Wat ik voor jullie over heb!

Ja jullie, mijn lezers en kijkers, lurkers, iedereen die dit blog vaker bezoekt dan nu toevallig even langs hopt. hahaha met een grote vette knipoog natuurlijk, vind het veel te leuk, alleen nu?

Vandaag, A Day in the Life Part 2? Nou nee niet helemaal. Ik was weer even op mijn route in het park en vorige week kwam ik nog een man tegen samen met zijn partner die net foto’s had gemaakt van enorme boleten, er waren er heel veel zei hij, en zo groot als zijn hand en liet het zien op zijn scherm van zijn wel iets betere camera. Oh? ‘Ze staan daar verderop, rechts als je nu die kant op gaat!’ Ik dankte de man en het schemerde al ondertussen maar ik ging op mijn dooie gemak die kant op, niet gevonden dus vandaag herkansing.

Na de brandnetels

Na de brandnetels

Denken jullie nu echt?

Dat ik die dingen die ik heb gezien op zijn camera scherm heb gevonden? NOT. Maar, ik bleef staren en zoeken, lopend, fiets aan de hand, want? Brandnetels zijn hier heel normaal aan de rand van het boomgebied, lekker hoog ook, zodat je twijfelt of je wel zult gaan, maar het was al wat minder dus ik zag, kleintjes in de verte en besloot fiets op slot, en ik ging de brandnetels door, bosaardbeitjes kwam ik nog tegen daaronder ook nog. Nooit opgevallen dat die er ook staan, dankzij al die #%#Q% brandnetels. En toen zag ik de aarde ik stond aan de rand van het boomgebied ik deed een stap, Moeder aarde rook best lekker en toen.

~Splatch~

Ik zakte zeker 5 of meer de diepte in bij de volgende stap en als je niet zo stabiel bent en al twee dagen constant fietst en trappen loopt ook vooral wat je niet gewend bent, dan schrik je wel even en zak je even door. Goed, ik was weer stabiel en nam die volgende stap.

Vorige week waren deze nog wit

Vorige week waren deze nog wit

Ik zakte weer weg, het leek meer moeras dan dan aarde. En daarmee ben ik er ook achter waar die muggen dus samen komen in deze tijd van het jaar. Ik weet namelijk niet hoe het bij jullie thuis is, maar ik heb nog steeds zo nu en dan een mug in huis. Ze bevinden zich dus rond de paddestoelen achter de brandnetels en bosaardbeitjes, hahaha Echt..

park3

En ik was nog zo dom om het nog 2x keer te doen vandaag op dit traject, en die witte boleten of wat het ook alweer zijn, heb ik nog niet gevonden. Er stonden er wel 30-35 zei hij en zijn hand was toch echt groter dan de mijne, ik zal wel blind zijn πŸ˜‰

Slak zoekt huis

Slak zoekt huis

Brak, ik voel me brak nu en moe, lichamelijk vooral, maar ook geestelijk ben ik wel een beetje moe. Ik ga dus proberen, heb ik mij voorgenomen om het rustig aan te doen vanavond, mijzelf in acht te nemen en op tijd mijn bed in te gaan, morgenmiddag mag ik weer werken immers. En ja daar heb ik gewoon heel veel zin in πŸ˜€

park5

mijn persoonlijke favoriet

mijn persoonlijke favoriet

park7

park8

park9 park10

Ik ga vanavond of morgenochtend de schade wel merken als deze er al is, ja 1 brandnetel was nog zo sterk dat deze dwars door mijn lange broek heeft gestoken zover valt het nog mee. En dit heb ik dus voor jullie over om het micro wereldje van Almere aan jullie te tonen. Ik heb de moed al opgegeven om de rood met witte tegen te komen of de porselein zwammen, dit is het wel, zelfs de inktzwam die ik normaal als eerste tegenkwam, worden gewoon om gemaaid of zijn om gemaaid, want die zie ik dus in geen velden of wegen.

Gaat het jullie vervelen? al die blogs over herfst? Tips of foto’s zoals deze?Β 

53 thoughts on “Wat ik voor jullie over heb!

  1. Mymorgaine je hebt je best voor ons gedaan.
    Je hebt de herfst prachtig vertaald op het scherm, ik ruik hem bijna, maagdelijk.
    Weg zakken is niet erg als je er maar weer uitkomt.
    Je hebt de rustige avond wel verdiend na vandaag. Hans

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind de foto’s prachtig. Dus ik kan er geen genoeg van krijgen. :).. Lurken..Vind het zo’n raar woord. Bij ons noemen ze als je aan een glas “sabbelt” zonder echt te drinken “lurken”. Zoals kleine kinderen wel doen aan hun flesje..

    Liked by 1 persoon

  3. Nee, blijf er vooral over bloggen, en ook over je verhalen in het bos want *sorry* ik moest stiekem wel een beetje lachen bij de gedachte dat jij daar al 2 dagen rond loopt en fiets met je cameraatje en nΓ³g steeds die rood met witte zwam niet gevonden hebt. Wel vervelend dat je nu echt op bent. De foto’s mogen er wel zijn trouwens. Ik wil ze wel rood met wit voor je Photoshoppen hoor, als je daar blij van wordt πŸ˜‰ Maar zo zijn ze ook prachtig.

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha die rood met witte stippen ga je hier ook niet vinden dit is nieuw land Almere en dit is het wel… het ging om andere boleten wit en groot πŸ˜‰ En dat lachen was ook de bedoeling. Ja ik ben brak nu, teveel trappen gelopen, mijn dochter woont namelijk op 3 hoog en geen lift, dus dat is funest voor mij eigenlijk en dan hier ook nog een trap… yeah! hahaha ik ben blij als het vrijdag is!

      Like

    • Het is zo groots dat stukje bio macro cultuur, je ziet hier maar een heel klein stukje van πŸ˜‰ Ook gewoon op de grond, echt heel groots dat perceeltje en ik kan er zo heen fietsen en dan live bekijken πŸ˜‰

      Like

    • Die groeit toch veel hoger in de bomen… ik zal eens kijken dan… gezien ik ze anders ken vanuit het Lage Vuursche… hoger …. meer nat en doorzichtig? Ben geen expert zelf misschien heb je gelijk, hahaha

      Like

      • De porseleinzwam die ik ken zijn inderdaad nattig en doorzichtig.
        Ik ben zeker geen expert Morgaine.
        Enkele jaren geleden kon ik wel een paar bomen herkennen…maar alleen als er wat onder lag…beukennootjes, eikels en kastanjes en daarmee hield mijn kennis op πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        Liked by 1 persoon

        • Hier dus dito Ria, en deze stammen zijn omgezaagd, beleid van Almere dus zelfs aan de boom herken je ze niet, in dit geval moet je kennis van sporen en paddenstoelen heel groot zijn, waarom ze dat hier doen? Google, Bomenbeleid Almere, hahaha

          Like

  4. Wat een schitterend herfst log! Hier mag je gerust fier op zijn Morgaine. De foto’s spreken voor zich en als je er dan nog bij leest wat het je heeft gekost, lichamelijk en geestelijk…wow, ik doe het je niet na! Maar jij zou jij niet zijn als geen enkel obstakel te groot, te hoog of in dit geval te diep is, jij overwint precies alles hΓ©?

    Liked by 1 persoon

    • hahaha, dat moet zijn, kwam al van de twee dagen ervoor, heb afgelopen nacht even wat extra hulp ingeschakeld, op tijd ingenomen en vandaag ook op tijd wakker πŸ˜€ Morgen kan ik mijn fysiotherapeut even opzoeken, volgens mij zitten er weer een aantal wervels door al het sjouwen en traplopen weer wat naast πŸ˜‰ Komt goed!

      Like

  5. Nou Suuz, als ik ene blog beu raak dan zie je me niet meer. πŸ˜› En ik kom hier toch nog gewoon? πŸ™‚ dus gewoon doorgaan zoals je blogt en wat er in je op en boven komt. That’s you! En daarom volg ik je. Snappie? πŸ˜›
    Ja, hier zitten ook nog muggen, maar niet zo vreemd. We hebben hier allemaal boomgaarden en watergangen, en daar houden muggen ook van. In de regentonnen heb ik wat stekelbaarsjes die de muggenlarven opeten dus dat heb ik alvast veilig gesteld πŸ˜†
    De rood met witte zie je hier aan de kust echt super, super, super zelden ..
    grts

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha ik zou niet anders weten John, ja soms heel soms kan ik wel vooruit werken, voor als ik bijv. iets minder tijd heb en toch wat wil plaatsen, maar zelfs dan, lees ik terug en denk.. okΓ© opnieuw nu vanuit mijn hoofd weer en opnieuw, LOL… De vraag over herfstblogs was zomaar, omdat het nu overal tevoorschijn komt etc. en niet alleen omdat ik het ben, maar in het algemeen dus πŸ˜€

      Like

  6. Van het woord ‘boleten’ had ik nog nooit gehoord. Het is natuurlijk duidelijk waar dit blogbericht over gaat, maar toch ging ik even opzoeken wat ‘boleten’ precies betekent en dat is dus een ‘paddenstoelengroep’.

    Nee hoor, de herfstblogposts komen mij nog niet de neus uit. Ik vind ze nog steeds gezellig en van deze post kreeg ik meteen zin om ook een gezellig wandelingetje in het bos te gaan maken.
    Dankjewel voor de inspiratie, dus!

    Trouwens, leuke foto’s! :-))

    Liked by 1 persoon

    • hahaha hoi Sunny mama, echt niet? Niet op school geleerd met biologie? :O wij gingen vroeger in de seventies vanuit Amsterdam al mee met de boswachter eens per jaar… hahaha en kregen dit dus al onderwijs. πŸ˜€ Leuk dat ik je heb geΓ―nspireerd nu om ook te gaan zoeken en kijken, hier in Almere is nog weinig te vinden, maar Lage Vuursche is zo prachtig nu of bij Ermelo, en vele andere oude bossen πŸ˜€

      X

      Like

  7. Wat je toch allemaal voor ons over hebt, zodat wij niet door de brandnetels moeten kruipen, door het bemodderde moeras getrokken en de trol hebben verslagen voor we bij de een of de andere lullige paddestoel komen. HΓ¨ gelukkig, nu kan ik lekker eens uitrusten in plaats van al die heftige avonturen te moeten beleven πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  8. Heel mooi meid! En lekker rollebollen door de modder is supergoed voor je huid πŸ˜‰ Die slakt die een huisje zoekt is wel heel mooi! De foto bedoel ik. Al is de slak ook best mooi voor een naaktslak. Ik bedoel, die naakte Justien Bieber die nu het wereldwijde web beheerst is er niets bij. Maar goed, om even terug te komen op je vraag: het gaat zeker niet vervelen! Wij hebben hier namelijk geen herfst dus wat mooie herfstige plaatjes maakt het wat afwisselender voor mij. Bedankt dus voor die prachtige bostocht die je hebt gemaakt voor ons! Kijk uit naar je tweede slip en glij avontuur πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  9. Ik hoop dat de schade meevalt. Ouch!

    Oh man die slak..ik vind de natuur mooi maar deze slak wil ik zo snel mogelijk vergeten.

    Mooie foto’s ook al ben ik geen fan van de herfst πŸ˜‰ Jezus wat klink ik negatief maar zo bedoel ik het niet!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

