Wicked Music Tag

Dennis heeft zelf samen met zijn Laura een hele nieuwe tag bedacht, en hij heeft mij als één van de eersten genoemd of ik hem wil gaan doen, ja dat wil ik wel, en er ook voor zorg dragen dat anderen hem mee gaan nemen of dat zij de tag over zullen nemen.

De regels.

Neem onderstaande afbeelding over.

wicked-musictag-Dennis-en-Laura

wicked-musictag-Dennis-en-Laura

Noem wie jij gaat taggen. (ik neig nu toch naar bijv. John, omdat jij en Dennis dezelfde muzieksmaak delen, Di Mario, omdat hij dus WHAM! en Madonna als foutjes ziet 😛 En de derde… ach… lees onderaan wie ik echt zal taggen, omdat ik weet dat ze het leuk vinden! haha Maar heren, ik daag jullie toch uit, bij deze)

Link naar dit bericht: Wicked Music Tag by Dennis & Laura.

En link naar diegene waarvan je deze tag hebt gekregen. Ik kreeg hem direct van Dennis, dus klik hierboven wat vet gedrukt staat.

  1. Hoe is jouw liefde voor muziek ontstaan?

Dankzij mijn ouders, welke nog jong zijn en toen ik nog heel klein was weet ik nog dat er een witte radio in de keuken op de plank stond en als mijn moeder overdag aan het huishouden was of bakken of koken, dan stond die altijd aan op Arbeidsvitaminen en ja ik zong al jong mee, poging tot klanken uitbrengen, fonetisch meezingen dus en ook dansen deed ik dan al graag. Ik probeerde een ballerina te zijn met toen al een maatje meer 😉

Dit kwam dus vaak voorbij op de radio, mijn moeder zat toen al op jazzballet volgens mij en ik mocht weleens mee omdat ik vrij was van school, mocht ik ook wel even meedoen ergens dus ja… dat deed thuis dan zelf meedansen, pop en toch ook klassiek.

  1. Waar luisterden jouw ouders naar toen je klein was?

Radio dus, maar ook Motown, mijn moeder luisterde ook later graag naar Barbara Streisand en daar is mijn liefde voor haar ook ontstaan. Zij kocht het album Guilty en wij samen kennen elk zuchtje, elke ademhaling of uithaal of juist klein zingen van die LP, toen nog.

Oh gaaf, vind ik op youtube dus echt de LP die gedraaid gaat worden.  😀

  1. Wat is je eerst gekochte cd of plaat?

Ik kreeg al jong mijn eerste lp’s van mijn Indische oma bijvoorbeeld en dat was Wieteke van Dort met Willem Nijholt volgens mij met allemaal kinderliedjes van toen al vroeger en ik spreek over de seventies hey! haha luister, heb zowaar 1 van de songs kunnen vinden, was in mijn tijd al niet meer in, maar mijn Hollandse oma en Indische oma zongen dit dus in hun tijd op school, hahaha

Het album heette: Kunt U nog zingen, zing dan mee

Maar de lp die ik echt grijs heb gedraaid toen, die ik voor mijn verjaardag kreeg. Samen met mijn beste vriendin nu nog, we konden net lezen, kregen we een bioscoopmiddag cadeau, we waren net 7 of 8? Zoiets, en we gingen naar Grease, om vervolgens allebei een maand na elkaar, zij kreeg hem dus exact een maand eerder, de dubbel LP Grease te krijgen. Zij is van 6 nov. 71 en ik dus van 6 dec. 71 en joh wat was ik jaloers, hahaha wist ik veel! Mijn ouders moeten gek geworden zijn van mij al ’s morgens vroeg dat ik hem dan opzette op de pick up en dan best wel hard, drie hoog achter in Amsterdam moeten julliee ven bedenken he. En dan deed ik ook alle dansjes en loopjes na, alleen dat nummer van Sandy was wat lastig want ik had geen schommel, maar dat kwam wel weer goed bij mijn opa en oma in de tuin, maar dan vanuit mijn hoofd gezongen op de schommel, haha

  1. CD. Vinyl of Digitaal?

Alle drie ook goed? In feite hoor ik geen verschil, ik ben namelijk volgens sommigen ook wel wat toondoof, niet altijd, als iets echt vals is, dan hoor ik dat echt wel, maar qua apparatuur draait het voor mij meer en eerder om de boxen en bassen, dat dan weer wel, en als die goed zijn, dan lekker voluit zo nu en dan, maar dat wordt wel minder vaak.

  1. Favoriete en minst favoriete genre?

Ik hou van veel genres, ik kan beter vertellen dat ik dus niet zo van de Metal en echte house ben, al die dj’s van nu, of hoe heten die party’s white sensation enzovoorts, niets voor mij! Zo ook de hakkers had ik niks mee, ik kon er wel om lachen maar toen bestond TMF nog dat we clips konden kijken. Hardrock is overigens half om half, want gek genoeg, zij die pure hardrock weten te produceren maken meestal de mooiste ballads!

Deze film, blijft ook fantastisch! Nog altijd moet ik janken op het einde, en ik heb de dvd in de kast, woops 😉 Armageddon dus is de film.

  1. Je geheime music crush?

Geheim? Uhhh wat is geheim in deze, wat anderen niets vinden dan? Nu had ik het van de week al over WHAM! hahaha en ja sommigen hebben in de reacties duidelijk laten blijken dat ZIJ mij dit foutje vergeven in het nu, hahaha right? 😉 maar ik vind heel veel mooi… Ik zou dan eerder willen noemen, luister eens naar Clannad, of Loreena McKennit, zo prachtig! Het is eerder dat velen niet weten dat ze bestaan, hier een nummer van clannad wat perfect past nu de herfst helaas toch bijna start of ondertussen begonnen is en dan heb ik het over 21 sept.

En een Loreena McKennitt

  1. Welk nummer heeft een speciale betekenis voor je?

Jee, dat is niet zomaar 1 nummer, nee, ik ga eerlijk zijn, ik ben nu eenmaal ondertussen bijna 44 en in elke levensfase kunnen zelfs meerdere nummers zijn die heel bijzonder voor mij zijn. Met prachtige herinneringen en als ik de radio opzet, dan kan ik nog steeds een ‘forgotten song’ tegen komend waarin ik meteen terug getrokken wordt naar een mooi en zelfs een minder mooi moment in mijn leven. Jullie willen het niet eens weten, zou ik alweer 3 blogs aan kunnen wijden, aan bijv. alleen al de songs die op de begrafenissen en crematies van mijn dierbaren zijn gedraaid… maar ook mijn eerste schuifelplaatje en eerste kus…  😉 Woorden die gezegd zijn ooit tegen mij, ook al is die persoon niet meer bij mij, mijn ex man dus bijv. hij was hobby dj, en ja, hij drukte zich vooral uit in muziek, Sign your name van Terrence Trent D’arby, kennen jullie dat nog? en ja, ook dan moet ik nog glimlachen omdat ik het hem hoor zeggen, woorden die alleen ik nog weet.

En in het nu, als ik Venice opzet, oeh….. zulke mooie herinneringen in de laatste negen jaren… Ik glimlach en denk aan Rosa en Hij, die niet iedereen kent die mij nu leest, maar anderen weer wel 😉 Vorig jaar zat ik nog bij hen in de zaal, dat kun je ~hier~ lezen.

  1. Is je muziek smaak veranderd door de jaren heen?

Nee, wel is er bijgekomen.

Top 3 favoriete albums?

ONMOGELIJK…. Dan kan ik per artiest wat ik in de kast heb staan wel telkens 3 noemen.

Madonna –  afcourse: SUSAN! Good going stranger , en ik kan niet kiezen ik loop slechts een paar cd’s achter in de kast.

Robbie Williams – You know me, ik weet is geen album, maar… kan ook niet kiezen uit zijn albums, haha

Venice

Deze song live te mogen horen was het meest bijzondere wat ik mee heb gemaakt, hier in Almere in de Schouwburg samen met… en wij zaten praktisch alleen boven, de zaal was niet vol, balkon al helemaal niet….. en de slowdance die wij samen deden…

Voor de oude garde, het was de eerste song die Hij aan Rosa liet horen ooit en mij haar het zwijgen oplegde door zijn vingers op haar lippen te leggen en Rosa aan te kijken en met zijn ogen zei: Luister…. Naar de tekst….

  1. Wat zijn jouw recentelijke ontdekkingen die je anderen aanraad?

Die heb ik eerlijk gezegd niet, ik luister namelijk naar radio zenders die dus vooral eighties en ninetees muziek draaien, nu naar Radio10 bijv. Maar ook Veronica, dus ik weet het niet. Ik mis dus serieus TMF met op de zondag de top40 na 15.00 uur, want dat had ik vroeger echt elke week als ik thuis was opstaan en zo was ik altijd op de hoogte, maar dat principe bestaat dus niet meer. Nu op de zondag, wordt er een oude top40 uit een bepaald jaar gedraaid op Radio 10 dus, haha

Ik sluit af met Like it or Not, van Madonna… Ik heb nog zoveel muziek alleen al in de kast staan, waarvan als ik ze uit zou gaan lichten zo nu en dan, dat jullie zelfs denken, oh ja! Die was of waren er ook nog! En in het kader van…. Ik ben wie ik ben maar ik hou rekening met… maar toch, je kunt nooit met iedereen klikken, en deze tekst toen ik het hoorde voor het eerst, jaaaaaaaahaaaaaaaaa 😀

De personen die ik echt wil taggen zijn:

Sammie omdat zij ook gek is op muziek.

Sytse, omdat ik zijn ultieme muziekverleden en heden weleens wil lezen.

Surion Elise & Loena, ik ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig naar jullie muziekverleden en heden, verras ons? Julie hoeven niet natuurlijk, maar het zou wel leuk zijn als ook deze tag een plekje in blogland weet te vinden.

72 thoughts on “Wicked Music Tag

  1. Loreena McKennitt, daar heb ik een zwak voor.. Ken jij trouwens emma shapplin ook. Nog een zwak van mij die maar weinig mensen begrijpen bij mij . Ik neem de tag alleen niet over.. nee echt niet, hoe leuk ik hem ook vind.. één per jaar, want anders gaan jullie mensen dingen verwachten en daar heb ik dan weer een hekel aan. Maar….. je hebt er wel een waar robijntje gemaakt van deze log. Alleen, de Wham en Madonna had je er uit mogen laten. Die wisten we al en die ga ik echt niet aanklikken. ahahahahahhahaha

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk leuk! En alsof wij in dezelfde tijd zijn opgegroeid haha 😉 Ik houd werkelijk van Barbara Streisand, heb ook een aantal cd’s. Quilty is zeker een favoriet. The way we were is ook prachtig, maar te triest om te vaak te luisteren. En Grease, tja, wat kan ik daarover zeggen… denk dat ik die film zeker 30 keer, of 50 zelfs, heb gezien. Plus de cd die ik ook heb (in NL, zo erg is het dan ook weer niet 😉 ). Mijn vriend vond het zo raar dat ik altijd maar van die oude muziek draai hahaha. Overigens heb ik een zeer brede muzieksmaak, dus ook nummers van nu staan in mijn spotify-lijst. Nog niet helemaal verloren dus haha

    Liked by 1 persoon

  3. We hebben precies bijna dezelfde smaak wat muziek betreft, ik heb dus van dit log genoten Morgaine! Nu moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat hoe ouder ik word hoe meer klassieke muziek er gedraaid wordt. Denkelijk ga ik terug naar mijn jeugd, mijn beide ouders waren er verzot op. Zit er bij jou ook een stukje klassiek in dat je graag hoort?
    OT: bij mijn weten bestaan die bepaalde tankjes niet in de Diky Toys serie. Moest jij als kenner er eentje tegen komen, één adres hé!
    Fijne nieuwe week hé, de eerst van de herfst!

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha, nee, klassieke muziek is of werd bij ons nooooooooooooooooit gedraaid, dat is dus een stukje wat ik niet zo mee heb gekregen en vaak wordt ik daar ook juist wispelturig van, duurt te lang ;-)En die Dinky Toyys, hahahaha oke, ik zal mijn ogen en oren open houden en aan dat ene adres denken, hahaha ik ben geen kenner hoor, ik weet alleen dat er velen dinky toys sparen en vroeg het mij af 😀

      X

      Like

  4. Zwaar teleurgesteld ben ik… Niet omdat je mij niet getagt hebt… Gelukkig niet😂😂😂😂 maar omdat je deze Tag uitgebreider dan uitgebreid hebt gedaan en de Tag die ik je gegeven heb… 😂😂😂😂😂😂 geintje… Nou niets nieuws onder de zon toch qua muziek??? Ik ga met heel veel mee!!😘

    Liked by 1 persoon

  5. Een erg leuke tag heb je hier van gemaakt. En ik schrok toen ik mijn naam zag staan 🙂 Ik vind het wel tof dat je gelijk aan mij denkt. 😛
    Net als Mario sla ik hem ook over. Ik zou hem mocht ik hem aannemen toch anders hebben ingevuld want naar Dennis linken doe ik nog niet met een geladen pistool in mijn rug 😉 en trouwens, jij kent mijn smaak redelijk denk ik. Metal, zware metal, prog metal, Jazz, Volk metal, klassiek, en momenteel luister ik ook veel blues en zuid Amerikaans omdat ik liedjes in die stijl wil schrijven. 🙂
    Mijn ouders luisterde veel muziek. Heel veel. Nederlands, het levenslied, duitse slagers, de stones, roch, johnny Cash, country, klassiek.
    Echte voorkeuren heb ik niet, maar met Opeth loop ik wel weg.
    Heb ik toch en beetje je tag beantwoord hoewel dan wel op jou blog 😀 Bedankt voor de ruimte 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Voor mij veel onbekende muziek 🙂 Leuk dat je me getagd hebt, zal hem een keer invullen!
    Zullen wel hele andere antwoorden uitkomen hihi. Madonna, ik weet niet, ik heb haar muziek nooit echt leuk gevonden en als ik haar zie word ik ook niet heel vrolijk.

    Liked by 1 persoon

    • You had to be there, denk ik, hahahaha nee hoor, ja dat kan, dat heb ik weer andere artiesten, zowel vanuit die tijd als nu 😉 Leuk dat je hem ook gaat doen, ook weer goed ingeschat en ik ben heel erg benieuwd, jij kunt mij weer met nieuwe dingen kennis laten maken 😀

      Like

  7. heel wat tags doen tegenwoordig de ronde, maar dit is beslist wel eentje die ik ook wel goed vind. Als ik ooit ’s zonder inspiratie zit vul ik hem mss ook wel in… 😉
    Veel gemeenschappelijke keuzes heb ik niet met wat je hier nu opsomt, Morgaine. Alhoewel, Paul Mc Cartney, Grease, Aerosmith, the Scorpions en Terence Trent d’Arby. Maar de rest is niet echt mijn ding, te braafjes of zo… 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Leuk Morgaine. om hier te lezen en te luisteren, zelf vind ik veel muziek mooi om te beluisteren
    Ooit naar een beurs geweest,heel lang geleden daar was een optrede van Peter Mafai
    er stonden allemaal gillende meiden met de armen in de lucht, waar onder ik
    voor een handtekening,en gekregen en een vette knipoog,
    mijn dag kon niet meer stuk.
    groetjes Christiene.

    Liked by 1 persoon

  9. Wow, wat een geweld aan muziek! Ik ben geen echte muziekliefhebber, en heb dan ook geen smaak ;-). Veel nummers die je hebt gekozen ken ik niet :-). Sommige zijn mooie nummers! Die van Aerosmith kende ik dan wel, die vind ik echt heel mooi.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

