#inspirerend geluk: part 2

Sas van I live for my dreams heeft eerder dit jaar Pluk het Geluk gedaan en dit keer heeft zij het vervolg gemaakt hierop en deze heet Inspirerend geluk, je kunt nog altijd inspringen als je wilt om mee te doen.

Ik ben toe aan deel 2 en dit is toch wel de meest moeilijke hoor, Sas hoe heb je dit kunnen verzinnen, vooral voor iemand die elke dag van deze 10 woorden een foto op zich zou kunnen maken op allerlei manieren. Daarom ben ik mijn archief ingedoken en de wet van de privacy van mijn eigen familie tot mij genomen. Nu heb ik het geluk dat mijn eigen dochter zelf blogt, dus uhm … Zij komt hierin voor en zo ook mijn moeder heeft ooit aangegeven dat zij het niet erg vindt, maar ja, zie je haar eigenlijk wel πŸ˜‰

Nieuwsgierig? Hier volgen de tien woorden die wij meekregen, verdere tekst zal ontbreken.

Liefde – Genieten – Herinnering – Dierbaar – Verandering – Blijjdschap – Natuur – Dagelijks – Inspirerend – Geluk.

Liefde - net geboren

Liefde – net geboren – mijn dochter

genieten

genieten – Lloret de Mar

Herinnering

Herinnering

Dierbaar - mijn opa en ik, 6 weken oud

Dierbaar – mijn opa en ik, 6 weken oud

Verandering

Verandering – kitten Picasso

Blijdschap

Blijdschap – Diploma tekenen

Natuur

Natuur

Dagelijks - maansteen

Dagelijks – maansteen – dagelijks om mijn hals

inspirerend - droomdeurtjes - Jeroen KrabbΓ©

inspirerend – droomdeurtjes – Jeroen KrabbΓ©

Geluk - mijn moeder met mij... zomer 1972

Geluk – mijn moeder met mij… lente 1972

Wat is jouw mooiste herinnering aller tijden?

57 thoughts on “#inspirerend geluk: part 2

  1. Dat is leuk zeg! Die met de hond en de knuffel is wel heel bijzonder! Net als de foto bij genieten hahaha: heeerrlijk! Leuk om jou als kleine meid te zien ook. Zou best het gezicht van je moeder wel willen zien, kijken of je op haar lijkt zoals jouw dochter op jou πŸ˜€ Wat is mijn mooiste herinnering? Ik zou het echt niet weten, moet ik echt over nadenken… is dat raar? Ik hoop van niet πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • De hond heette Lycos, helaas hebben ze hem afgelopen feb. in moeten laten slapen maar hij was wel al 14 en liet niet blijken dat hij dagelijks meer pijn had dan dat iet ons los wilde laten… Bij deze πŸ˜‰ die foto past ook bij Liefde natuurlijk en dierbaar, dat is eigenlijk het mooie aan deze serie, elke foto past wel weer in de ander qua woord πŸ˜‰ Nee dat is niet gek, het mag ook een zeer dierbare herinnering zijn die nu in je opkomt. Ik weet het is moeilijk kiezen, hahaha

      Liked by 1 persoon

    • Oh en Els.. nee ik lijk niet op mijn moeder, alleen mijn kleur ogen, hahaha als ik met mijn moeder en dochter samen wandel, denkt iedereen dat mijn moeder haar moeder is en ik maar een aanhangsel of zo… je moet de mensen zien kijken als mijn moeder zegt, nee hoor, dit is mijn kleindochter DAT is mijn dochter, lol.

      Like

  2. Heel mooi om te lezen en te zien… Ik heb veel mooie herinneringen, al goed, wss heeft dat te maken dat ik op 18jarige leeftijd mijn moeder moest afgeven.
    Ik probeer haar niet te idealiseren en heb echt zulke mooie herinneringen aan haar, teveel om op te noemen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. En al zou je haar wel idealiseren dat doe ik dus met mijn opa en oma’s… dat hoort erbij, al heb ik ze wel iets langer bij mij mogen houden en mijn moeder, jaaaaaaaa gelukkig is zij er nog en daar geniet ik elke dag van! ❀

    Like

    • Dat is Lycos, de hond van mijn ouders, hij is 14 geworden en als mijn ouders op vakantie gingen dan was hij of bij ons en ook bij mijn stiefbroer zo nu en dan,e cht vechten deden we niet wie hem mocht lenen…. lol… maar dat deden we zo nu en dan, mogen we Lycos leasen? hahaha Helaas dit jaar in feb. hebben ze hem moeten laten gaan, maar dat zat er aal aan te komen, 14 is oud voor Golden Retriever. ❀

      Like

    • Dat is dan ook privΓ© bezit, in 2009 is er een bijzondere expo geweest in de Fundatie in Zwolle, privΓ© bezit wat kon, heeft toen in dat museum gehangen en kwamen de werken die dus redelijk onbekend zijn te hangen… Die ga je dus ook nergens meer tegenkomen. πŸ˜‰

      Like

  4. Nou Suzan, je hebt deze tag toch wel heel erg mooi ingevuld. Leuk om die foto’s te zien waarvan ik er me denk ik een paar kan herinneren van een eerder plaatsing door jou.
    Tja, geluk dat inspireert. k denk dat al het geluk dat wel doet. Geluk van jezelf, maar ook dat van een ander kan inspirerend werken.
    Die foto van je opa met jou. Geweldig dat je die nog hebt.
    Grts

    Liked by 1 persoon

    • Klopt JOhn, zo ie zo de diploma uitreiking natuurlijk die is van dit jaar nog. De foto van mijn opa, dat is een dia, mijn oom heeft een ding waarmee hij dia’s kan scannen…. en dat is wat je hier ziet, hiermee werd ik verrast zelf… baby foto’s die ik zelf niet kende en nu zelfs heb afgedrukt πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  5. Wow, eens voor de verandering geen teksten op de vragen, maar antwoorden in de vorm van mooie foto’s boordevol al even mooie herinneringen… Bedankt lieve Morgaine om me even te laten meegenieten van al die liefde en hang naar schoonheid die jij bezit!
    Mijn mooiste herinnering? Ik zou niet kunnen kiezen, er zijn zoveel heerlijke momenten om terug naar te kijken…

    Liked by 1 persoon

  6. Wat een bijzonder en mooi blogje! Mijn aller mooiste herinnering durf ik je niet te zeggen.. ik heb er zoveel! Ik ben rijk aan mooie herinneringen.. eentje die nu wel direct boven komt is dat mijn Opa altijd graag piano en orgel speelde.. toen we naar de efteling gingen stond daar zo’n grote piano die je met je voeten kon bespelen. Hij ging daar toen speciaal voor mij een liedje “spelen” en zingen.. hij was altijd zo lekker zichzelf overal.. daar heb ik mooie herinneringen aan ❀

    Liked by 1 persoon

    • Oh heerlijk is dat he, daar zijn opa’s voor denk ik dan πŸ˜‰ Dank je wel voor het delen voor jouw herinnering, net als jij, barst ik van de herinneringen, en ze zijn mij allemaal even dierbaar.

      Like

    • Bijzonder dat iedereen die een kind of kinderen heeft, de geboorte als eerste aanhaalt, zelfs mijn moeder nog altijd, hahaha Ja dat is een belevenis op zich en zo mooi.. alle oerkracht van het bestaan zit erin als je het mij vraagt. ❀

      Like

  7. Een heel mooie foto van je dochter, nee eigenlijk zijn ze allemaal erg mooi en onuitwisbare herinneringen zijn het.
    Mijn mooiste herinneringen is de geboorte van onze drie zoons. Hans

    ot, kan hoor dat een nieuwe reactie in de spam komt.

    Like

  8. Gisteravond al even op mijn telefoon bewonderd, maar nu toch nog eens via de PC. Mooi stukje hoor en prachtige foto’s. Zag in je commentaar dat je er wel even mee bezig was geweest en dat snap ik ook zeker wel. Maar wel prachtig. En een leuk aandenken aan zoveel herinneringen. Dank je wel dat je dit met ons hebt willen delen. xox

    Liked by 1 persoon

    • Ja, dit was echt heel moeilijk, ik had ook alles op mijzelf kunnen houden, dat wel, met al die dia’s die ik nog heb, hahaha mijn oma en met baby/peuter en zo… maar toch… is nu ook wel zo maar dit vond ik wel een combi die overal weer bij elkaar in elkaar past… πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

