Almere zit dicht: De Triathlon is er weer!

Wij zijn weer blij hier in Almere. ~kuche~ ja eigenlijk dus de meeste mensen niet. Vooral zij die aan de buitenranden wonen van Almere zullen het morgen erg lastig krijgen en zo ook ik, die op zaterdag nog weleens richting Centrum Stad wil gaan, blijft lekker thuis en in eigen omgeving. En dan bedoel ik, het Muzenpark is veilig en het Beatrixpark ook nog wel. De rest? Blijf maar binnen de lijntjes van je eigen wijk. Waarom?

Het is weer tijd voor de Almeerse Triathlon!ย welke morgen de hele dag plaats vind. al vroeg in de ochtend zal het zwemmen beginnen, was dat vroeger in Almere Haven, is dat nu in de stad en gaan ze zwemmen in het Weerwater. (Geef het aub terug aan Haven, haha). De hele Esplenada was vandaag al afgezet en ik moest onverwacht even langs het revalidatiecentrum, je raadt het al, dat ligt dus pal langs het parcours, erg handig en zo kwam je op de fiets aan en was het 1 wel afgesloten en het ander weer niet. Levensgevaarlijk dus ook nog, omdat normaal auto en fietsverkeer aardig gescheiden zijn, en vooral hier. Op de terug weg moest ik dus al wijken omdat ik anders tegen de hekken aan was gefietst waar aan de andere kant het pad nu nog wel open was, maar op dit stukje net even niet van een ander hoofdfietspad af waar ik even heen was gefietst om een paar foto’s te maken, pffffffffffff Echt ontzettend irritant en geloof me, morgen kom je er daar helemaal niet door.

Dat was vroeger wel anders, toen ik nog tiener was en pas in Almere woonde, de leeftijd kreeg dat het mocht, met 14 of zo ๐Ÿ˜‰ Uitgaan, de nacht VOOR de Triathlon, stappen in Theatercafรฉ of direct naar De Branding (niet handig voor mij, want de uitbaters waren de overburen van mijn ouders en dus ook mij, mijn ouders wisten alles wat ik uitgespookt had, lol). Dan gingen we naar de start, De Branding bleef namelijk open tot de start en als alle zwemmers in het water lagen vanaf het surfstrandje, gingen wij meestal naar huis. Slapen!!!! De rest van de dag bleven we vaak thuis, omdat Haven dan dicht zat, om dan pas in de avond naar de tribunes te gaan bij de sporthal van Almere Haven en daar de laatste lopers naar binnen te yellen en klappen en schreeuwen zelfs! Dat was echt gezellig!

Nu, is het een grote bombarie waar weinig Almeerders trek in hebben, sterker nog, ik heb de eerste Almeerders gespot die nu ergens in Harderwijk verblijven tot dit weekend voorbij is, hahaha Het is Te groot geworden met TEveel mensen van over de hele wereld. De romantiek van toen is totaal verdwenen, helaas maar waar!

Ik zal dus lekker in de buurt blijven hier en mij heerlijk scharen samen met Picasso lekker op de bank, een verplichte ‘niet naar buiten kunnen” dag, eens per jaar? Ja, vroeger wel, eens per jaar 1 dag, nu duurt het al drie dagen plus opbouwen en afbreken. Het was gisteren al te merken en te zien zelfs. Toen ik in de bus zat, heb ik meerdere malen geroepen, TRIATHLON komend weekend, en echt alle Almeerders reageerden.. met oh ja, tis weer zover. Zelfs de buschauffeurs waren het even kwijt. Zo leuk dit ย ๐Ÿ˜‰

Picasso, vanmorgen op de bank, hij heeft gekeken hoe ik de was ophing vanmorgen (vrijdag dus).

Picasso, vanmorgen op de bank, hij heeft gekeken hoe ik de was ophing vanmorgen (vrijdag dus).

Als je het eerder had geweten, was je dan gekomen om de Triathlon bij te wonen?ย 

33 thoughts on “Almere zit dicht: De Triathlon is er weer!

  1. Ohh hahaha de triathlon! Jammer dat het tรฉ groot is geworden… In Aalsmeer is er ook elk jaar een triathlon maar dat blijft nog binnen de perken. Ik kan me voorstellen in zo een grote stad als Almere. Hoop dat je je kunt vermaken dit weekend! ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

  2. Ja dat waren mooie tijden, ik ben toen de allereerste keer dat de Triahtlon was met mijn moeder naar het zwemmen gaan kijken, dat was een evenement. De gezelligheid in Haven. Ze naar binnen schreeuwen aan het einde, de laatste binnen halen die het zo zwaar had… De Pepsi proef doen en dan coca cola kiezen(hahaha echt hoor op de Triahtlon , heeft er niets mee te maken gewoon leuk om te melden) je kon gewoon naar huis en weer terug, niet heel Almere was afgesloten, je kon nog vrij bewegen,. Ligt het aan deze generatie? Dar ze niets meer normaal kunnen doen zonder dat er een hele stad last van heeft?? Zijn de mensen echt zoveel dommer of asocialer geworden??? Ik bedoel er is zoveel aangebouwd aan Almere sinds 1979, maar sinds 1999 kreeg ik pas last als ze met de wegen bezig waren…

    Liked by 1 persoon

    • Hier dus dito, de eerste keer dat ik er last van kreeg, is dat ze hier in Muziekwijk gingen afsluiten, weet je dat nog? De enige dreef die naar onze wijk toe ging nota bene! En mijn moeder wilde dus mijn kant op, maar dat kon dus niet met de auto nee… hahaha ben het helemaal met je eens.

      Liked by 1 persoon

  3. Ik ben geen fan van sportevenementen die de hele omgeving plat leggen. Hier heb je de ronde van Zeeland en de ronde van Borsele die dat doen. Zelfs parkeren in mijn eigen dorpje is dan soms niet mogelijk. Afgelopen keer heb ik mijn auto gewoon voor de deur gezet en geweigerd deze te verplaatsen ๐Ÿ™‚ EN ze maakte er geen eens een probleem van dus zo belangrijk is het niet.
    Nou ja, heb jij maar een leuke binnendag. Gata je vast wel lukken denk ik.

    Liked by 1 persoon

  4. Tja, als een evenement te groot wordt groeit het ook boven je hoofd, en dat is blijkbaar het geval met veel inwoners van Almere. Jij zal wel de enige niet zijn die nu thuis blijft vrees ik… Maar de mooie herinneringen uit je jeugd die je er aan over hield, pakken ze je nooit meer af hรฉ!

    Liked by 1 persoon

  5. Oh jeetje het spektakel. Mijn zwager heeft eens meegedaan, maar ben niet gaan kijken. Ik kan niet zo goed tegen die grote evenementen. Laatst bij de 4daagse in Nijmegen geweest… goh niet eens over geblogd geloof ik, maar het is me allemaal te druk..
    En jij dus ook niet meer haha… Lekker thuisdagje is ook nooit weg, heb giga keelpijn dus sowieso niet fit, maar dat komt wel weer goed voor ik een jongetje word hรจ. XXX

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

