Liebster Award | Part #4

Al enige tijd geleden kreeg ik van Elise de Liebster Award toe gespeeld, haar tweede keer, en zij gaf hem nu ook aan mij. Leuk, leuk, en nog eens leuk! Het maakt het eigenlijk heel makkelijk om opnieuw een blog te vullen. Nieuwe inspiratie, dank je wel

De regels:

~Vertel welke blogger je heeft genomineerd. Zie boven wat vet gedrukt is.

  • Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je genomineerd heeft.
  • Nomineer vijf andere bloggers en link deze (200 volgers, of minder).
  • Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie.
  • Maak een vragenlijstje van elf vragen voor de genomineerden.
Liebster Award logo

Liebster Award logo

De Vragen van Elise:

  1. Wat is jouw Guilty Pleasure?

Dat ik mijzelf zo eens in de drie/vier maanden toch verwen met iets wat eigenlijk niet nodig is, omdat ik vind dat ik het verdien. Let wel, dat is alleen als het kan, maar soms doe ik het ook als het beter is van niet voor later in de maand. Dit kan gaan om een sateetje van de snackbar halen, die zijn zo goddelijk hier, tot een sieraad of een edelsteen waar ik voor val, wierook halen op voorraad of zelf toch dat ene kleurboek wat wel zo fantastisch oogt.

  1. Als je iemand anders mocht zijn voor een dag, wie zou dat dan zijn?

Dit klinkt misschien heel gek, maar dan zou ik weleens een dag Maxima willen zijn of een ander persoon van hoge adel die daar gewoon op bezoek kan gaan. Waarom? Zien hoe het is om met alle gedragscodes van dien te leven, hoe gaat het nu echt in zijn werk achter al die muren.  En waar al dat geld voor nodig is. En mij richten op de armoede.

  1. Vandaag mocht je iets aan de wereld veranderen. Wat zou dat zijn?

Ik zou proberen om wapenstilstanden in de wereld voor elkaar te krijgen en de mensen te vragen om te stoppen met oorlog voeren. Geld eerlijker verdelen, zorgen dat er minder armoede is. Concrete plannen maken om in andere landen daadwerkelijk ook te helpen om oogsten op te zetten wat wel kan.

De mensen ervan bewust maken dat we allemaal mens zijn en elkaar behoren te helpen. Moeilijk uit te leggen hoe ik het exact bedoel, maar dat is de richting waar ik aan denk. Van veel koophuizen/grote panden huurhuizen maken die nu lang op de markt staan, open stellen voor hen die geen dak boven hun hoofd heeft en dit wel willen of nodig hebben. En bovenal de zorg hier in ons land eens aanpakken.

  1. Welke karaktereigenschap van jezelf vind je stom?

Dat het vaak lijkt dat ik alles al lijk te weten. Als iemand iets vertelt, dat ik dan hetzelfde heb meegemaakt, de antwoorden lijk te weten voor een ander, ook voor mijzelf omdat ik de ervaring al heb mee gemaakt. Dit is geloof mij, soms ontzettend irritant. Daarom heb ik voor mijzelf ook de regel gesteld, dat ik alleen advies of raad geef, als men erom vraagt. En dan nog, wat voor mij heeft geholpen hoeft voor een ander niet zo te zijn. Maar dan neem ik die ervaring weer mee van die ander en sla dit op en weet ik weer voor een volgende keer bij of voor iemand anders.

  1. Welke karaktereigenschap van jezelf vind je heel fijn dat je die hebt?

Empathie & Compassie, dat ik mijzelf echt in kan leven in een ander, zelfs als ik de ervaring niet heb. Ik kan een situatie of een zaak van alle kanten belichten/bekijken/mijnzelf inleven, misschien zelfs een antwoord formuleren waarvan ik niet wist dat ik het in mij had of heb, zie dan weer terug bij de vorige vraag. Echter kan het één niet zonder het ander. Helaas kan ik er in de praktijk ook weinig mee, omdat ik dan weer onbegrepen ben of wordt, toch is het fijn te weten dat ik dit kan en eigenlijk standaard doe.

  1. Wat denk je als je nu naar de hemel kijkt?

Wat ben ik toch maar nietig in vergelijking met dat heelal, wat zo groot is, dat wij als mens maar niets voorstellen en toch onze Aarde zo verkloten op alle mogelijke manieren. Waarom zien weinigen dit maar. (dit schreef ik al enige dagen geleden midden in de nacht rond 2 uur toen de sterren stonden)

  1. Geloof je in een God?

Ja en in de Godin, als een symboliek, het vrouwelijke en het mannelijke aspect in het leven. Meestal vertel ik de mensen dat ik in het Universum geloof, The Secret, dat kan men iets makkelijker oppakken/begrijpen.

  1. Heb je als kind wel eens geesten gezien? Vertel er eens iets over?

Jee, ik ben bijna 44 nu, en ik zal ze vast weleens gezien hebben zonder dat ik het wist. Ik heb ook een periode gehad dat ik dromen had, van het behang alleen al wat ik had op mijn kamer. Een jungle behang, was niet slim van mijn ouders, lol. Pas later, ik weet alleen niet wanneer exact, ben ik mij er meer bewust van geworden, dat ik soms weleens schimmen zag, maar dat was een schim, een trick of the mind en schonk daar niet veel aandacht aan.

  1. Geloof je in geesten?

Entiteiten zeg ik tegenwoordig, ja daar geloof ik in, ik zie ze soms, of orbs ook. Zo heb ik mijn opa wel vaker gezien maar ook mensen die nog leven en ver weg zijn, zie ik weleens bij mij in de kamer of van een afstandje even kijken, zij kunnen zichzelf even zichtbaar maken terwijl zij elders zijn, een zeer bijzondere gewaarwording.

  1. Waar wordt je héél blij van?

Dit klinkt ondertussen wat afgezaagd, maar als ik geld genoeg heb om anderen eens te kunnen trakteren op iets of een kaartje te kunnen versturen. De laatste keer dat ik dit deed was voor de verjaardag van mijn nicht, en jee wat schrok ik van die ene kaart die zo perfect was maar alleen al 5 euro moest kosten, en zo groot was die kaart niet. Wel van Hallmark en dan moet je het nog opsturen. Maar wat zou ik dat graag weer willen kunnen doen, gewoon kaartjes uitzoeken voor bijzondere gelegenheden of zomaar en deze versturen, niet alleen aan familie maar ook aan jullie bloggers bijvoorbeeld. Of geld genoeg dat ik een jullie kant op komen om jullie te leren kennen, velen staan hier voor open weet ik 😉 Of dat ik eens naar leuke bijeenkomsten kan gaan die overal georganiseerd worden.

  1. Wat zou je graag willen doen als je geen belemmeringen had? (geld, ziekte etc.)

Dit antwoord staat eigenlijk al bij vraag tien, de vorige, daar zou ik aan toevoegen, reizen, hier komt ie weer, mijn roots onderzoeken in Schotland, een droom een wens die ik al 4 jaar heb ondertussen. Sutherland County en daarna de rest van de wereld verkennen. Maar ook iets opzetten waarmee ik de armoede zou kunnen bestrijden in ons eigen land, ik vind het wat dat er vele kinderen zonder ontbijt naar school gaan tegenwoordig, leven we nu in 2015? Of ergens in de jaren ’20/’30 van de vorige eeuw…

Ik ga deze niet doorgeven, gezien ik dat al twee keer heb gedaan, en sommigen zitten al over de 200 volgers heen dus die mogen niet, lol, daarnaast, heb ik er dus al 10 genomineerd en volgens mij hebben ze hem allemaal ook al gedaan. Wil jij de vorige terug lezen of heb je ze gemist?

Liebster Award #1 

Liebster Award #2

Liebster Awart #3 

Heb jij nog een vraag aan mij? Zo ja, stel hem maar, of je antwoord krijgt is een tweede 😉

Geplaatst in Tag

43 thoughts on “Liebster Award | Part #4

  1. Wat lief van die kaartjes! Besef wel dat het naar Colombia nog veel duurder is hoor hahaha 😛 En ook niet zeker dat het aankomt helaas 😦 Ik zou ook wel eens Maxima willen zijn. Dan ga ik meteen in dat ene dagje eens even flink wat rechtzetten: de scheve verdeling tussen hun salaris en de rest van NL bijvoorbeeld 😉

    Liked by 1 persoon

    • JA, precies, kom op Wim, we hebben echt niet zoveel geld nodig als je bedenkt dat… zullen we dat eens gaan doen? 100 euro pm met ons hele gezin? hahaha dat kaartje sturen zit er nu ook niet in dus, het is duurder dan je denkt 😉

      Liked by 1 persoon

  2. als ik ergens een tag zie, dan begin ik al meteen te beven voordat ik begin te lezen. Ze zouden toch niet.. Ik kan mijn concentratie er niet bij houden… nee toch.. denk ik… al bibberend eindig ik de log. Opgelucht zie ik mijn naam nergens staan… Gelukkig, maar door alle stress ben ik helemaal vergeten waar je blog over ging 😉

    Love As Always
    di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Nou dat weet ik niet, ik heb het echt ooit te horen gekregen van een oud vriendin, dat ze gek werd van mijn ‘weten’ , dat ik telkens reageerde hum hum, weet ik… lol… heeft mij een vriendschap gekost 😉 Wat zegt dat dan.

      Like

  3. Een kaartje voor € 5,-?? Zo duur heb ik ze nog nooit gekocht hoor! Je kunt ze ook zelf maken, bij de Hema verkopen ze blanco kaartjes. Veel leuker nog! En met jouw creatieve brein weet je ongetwijfeld wel raad met zo’n wit kartonnetje. Ik koop meestal de kaartjes van Unicef. Die kosten een euro en zijn te gebruiken voor alle gelegenheden.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat weet ik ook wel, ik kan ook zelf, en ik kan ook op de markt of zelfs bij de Bruna graaien in de bak met… 10 voor niks… hahaha maar voor mijn nicht en eigen familie kan ik ook heel graag zoeken naar, dit was wel een 3D kaart met uilen erop, dat kan ik zo mooi niet maken en dan de tekst nog zo perfect, meer dan hartelijk gefeliciteerd en nee die heb ik in the end ook niet gekocht, maar dat ben ik ook, om juist in dat wat wel al bestaat te gaan zoeken naar die 100% passend, is ook een hobby van mij, hahaha

      Like

  4. Goh lieve Morgaine, hoe doe je het toch? Telkens denk ik, ik ken haar door en door en telkens weer kom ik bedrogen uit. Wat ben jij toch een veelzijdig mens… geen wonder dus dat men jou met die tags aan de slag laat gaan, er komt telkens weer een ander aspect van je persoonlijkheid tevoorschijn! Ik bewonder je dat jij je zo onbevangen bloot kan geven, wat ben je toch een heerlijk, spontaan mens! Blij dat ik je ken… Maar dat heb ik je geloof ik, als eens gezegd…

    Liked by 1 persoon

  5. Jeetje, je weet hem ook gewoon weer in te vullen. Nou ja, het zijn ook andere vragen dan de vorige keer, en dan is antwoorden een stuk gemakkelijker.
    Weer interessante antwoorden om te lezen. Steeds meer en meer en meer komt daar wie je bent aan het licht 😀

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja ik was een ster vroeger in vooral mijn slechte eigenschappen opnoemen ook, dat is nu wel veranderd naar eerder en meer de goede eigenschappen van mijzelf, maar we hebben allemaal schaduwkantjes en die erkennen is dan ook eigenlijk best fijn op zijn tijd 😉

      Like

Geef een reactie

