De I love Summer Tag

Angelique van Sweet Silver Lining heeft mij deze zomerse tag gegeven. Ontzettend leuk, deze zag ik al eerder voorbij komen en had ik ergens vast gezet voor eventueel in de winter, ja ik kan nogal dwars zijn. Maar ja, nu kreeg ik hem echt, en omdat ik nu zoveel tags achter elkaar mag invullen, ja ik vind het ook leuk. Heb ik maar besloten om deze vandaag met jullie door te nemen.

Geen idee waar deze begonnen is, als iemand dat weet? Dan lees ik het graag en pas dit aan. here we go!

Wat is je favoriete ijsjessmaak?

Pistache, al van jongs af aan, dankzij mijn oom en mijn vader denk ik, ik weet niet beter of half Amsterdam kon in de avond nog door gecrossed worden om het juiste ijs op tafel te krijgen na het eten. Memories!

Welke kledingstukken vind jij zomers onmisbaar?

Badpakken? Hahaha, ja dat is wel zo, maar eerder en meer nog, ben ik nog altijd blij met de drie kwart legging of nog korter, voor onder mijn rokken met name, lang zwierig. Als ik dan op de fiets zit en deze waait op, heb ik toch nog wat aan. Daarbij, heb ik altijd al last gehad van het stuk lopen van de binnenkant van mijn boven benen, zie je mij dus in een rok? Dan kun je er donder op zeggen dat daaronder een legging verstopt zit, zomers dus dun.

Wat is je favoriete zomerse drankje?

Water, en ja, dat drink ik echt het liefst tegenwoordig als het warm is, we verliezen vocht en mijn lichaam vraagt dan om water. Voor de lekker en genieten? Ginger Ale, also brings back memories! Van mijn vakantie op Tenerife en mijn Ome Bernard.

Wat is je lievelingsactiviteit zomers?

Zwemmen, ook al heb ik dit jaar nog niet 1x gezwommen in deze zomer, toch is het mijn meest favo activiteit, gezien de blauwalgen hier, stap ik dus ook niet het open water in, en de zwembaden zijn overvol omdat we er maar 3 hebben en allemaal te klein voor een stad als deze, tijd voor een groot complex ergens buiten, wat in de winter overkapt kan worden. Dat deden ze vroeger ook bij het Sloterparkbad, dus die oplossing moet kunnen.

Hoe ziet jouw typische zomerse make-uplook eruit?

Uh, naturel? Ja, wat heeft het voor zin als je fietst en traint of zwemt… heb ik een feestje of ga ik uit, dan hetzelfde als in de winter eigenlijk, maar dan ipv van paars, roze tinten aangebract, ook hier blijft het naturel.

Wat is je favoriete zomerse liedje?

Welk zomers gerecht eet je het liefst?

Best lastig deze vraag, ik kan zeggen BBQ maar doe dat niet zo vaak, in je eentje op het balkon? Nah.. dan gril ik het wel in de keuken.Β  Sla, op mijn oma’s manier met een gebakken aardappeltje en dat is genoeg voor mij.

Wat voor geurtje draag je zomers?

Unicura anti bacteriΓ«le zeep, ja echt, het is eigenlijk een handzeep, een blok, maar op die manier hou ik vele insecten van mij af en weg en dat werkt prima! als ik een geurtje op doe, merk ik het meteen en direct aan de insecten, dus mensen, stop met die deo’s met geuren in de zomer, vooral bloemengeuren, zoete geuren, en ze zullen minder om je heen zitten, echt waar! Wel heb ik toevallig? Een nieuwe douchegel gevonden bij de AH, een proefflesje mee genomen en geprobeerd, lekker fris. Ginger Morning heet het, en is basis van gember met citroen of limoen, maar ik meen het, als ik deze nu gebruik, merk ik meteen meer muggen om mij heen in de avond bijv. En beestjes in mijn buurt overdag, dus die bewaar ik maar voor speciale dagen en wacht tot het weer kouder wordt.Β  πŸ˜‰ Oh voor deo, pak de Nivea zonder geur… werkt echt heel goed en is echt geurloos.

Welke plannen heb je voor de zomer?

Fiets laten maken – done! Billy Elliot – Gezien! Huwelijks-Feest van mijn ouders vieren – Happend! Fiets tochten maken – al vaker dan ik gepland had! Mensen ontvangen thuis – gebeurt en binnen nu en twee weken ook done! Mijn oom bezoeken in Wormerveer – twijfelgevalletje of mij dat nog gaat lukken binnen de zomer…

Dit was de zomertag, die ik ook erg leuk vind, erg vrolijk en leuk om ook over na te denken. Ga ik hem doorgeven? Nee, iedereen zit nu vol in de tags ondertussen, maar als jij hem over wilt nemen? Dan lees ik het graag en zie hem vanzelf voorbij komen πŸ˜€

Verder heb ik vandaag bezoek gehad, van Roos van Daily Dose of Rose, ze is weer thuis en we hebben een heerlijke middag en avond beleefd tot zij echt de trein weer op moest. En ik heb de eer gehad om ook haar vriend te mogen leren kennen en dat was zeer aangenaam, zo gezellig, niet eens foto’s gemaakt vandaag, geen van ons drie zelfs. Ongelooflijk maar waar. Heerlijk gegeten, de halve Indische tafel viel in de smaak, alleen de nasi ging ietwat fout. Beiden hebben ze geholpen onderweg zelfs! met liefde, en de Soto, de Indische kippensoep, een klein risico wat ik genomen heb om te maken, viel juist het meest in de smaak bij beiden. En dat is altijd fijn om te zien, hoe anderen genieten van jouw kookkunsten.

Ik wens iedereen een zeer fijne woensdag toe alvast, en wat is jouw favoriete zomerse song? Je mag een url van you tube achterlaten als je wilt πŸ˜‰

59 thoughts on “De I love Summer Tag

  1. Ja hoor.. heb ik weer. jij vraagt om een nummer.. het enige wat ik doe is lekker muziek draaien. En die.. en dan die.. en dan even die.. Nou ja.. ik ben geΓ«indigd met Alice Cooper met School’s Out. Dat was toen ik nog op school zat het mooiste moment in de zomer.. Vakantie…

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 2 people

  2. Mooie antwoorden, het frist mijn ochtend helemaal op! Ik moet wel altijd lachen wat betreft die make-up tijdens vakantie… Je ziet toch altijd vrouwen op het strand of zelfs tijdens sporten helemaal onder de foundation en met knalrode lippen… hilarisch πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Water is hier ook favoriet. Eigenlijk drink ik sws geen frisdrank of zo. Daar help je je eventuele dorst niet mee. Trouwens, als je dorst krijgt ben je eigenlijk voor je lichamelijke vochthuishouding al te laat. JE moet dat gevoel voor zijn als je het echt goed wilt doen.

    Een zomersong? Goh, ik luister veel Internet radio en Spotify dus met hits en dergelijke heb ik weinig.

    Liked by 1 persoon

    • Zomerse Song staat er, hahaha een song wat niet eens een hit hoeft te zijn geweest, maar wat jou een zomers gevoel geeft. πŸ˜‰ Wil ik dat wel weten πŸ˜› En je hebt geljjk, wat betreft de dorst, als je het krijgt, ben je al te laat, net als met honger of trek krijgen πŸ˜‰

      Like

  4. Je krijgt lekker veel tags om te behandelen joh! Leuk dat je ze ook allemaal doet en ook zo uitgebreid. Mijn favoriete zomer nummer… pfff, geen idee hoe het nummer heet maar was ooit ergens in 1997 of zo een hit. Heerlijk up tempo nummer wat elke avond een paar keer werd gedraaid in Spanje toen ik daar met een vriendin voor het eerst zonder ouders op vakantie was… herinneringen!

    Liked by 1 persoon

  5. Dus, volgende keer gaan we op de foto? Haha. πŸ™‚ De Soto was echt heerlijk! Robert en ik hadden het er vandaag nog over, haha.
    Leuke tag ook, men moet het maar bedenken, er dwalen best veel leuke vragen rond door blogland. πŸ™‚ Dat stuklopen van je binnenbenen, ja wat een verschrikking, heb ik ook. Daarom draag ik vrij zelden een rokje/jurkje. Goed insmeren helpt ook tegen de wrijving ( als ik ’s zomers in korte broek loop bijvoorbeeld).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

