De Liebster Award #2

Elise, heeft de Liebster award gekregen en heeft hem open gelaten in dit geval (jij kunt haar vragen dus beantwoorden als je wilt), maar ik heb haar beloofd om haar vragen ook in te vullen. Nu zag ik deze met regelmaat voorbij komen toen ik net weer gestart was met bloggen dit jaar. Om hem daarna niet meer zo vaak tegen te komen, maar deze gaat dus nog altijd rond. En krijg ik hem 2x achter elkaar.

Het leuke van deze award is, dat je zelf op het einde nieuwe vragen maakt. Daarmee kun je dus altijd weer opnieuw getagged worden of opnieuw doorgeven aan mensen die hem al eens gedaan hebben.

Wat is de bedoeling?

  • Vertel welke blogger je heeft genomineerd.
  • Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je genomineerd heeft.
  • Nomineer vijf andere bloggers en link deze (200 volgers, of minder).
  • Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie.
  • Maak een vragenlijstje van elf vragen voor de genomineerden.

De vragen die Elise heeft verzonnen:

  1. Wat is de eerste herinnering uit je jeugd die je nu te binnen schiet?

Het is een herinnering die niet zou kunnen zegt men. Want dat is babyzwemmen, mijn moeder vindt het zelf nog altijd bijzonder dat ik alles kan beschrijven van 1 bepaald moment, hoe zij mij op de arm mee nam het water in, de damp die ons tegemoet kwam tot we in het water lagen, hoe de ruimte eruit zag, hoe blij ik was in het water. Hoe onze moeders ons vast hielden bij de hand en wij in het water op onze rug lagen en zo draaiden in een kring, terwijl zij een liedje zongen. Ik dacht dat ik het gedroomd had, en deze herinnering is al bij mij, sinds ik een tiener ben. Ik droomde het, dacht ik, meerdere malen achter elkaar, tot ik mijn moeder op een dag eens dorst te vertellen, en zij mij vertelde, dat dit geen droom was, maar echt gebeurd. Ik was pas anderhalf of iets jonger zelfs, ik kon nog net niet goed zelf lopen.

  1. Hoe gaat het met je?

Ik zeg altijd redelijk, op heel vlakken gaat het goed, maar er zijn terug vallen, en ik geloof erin, dat als iets goed gaat, er ergens ook iets minder goed zal gaan. Dit zeg ik dan ook tegen de mensen om mij heen. Het ultieme, het gaat goed, is zo algemeen, er is in elk gezin of huisje wel iets wat niet 100% loopt. Zo ook bij mij, en dat zie ik als heel normaal. Ik geloof dus eerder en meer die mensen die ook zeggen, redelijk, dan dat alles altijd maar goed gaat.

  1. Hoe zou jij spiritualiteit omschrijven?

Eigenlijk niet, het zit in ons allemaal en ik zie het als intuïtie van onszelf en deze leren te gebruiken. Bijv. Je kijkt vast weleens naar een show als de miljoenenjacht, je ziet een koffertje, een getal komt al in je op zonder er bij na te denken, maar toch ga je nadenken en kiest een ander getal, dan blijkt vaak, dat je eerste getal welke als vanzelf in je hoofd is geschoten de juiste te zijn. Dat is voor mij spiritualiteit en verder, zou ik er een boek over kunnen schrijven misschien, maar dan vanuit mijn visie. Ik vind het eigenlijk ook een raar woord. haha Iemand die zegt, ‘ik ben spiritueel’, dan vraag ik mij af, hoe dan… Wat is dat dan eigenlijk?

Volgens wikipedia: Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring.

En die nadruk, de laatste woorden, dat zeg ik dan ook.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritualiteit

  1. Als je mocht kiezen, kies je dan voor de zon of de maan? Waarom?

Allebei, nul keuze, het 1 kan niet bestaan zonder de ander. Duister en Licht. Yin en yang, beiden zijn nodig, zelfs als het op bepaalde plekken 6 maanden donker is, dan komt er ook weer 6 maanden licht, 24/7, balans is everything!

  1. Wat is je grootste wens?

Vroeger zou dat zijn geweest, rijk worden, maar je wordt ouder en dan krijgt het woordje rijk zijn meerdere betekenissen. Toen doelde ik op geld natuurlijk, nu ook nog wel. Maar anders. Mijn grootste wens is 100% beter worden en daarbij genoeg geld elke maand om te kunnen doen wat ik wil, normaal mijn boodschappen al kunnen doen bijv. En geld genoeg om die trein op te kunnen stappen elke maand om mijn vrienden of zelfs jullie eens een keertje te bezoeken. En weer hydrotherapie te starten, ongeacht of mijn verzekering het vergoed of niet.

  1. Hoe zie jij jouw leven over 5 jaar?

Ik zie het eigenlijk niet. Ooit wilde ik dat zien, maar nu leef ik in het heden en hoop ik slechts dat ik die leuke partner tegen ga komen, want als ik nu over 5 jaar zou kijken heb ik geen idee. Mocht er een partner inzitten binnenkort of ergens, dan ziet het er eventueel alweer heel anders uit. Daarom zie ik liever niet vooruit en doe gewoon wat ik kan. Wat niet wil zeggen dat ik stil blijf zitten, maar het heden, daar gebeurt het! Ik plan hooguit een maandje vooruit en zelfs in die maand, kan er zo’n grote ommekeer in je leven plaats vinden, dat je je afvraagt, hoe is dit toch mogelijk? Gisteren zat ik even naar The Rock te kijken, de film, en daar hoorde ik ineens Nicolas Cage zeggen: I’m happy, but you’ve changed my life within 0,7 seconds…. Zijn vriendin vertelt hem dat ze zwanger is, het  lijkt een thema te worden zo ondertussen hier.

  1. Geloof je ergens in? Waarin dan?

Ik geloof in de energie om en in onszelf en de krachten die wij zelf hebben. Wat ik dan ook magie noem. Zichtbaar en onzichtbaar, de natuur op zich al, hoe dat werkt, ook al weten we hoe het werkt in het heden, toch die kracht, van planten die door asfalt kunnen groeien, beton uit kunnen bijten door hun klimgroei, zo prachtig en machtig! Daar voel ik mij vaak nietig en klein bij en geniet daarvan. Oh, en het Universum, dat zij ons alles kan geven wat wij willen, het hoe is best ingewikkeld en daar zijn dan ook boeken over geschreven. Zoals bijv. The Secret.

  1. Wat is je sterrenbeeld, klopt de omschrijving van dat sterrenbeeld bij je?

Boogschutter ascedant Weegschaal. Ja en nee, voor de boogschutter zou gelden dat hij of zij ontzettend van de vrije liefde is, zich niet kan binden en fladdert van de ene naar de andere partner. Ahum, als er iemand is die eigenlijk van het oude traditionele houdt, ben ik dat wel, huisje, boompje, beesje. Wel kan ik mij heel goed inleven in open vrije liefdes van andere koppels en paren als zij dat zouden willen doen. Het feest van Beltaine en het Groene Woud Huwelijk vind ik dan ook heel romantisch.

De weegschaal is er dan meer, in mij, het wikken en wegen welke ik ook meer in balans krijg nu, stoppen met denken en bomen op de weg leggen vooraf, en gewoon doen! het pad betreden en zien waar ik uitkom.

Mijn Chinese sterrenbeeld is het varken/zwijn, ja echt waar, en als ik DAT lees, denk ik, SPOT ON! Ik lees dus liever wat jouw chinese sterrenbeeld is, omdat deze veel meer kloppen op de één of andere manier dan ons westerse stelsel.

  1. Wat zou je vragen als het antwoord sowieso ‘ja’ was?

Mag ik elke dag gratis komen zwemmen in het warm water bad?

  1. Als je iets mocht kiezen in je leven om te doen qua werk, zonder dat je enige voorwaarden hebt zoals ziekte, opleiding, afstand. Wat zou het dan zijn?

Seksuologe of heel suf, iets waarvoor je auto moet rijden… post bezorgen of zo of koerieren. (ik zou graag alsnog mijn rijbewijs willen halen eigenlijk, haha of ik er geschikt voor ben? Geen idee!)

  1. Wat ga je morgen doen?

hahaha, ja het is nu zaterdag, morgen terwijl ik dit invul, dan is het morgen zondag, dus voorbereiden voor de nieuwe week. Huisje aan kant, huishouden, misschien even op de fiets erop uit, boodschapje doen. Is het vandaag zondag? Dan krijg ik morgen visite en daar verheug ik mij op. Is het maandag als jij dit leest? Dan zal ik morgen weer visite ontvangen en dan zal Roos hier weer zijn, ontzettend gezellig weet ik nu al! En die voorbereiding zit hem nu dan ook in alvast koken, ik heb het in mijn hoofd om Indische gerechten te maken, want ze zal toch wel weer blijven hangen tot die laatse trein en bus 😉 Lees je dit op dinsdag, dan ben ik morgen naar mijn vrienden toe, en wie weet nog even trainen omdat dit er maandag en dinsdag niet in zit voor mij. Is het vandaag woensdag? Dan ben ik morgen werken in de middag, bij mijn zonnestraaltjes. En ja, is het nu donderdag? Dan ben ik morgen vrij en hoef ik alleen te gaan trainen, en dat hoeft nog niet eens, maar is wel verstandig, gezien ik er de afgelopen week niet heel veel tijd voor heb gehad, haha

Tijd voor de nieuwe 11 vragen en 5 nieuwe mensen vragen om deze vragen in te vullen

  1. Hoe maak jij jouw dromen waar. Werk jij er actief aan? Of blijft het bij dromen.
  2. Een koophuis of een huurhuis en waarom?
  3. Als jij zou mogen emigreren naar waar ook ter wereld, waar zou je dan gaan wonen, werelddeel, plek of plaats misschien zelfs.
  4. Gelukkig zijn, kies jij daarvoor of vind jij dat het je overkomt.
  5. Heb jij groene vingers?
  6. Fiets jij veel of graag?
  7. Kook je zelf elke dag? Of ben je van de kant en klare maaltijden.
  8. Wat heb jij nog nooit gedaan maar zou je wel graag willen doen.
  9. Wat is jouw lievelingsbloem?
  10. Stel je krijgt je absolute droombaan aangeboden met een zeer goed salaris en alles erop en eraan, je kunt voortaan doen wat je wilt, maar… Er wordt van jou gevraagd om te stoppen met bloggen, zou jij dat doen?
  11. Heb je nog een vraag aan mij, zo ja, vraag het en ik kom als ik er een antwoord op kan geven, deze geven aan jou.

Jenn, Dennis, Mrs. Brubeck en voor de fun, Mr. Brubeck, Tessa, Angelique, Godelieve? John? Neem jij deze uitdaging aan? Ik zie je vaste lezers al denken 😉 TREES!!!!  Heb je ook zin? Weten jullie wat? Ik nomineer gewoon IEDEREEN die dit leest en hier graag komt 😛 Ik hoop dat jullie mee zullen doen. Het mag, maar het hoeft niet!

Ik merk het wel wie er mee gaat doen en wie niet.

Mocht je de vragen van Elise en daarmee haar award over willen nemen, klik dan ~hier~ hoe meer zielen, hoe meer vreugd 😉

Update: nog voor dit geplaatst is, ik heb er nog een tag bij gekregen vandaag, ik denk dat ik deze week maar omdoop tot TAGweek, zet jullie dus maar lekker schrap! En er staat er nog 1, nog 2 tags dus 😉 (maar anders dan deze, dat dan weer wel!)

35 thoughts on “De Liebster Award #2

  1. Wat leuk dat je bent genomineerd hiervoor! Tof trouwens, die vroege herinneringen. Ik denk wel dat dat kan eerlijk gezegd. Ik heb ook herinneringen van toen ik nog piepjong was, niet als baby, maar ik denk vanaf het moment dat ik zelfstandig kon lopen.

    Liked by 1 persoon

    • Die heb ik ook nog, ik liep nog wel in ee luier als ik ging slapen, ik zie mijzelf wakker worden na een middag slaapje, loop naar mijn moeder toe, mijn vader is ook al thuis, en zij liggen ook te slapen. Dus ging ik weer terug mijn eigen bed in, wachten tot zij wakker werden, hahaha toen was ik dus ergens tussen de 2 en 3 jaar, we woonden nog in ons eerste huisje in Amsterdam.

      Like

  2. Wat een leuke vragen. Ik heb vroeger ook hydrotherapie gehad, hielp echt goed, kan me voorstellen dat je dit zou willen. Word dit niet meer vergoed? Zou me niks verbazen met de bezuinigingen maar wat zonde is dat zeg. Haha bedankt voor de tag! Toevallig dat ik jou ook een tag heb gegeven 😛

    Liked by 2 people

    • Dat is inderdaad heel toevallig, het wordt nog wel vergoed, als je bijv. reuma hebt, ik heb fibromyalgie, valt onderr reuma, maar is het net niet, het is niet aan te tonen met een bloedtest, en dus, heeft de regering al lang geleden besloten dat je dan net buiten de boot zeikt, niet piest, maar gewoon zeikt… 😉

      Like

  3. Ik kan het alleen maar herhalen hoe moedig ik jou vind om op al die vragen zo onbevangen en eerlijk te antwoorden, zelf zou ik daar heel wat moeite mee hebben hoor! En zo te zien wachten je deze week nog een paar tags, je hebt er precies een dagtaak aan! Ik hoop wel dat er nog tijd rest om van de dagen te genieten, iets waar jij blijkbaar ook al goed in bent…

    Liked by 1 persoon

  4. Seksuoloog of post bezorgen. Er zit toch nogal ruimte tussen deze twee beroepen. 😆
    Wel weer erg lueke open antwoorden van jou kant, en daar gaat het ook om. Waarom zou je ergens omheen draaien.
    Of ik je tag aanneem moet ik echt sterk over denken. Ik hou zelf niet van tags, en er zit veel werk in. Dus ik beloof alleen dat ik er over zal denken 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha Ontzettend leuk Mr. Brubeck, ja jullie zijn het eerste echtpaar die ik ken op dit moment die samen blogt en elk op ene eigen manier en wijze, daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de antwoorden 😉 Leuk dat je mee doet! ❤

      Liked by 1 persoon

  5. Pingback: Liebster Award | BRUBECK

Geef een reactie

