Castlefest: op verzoek van Michiel Ziet

Meerdere malen ben ik op Castlefest geweest in het verleden en mijn eerste jaar was in 2008. Dat was het derde jaar dat het evenement plaats vond en nu is het een welbekend evenement die heel veel bezoekers trekt. Michiel Ziet vroeg aan mij of ik naar Elfia in Arcen kom binnenkort. Nee, gezien het echt te ver weg is voor mij en daarbij, het kost een hoop en als je er bent wil je ook wel wat kunnen verbranden aan geld ๐Ÿ˜‰ Al geef je niets uit in the end, meestal kom je wel iets tegen.

In dit jaar (2008) dat ik voor het eerst daarheen ging, kostte een kaartje nog maar 9,95 en wel in euro’s al natuurlijk. Nu is dat 19,95 en volgens mij zelfs al duurder als je aan de kassa pas kaarten koopt, in de voorverkoop zijn ze goedkoper tegenwoordig. Wat je vooral ziet aan de foto’s is dat het nog ‘klein’ was, slechts een handjevol is gekleed in stijl, dit was het eerste jaar dat er een tweede kleine podium bij kwam. Omnia is de huisband vanaf het begin, pas later zou Rapalje komen en ondertussen vele andere bands die passeren op 1 van de 4 podia. Het is dus gegroeid.

De dag dat ik er was, goot het best wel, het terrein was drassig, jammer maar helaas, toch zie je wel al de eerste bezoekers die verkleed zijn, meer nog in gewone kleding die het bezoeken, waar men nu vaak zijn of haar best doet om in stijl te gaan. Steampunk was hier nog niet aanwezig, daar had nog niemand van gehoord en zoals jullie kunnen zien is er maar ene kleine markt zo hier en daar stonden een paar kramen naast elkaar en dat was het!

Er werd al wel veel voor kinderen gedaan ook, maar de grote BBQ’s zoals ze er nu staan op meerdere plaatsen waren er nog niet, net zo min als de heerlijkde broodjes met een knoflookgoedje en daarna nog aanvullen met van alles en nog wat, wat je zelf op mag scheppen (dat komt vast naar voren in het volgende jaar dat ik er was). Ik was er samen met een vriendin en haar zoon en mijn dochter was er ook, maar dan samen met mijn nicht, mijn dochter logeerde bij haar ivm vakantie en zo troffen we elkaar op Castlefest.ย <—– dit is DE site met nu alle info voor de wintereditie, ja die is er nu ook…. en wie weet ook weer een Halloween editie.ย 

Vele kinderspelen werden afgelast ivm de hevige regenval, dat was zo jammer. En dus ging de jongste de zoon van mijn vriendin zich vervelen, wat logisch is. En dus, vonden wij er eigenlijk niet zo heel veel aan, we hadden er meer van verwacht. Daarom zou ik pas twee jaren later weer eens gaan, en eigenlijk zonder enige verwachtingen, wel had ik ondertussen voor thuis in die tussentijd een Gothic stijl aangemeten voor mijzelf maar dat was gewoon mijn dagelijkse kleding ook ๐Ÿ˜‰

Wij zijn volgens mij niet eens meer gebleven voor Omnia, (welke ik trouwens wel al eerder had gezien en gehoord maar dan op de Gothic Beurs in Rijswijk) de muziek, want dat speelde natuurlijk niet de hele dag. Wij zijn op tijd weer richting huis gereden om daar lekker droog en warm gezellig onze dingen te doen. Dit Castlefest was grappig, maar voor herhaling vatbaar? Dat dachten wij toen niet echt, niet voor ons.

~How wrong I was !

Deze foto’s stammen alleen uit het jaar 2008, later zal ik een keer van de latere jaren laten zien, dan zie je de groei vooral ๐Ÿ˜‰ Voor hen die dit feest kennen, er zelf graag zijn, er is nu zelfs een camping, een passe-partout kan aangeschaft worden en ga zo maar door. Het is nu een begrip, of dat ten goede is? ๐Ÿ˜‰

Geloof me, dit was het, lol…. voor hen die het niet kennen en graag fotograferen? Dit is een evenement waar vele professionelen maar ook amateur fotografen graag losgaan ๐Ÿ˜‰ Een tip dus om dan toch een keer te gaan. Hoe meer uitgedost iemand er rond loopt, des te meer zijn ze ertoe bereid om te poseren als je het vraagt, het gaat ondertussen om zien en gezien worden en vooral ook om te vieren, de natuur, Lugandash. Elk jaar in Augustus en vanaf nu dus ook een wintereditie die nu georganiseerd wordt. Of ik ga? Ik ben bang dat ik het moet laten passeren in dec. ย Iets met vele verjaardagen en zo ๐Ÿ˜€ 19 & 20 dec. zijn ze er weer. ~klik~ย 

Bij de weg, je kunt er nog steeds in je gewone kleding heen hoor, maar sta niet raar te kijken als jij gek aan gekeken wordt ๐Ÿ˜› hahahaha (korrel zout).

Ben jij weleens op Castlefest geweest of Elfia in Arcen?ย 

23 thoughts on “Castlefest: op verzoek van Michiel Ziet

  1. Jeeeeejjj!!!!!!!!!!!!!! Daar staat het verslag mรฉt foto’s!! ๐Ÿ˜€

    Nog twee weekjes en dan loop ik als soort van vampier rond in Arcen. ๐Ÿ˜€ Ik kijk er enorm naar uit. De sfeer is altijd heerlijk! Nooit geen gekkigheid of gedoe. Het enige ‘gekke’ is dat de mensen verkleed zijn. Even een ander voor een dag.
    IK kan iedereen het aanraden, je hoeft niet eens van fantasy te houden, als je maar van gezelligheid houdt. ๐Ÿ™‚

    Tnx Morgaine!
    x

    Liked by 1 persoon

  2. Leuke foto’s en volgens mij – ik kan het me inbeelden- heb je er al eens een paar eerder geplaatst. Ik ben zelf nooit op zoiets geweest, en ik denk dat ik dat ook nooit zal doen. Het trekt me gewoon niet zo. Ja, als de tegenpartij er heen zou willen dan rijden we natuurlijk gezellig mee als ze dat wil.

    Ik kan zien dat het ene echte fotografen ding is. Ik zou er iig wel heel de dag zoet zijn vrees ik ๐Ÿ˜† Nou ja, ik moet dus eigenlijk zeggen ‘zeg nooit, nooit’ want je weet nooit wat er op je pad komt.

    Liked by 1 persoon

  3. Wow dat ziet er leuk uit, maar zou ook echt niks voor mij zijn. Ben ook niet zo van het verkleden, hoewel, je zou opvallen daar als je in je gewone kleding rondloopt. Misschien kom je dan wel niet eens binnen. Maar net als John zeg ik ook, zeg nooit nooit. Ik ben al over een aantal drempels heengestapt, dus wie weet. Ik zie uit naar de foto’s van Michiel.. Ik ken wel een stel (uit Belgiรซ) die helemaal dol zijn op dit soort feestjes. Prachtige kleding hebben, die zullen weer genieten!
    Leuk verslag trouwens! X

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha ik zit er ook niet elk jaar hoor, en dat verkleden is nu inderdaad zo, voor wie goed oplet, ziet de meesten in deze reportage voor zover je dat zo kunt noemen, nog in gewone kleding, weinig mensen wisten wat ze moesten verwachten toen… de markt is ook echt heel veel groter en ja de kleding aanschaf is echt…. uhm duur, of je moet het zelf kunnen maken maar dat kan ik dus niet en dan nog, een goede stof kost ook wat tegenwoordig. ๐Ÿ˜‰

      Like

  4. Een vriendin van mijn moeder ging hier altijd heen, ging ook helemaal los met kostuums maken, zag er altijd schitterend uit. Het is niks voor mij, lijkt me inderdaad leuk om eens te zien maar de entree is het me dan niet waard.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

