Rust & de Visdief

Vandaag heb ik wat last van 1 heup, welke ik niet zo gek vind, dat is een vrouwending wat elke maand terug komt πŸ˜‰ Daarom, hoe mooi het buiten nu ook is, voor mij het ideale fietsweer, denk ik toch dat ik niet zal gaan fietsen, maar ja, de andere kant, ik kan het altijd proberen en zien hoe het gaat en voor ik dit fietspad weer opduik, omkeren, al zal ik dan ook alweer op de 10 km zitten en dan weer terug, kortom, links om, rechts om, of ik moet al vroeg voelen dat het onverstandig is, maar meestal ben ik dat dan ook, zoiets als uitdaging en zien hoe dit zich ontwikkelt, bla… omdat er nog zo weinig bekend is over fibromyalgie en wat je erna kunt ervaren vooral. Nou goed, ik zal wel zien vandaag, het lokt wel en het is nog een fijne tijd ook dat ik nog uren heb om gewoon te vertrekken. (of toch die huishouding die ook hard nodig is vandaag, hahaha)

Op dit plekje vond ik nu al voor de 2de keer rust. Hier kun je de foto’s zien die ik met pinksteren maakte daar en vooral de zwaluwen en nu kwam ik aanfietsen en jee, wat een hoop zwaluwen waren erbij gekomen nu! Duidelijk de jongen die er zaten, maar helaas ze vlogen op en in tegenstelling tot eerder dit jaar, bleven deze niet zitten en kwamen ook niet meer rustig zitten poetsen. Zul je altijd zien. Toch bleef ik, ging zitten, camera in de aanslag en ergens zag ik een meeuw, met een andere vogel erachter? Of is dat ook een meeuwsoort. Nou ja, ik heb een vogelaarster in de familie en zij kwam al snel met het antwoord. Dat is een Visdief! OkΓ© dan! Ik zal ze gerust eerder tegen gekomen zijn vroeger, maar dan onbewust, nu bewust en wat zijn ze mooi!

Eerst even de eerste foto’s die ik nam op deze rustige prachtige plek… het enige jammere is, is dat ik niet met mijn benen even het water in kan, zo erg eigenlijk, lol.

De visdief, het werden er twee uiteindelijk die kwamen zitten.

Wat zit er nu achter die meeuw?

Wat zit er nu achter die meeuw?

Hey daar is nog zo'n rare vogel?

Hey daar is nog zo’n rare vogel?

Dit is de visdief dus. prachtig mooi!

Dit is de visdief dus. prachtig mooi!

Wat is voor jou de ultieme rust plek in de natuur? Ook aan water? Bos? Hei? Vertel het maar, ik ben benieuwd!Β 

28 thoughts on “Rust & de Visdief

  1. Als ik het geluid van de mensen weg denk geniet ik altijd van mijn tuin.
    Steeds meer laat ik van alles spontaan groeien bloeien.

    Op het bankje van de bijenstal zit ik ook met veel plezier naar de nijvere bijen te kijken.

    In mijn omgeving zijn teveel mooie natuurplekjes.
    Kiezen is daarom moeilijk voor mij.

    Zonnige zondaggroet,

    Liked by 1 persoon

    • Nou heb een ibuprufen ingenomen, heb een rondje gemaakt met fiets, ik moest er toch uit voor vergeten boodschappen die erg belangrijk zijn, hahaha en ik voel mijn heup en hele been nu… dus vandaar dat ik besloten heb onderweg om het rondje te doen wat ik vroeger liep met de hond van mijn ouders… en dat blijkt dus nog 7 km te zijn, schrik ik best van, hahaha (als je dan lopend bedenkt met hond, dat wel… )

      Like

  2. De meest ultieme plek is op de breker in Vlissingen, daar waar de loodsboten binnen komen met stormachtig weer. Een echte uitdaging, waar ik diverse malen zeiknat vandaan ben gekomen, maar ook mijn mooiste foto ooit heb gemaakt van een loodsboot bij stormkracht 10.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik kan het me heel goed indenken dat jij op deze mooie plek de nodige rust vindt. Bovendien kan je er je gang gaan om knappe foto’s te schieten wat het bovenstaande log bewijst!
    Zelf vind ik de grootste rust in mijn tuin die vol met bomen staat. Daar ben je echt alleen en kan je van het mooiste vogelgezang genieten!

    Liked by 1 persoon

  4. Van mij weet je het wel denk ik zomaar πŸ™‚ Dus dat hoef ik niet te zeggen. De plek waar Sjoerd het over heeft is ook echt een super mooie plek. Ook bij storm inderdaad, en zelf ben ik daar ook al heel wat keren nat vandaan gegaan.
    Ik heb overigens altijd wel droge kleren bij, en standaard ligt er een slaapzak en wat thermo kleding in de wagen πŸ™‚
    Je hebt iig weer mooie foto’s genomen Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  5. Wederom mooie foto’s. πŸ™‚ Tja, ik had het je volgens mij al gezegd, ik ben meer een bosmens. Al ren ik gillend weg zodra ik ergens iets zie of tegenkom wat kruipt, krioelt, spin, of insect is, hahaha. Vosjes zijn ook altijd mooi om te zien. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  6. Door jouw foto’s heb ik spontaan zin om erop uit te gaan! Waar vind ik mijn rust.. goede vraag, daar waar er niet heel veel mensen aanwezig zijn haha. Het strand als het niet te warm is, water vind ik inderdaad fijn, bos vind ik op ten duur ook wel fijn. Ik probeer overal wel van te genieten eigenlijk πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  7. Doe mij maar een plekje aan het water, liefst aan zee vanwege de golven die altijd maar door blijven gaan…
    Maar in het bos wandelen kan ik ook heerlijk vinden.
    Gelukkig is dat voor mij om de hoek, alleen de zee moet ik 35 minuten voor rijden.

    Liked by 1 persoon

  8. Mooie foto’s van die vogels zeg! Vooral waar ze met hun tweetjes op staan! Ik ben wat dat betreft ook heel erg slecht in flora en fauna, voor mij valt alles in de categorie vogels… Ik hou er zelf ook van om op het strand, bij zee, foto’s te maken. In de herfst vind ik juist het bos weer een geschikte locatie, vanwege die prachtige herfstkleuren…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

