… kortom het zijn twee factoren, misschien wel vooral de ouders. πŸ˜‰

      Like

  8. Oh wauw, dat zijn echt indrukwekkend mooie schilderijen en tekeningen. Vind ik echt heel knap gemaakt!
    Waar ik erg blij om ben, is dat ik mijn opleiding – onder moeilijke omstandigheden – toch nog heb weten af te maken. Ik zou er zo’n spijt van gekregen hebben als ik dat niet gedaan had…

    Liked by 1 persoon

    • Dat is ook echt een uitdaging dan, dat heb ik dus ook, ik heb echt heel veel lopen verknallen in mijn tienertijd en moest er in een paar maanden tijd echt aan trekken, de beloning was… dat ik dan mocht werken en samen wonen als ik het had gehaald, hahaha

      Like

  9. Ik ben verliefd op je 3-D canvas! Echt schitterend wat je maakt. Leuk om ook eens een keer een omgekeerde bucketlist te lezen haha. Moeder worden stond niet op mijn lijstje maar was voor mij wel onverwacht. Desondanks zou ik neer nooit keer anders willen. Ik heb het schrijven weer opgepakt, dat stond op mijn lijstje. Geniet er nog steeds iedere dag van.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel Jeanine, moet bij jou nog even zoeken of ik jou per mail kan ontvangen πŸ˜‰ Ik zit niet zo vaak op bloglovin’ hahaha En ja, die omgekeerde bucketlist is erg fijn, al heb ik nooit veel wensen gehad, ja reizen eigenlijk altijd wel, maar dat hoeft niet ver te zijn, eigen land ontdekken, maar Schotland, ja πŸ˜‰ Ooit was dat een Carribean cruise trouwens en de fjorden bezoeken per cruise, bla… de wereld zien, ja, maar lang niet alles, wie weet komt dat er nog van πŸ˜€

      Like

  10. Ik heb ook moeten knokken voor mijn VMBO-t diploma, terwijl ik ook VWO had kunnen doen. Bijzonder om te horen zeg dat het niveau zo achteruit aan het gaan is, maar als je ook bedenkt wie er tegenwoordig nog kan hoofdrekenen? Dat leren ze ook bijna niet meer. Het onderwijs is zo veranderd! Als ik kijk naar mijn omgekeerde bucketlist, dank denk ik vooral aan mijn mbo diploma, ook mijn vrijwilligerswerk, mijn zelfacceptatie waar ik keihard voor geknokt heb en dat ik een wereldpartner heb die ik nu verloofde mag noemen! In de toekomst kijken kun je nooit, maar als ik kijk naar het verleden, is dit absoluut geen verloren tijd geweest.

    Liked by 1 persoon

  11. Na de dood van Juul ben ik dingen gaan doen, omdat je nooit weet wat het leven brengt. Zo ben ik gaan schilderen, heb een boek geschreven, blog nog steeds en probeer mensen iets te geven als ik dat kan. In mijn geval vaak woorden. Ook moet je soms buiten je comfort-zone treden wil je iets bereiken. Al is het ongemakkelijk, toch probeer ik het…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

