De 100 dagen challenge #2

Er is weer een week voorbij gevlogen en wat voor eentje, een week van rust met afwisselend veel doen afgewisseld. Het is dan ook best moeilijk en lastig voor mij, om slechts 1 foto per dag neer te zetten als een blij moment. Soms zijn dat zoveel momenten en dan zijn er ook nog die momenten die ‘onzichtbaar’ zijn, zoals een goed gesprek wat je ineens voert en niet vast kunt leggen met een camera. Hooguit de persoon met wie je dan in gesprek bent, maar dat ook weer niet altijd. Zo had ik afgelopen maandag toen ik ging trainen bij mijn fysio therapeut ineens een prachtig gesprek met een 90 jarige dame waar je het niet vanaf zag. OkΓ© ze liep met een rollator, dus ze was wel ouder, maar als ze mij had vertelt dat ze pas 75 was, had ik haar ook geloofd.

Ook, wist ik al eerder dan ik hier bekend maakte, dat mijn nicht zwanger is nu en was ik al vorige week bezig geweest met de tas uit de box te pakken waar alle zelf gebreide kleding in zit van mijn dochter, niet alleen gebreid door mijn moeder, maar er zit ook nog een lief schattig baby truitje in door onze oma gebreid toen zij dat nog kon. Zo ie zo is onze oma er niet meer sinds 2003, en ver voor die tijd verloor zij al haar capaciteit om nog te kunnen breien dankzij de TIA’s die zij kreeg en daarmee verlammings verschijnselen. Het allerlaatste truitje wat zij nog met trots gebreid heeft is er ook nog, maar daar staat de naam van mijn dochter op. Tenzij mijn nicht een dochter krijgt straks in maart 2016 en haar ook nog dezelfde naam zou geven als mijn dochter draagt, dan kan ook dat truitje nog geleend worden, maar ik denk het niet. πŸ˜‰

En dan is er nog Sytse, van de S-Files, als jullie hem nog niet kennen, ga eens een kijkje nemen, hij schrijft ontzettend leuk, houdt het kort en mooie foto’s sieren vaak zijn schrijfsels, maar die reacties, dat kan beter, als jullie hem nog niet kennen, ga eens kijken en vooral, reageer! Hi hi. ja, ik heb hem beloofd om hem even extra te promoten, bij deze lieve Sytse. Want? Sytse heeft van de week voor mij die instagram account geregistreerd op zijn telefoon voor mij. Natuurlijk heb ik direct het wachtwoord veranderd en verder kan ik er weinig. Nu blijkt, dat hij alles van mijn account op zijn telefoon binnen krijgt, dus alle likes, reacties eventueel, ik zie ze niet, hij krijgt ze, en dat is zwaar irritant natuurlijk! Niet alleen voor hem, maar ook voor mijzelf, want ik moet zo maar telkens terug kijken op de gok en zien wie of wat eventueel een reactie heeft achter gelaten. Laat staan als jullie weer op mij reageren waar ik een reactie heb achter gelaten. Dus, heb ik ondertussen mijn mail adres veranderd, helpt niet. Nu zijn we nog 1 poging aan het wagen, en staat mijn account even uit, 24 uur minimaal, maar ik denk dat ik hem even uit laat t/m zondag, en dan weer testen. Hopelijk komen de reacties en likes dan gewoon op mijn eigen mail binnen. ~Ik ben dus nog altijd aanwezig, maar even op AFwezig, zondag gaat ie weer aan!~

Goed, dan nu, de afgelopen week in foto’s, ooit zal ik zeker echt aan gaan melden via instagram, maar voor nu, omdat ik vrij ben, zullen er gewoon foto’s staan van wat mij blij heeft gemaakt in de afgelopen week.

En vanavond, dag 14, twee foto’s… ik kan hier zo van genieten, het geluid, het gespetter, het zien toe nemen al is het en paar seconden en dat dan weer proberen vast te leggen. Β πŸ˜‰

Regen 14 aug. 2015

Regen 14 aug. 2015

De regen nam in luttele seconden toe.

De regen nam in luttele seconden toe.

Wil je meer weten over de challenge? Dat vind je hier <—–

En nu tijd voor weekend, rust en bezig zijn afgewisseld in balans. Ik wens iedereen een zeer fijn weekend toe!

29 thoughts on “De 100 dagen challenge #2

  1. Mooie foto’s en die salade ziet er lekker uit, net als de bramen.
    Die arme Sytse had het zo goed bedoeld toen hij je hielp. Het lijkt me geen gemakkelijk programma dat Instagram als je geen smartphone hebt. Ik begin er nog maar even niet aan.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend toe Morgaine πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Die salade is naar recept van mijn oma, heel simpel en eigenlijk was ie vroeger zelfs al zonder tomaten, hahaha Dat was al nieuwerwets volgens mijn opa destijds πŸ˜‰ Ik zal binnenkort de dressing eens optikken. Instagram is inderdaad denken wij nu, een stuk handiger als je er een bijpassen phone bij hebt, maar goed, dit wist hij ook niet, en zo leren we allebei direct ook weer, het wordt opgelost ergens op den duur. πŸ˜‰ Fijn weekend!

      Like

  2. Eigenlijk hoop ik dat je het laten zal slechts één enkele foto per dag op je blog te zetten, want juist die altijd mooie opnames larderen je blog zoals een lekker sausje dat op een al even lekkere maaltijd doet Morgaine!
    Ga nu maar fluitend het weekend in, weekend dat hopelijk niet boordevol zware regenbuien zitten zal zodat je er op uit kan trekken…

    Liked by 1 persoon

  3. Ja de week door. Er gebeurt toch altijd meer als wat er op de blogs verschijnt. Bij mij iig wel. Het is slechts een glimp.
    Zomaar even langs gaan bij een nieuwe blogger kan, maar vaak komen ze dan ook niet terug, dus ik skip deze keer πŸ˜›
    Als jou e-mail adres is gebruikt voor dat Instagram account kun je toch gewoon de reacties en mails in jou mailprogramma zien!
    Hier heeft het gister niet geregend πŸ™‚ Zeeland hΓ¨ πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Van Instagram, dus niet John, en het waarom is dus een grote raadsel, ze blijven op zijn telefoon ergens in Den Helder binnen komen, hahaha En als ie niet terug komt, dan stop je toch met hem bezoeken πŸ˜›

      Ik vond die regenbui heerlijk! En er wordt nu al tig keer onweer beloofd, maar die zie ik hier dus niet!
      X

      Like

Geef een reactie

