Hoe krijg je een KPN medewerker stil

Toets 1 voor storingen of als iets niet werkt.

~ik toets 1

Een hele riedel over storingen pas daarna, kies 3.

~ik wacht heel even en al vlot wordt er opgenomen.

“Goedenavond KPN met… wat kan ik voor U doen?”

~Nou ik heb een probleem die ik al geprobeerd heb zelf op te lossen, het laatste idee is dat ik mijn afstandsbediening even in de vaatwasser kan stoppen misschien, maar ik denk dat mijn afstandsbediening het dan niet gaat overleven. Ik heb er zondagavond per ongeluk koffie overheen gegooid namelijk.

“Stilte”

~Help? Heb ik je nu stil?~

De jongeman begint keihard te lachen en begint over ontvetter van de Action dat hij die weleens over zijn afstandsbediening heeft gespoten en bla. Ik lach, en vraag nog, is die van Dubro ook goed?

Hij zegt nog, dan heb jij al een betere dan ik had van de Action. En voilà de toon is gezet.

Gelachen hebben we om de oplossing te vinden om de afstandsbediening weer schoon te krijgen van binnen, maar die vaatwasser houden we erin!

Over twee dagen zal de nieuwe afstandsbediening per pakketje door PostNL bezorgd worden, daarna heb ik hem beloofd om deze in de vaatwasser te stoppen en te zien wat er gebeurt. Als die het dan weer doet, heb ik namelijk altijd nog een reserve.  😉

Zelf vertelde hij over zijn vakantie die hij net heeft gehad en hoe hij over de kist met kleding op de camping gevuld met schone kleding zelf een beker koffie had om gegooid in het kleine twee persoonstentje. Hij wilde vloeken maar kon zich nog inhouden, teveel kinderen om hem heen. Ja, alles bleek geraakt wat er nog in zat.

Echt, met een hoop humor en stroop ben je er zo en heb je weer een leuk gesprek achter de rug.

gewoon even van internet afgeplukt ;-)

gewoon even van internet afgeplukt 😉

Advertenties

45 thoughts on “Hoe krijg je een KPN medewerker stil

    • Oh dat valt wel mee hoor, ik heb meestal van dit soort gesprekken bij onze KPN, het is echt een kwestie van je eigen instelling en bla, ze zijn 24/7 bereikbaar en tot nog toe… altijd leuke gesprekken en vaak met een lach, soms zelfs met een traan… Ze danken mij ook telkens weer voor het fijne gesprek, ik ben meestal zo’n lichtje tussen alle ‘boze’ klanten in, hahaha 😀

      Like

  1. Heerlijk zo’n gesprek! Met humor en stroop bereik je meer en je hebt een leuk gesprek en resultaat.
    Ik heb het weleens met onze aanbieder Ziggo als er weer eens een boer of andere handige jongen besluit om een paal dwars door een kabel te slaan. De meeste klanten nemen het Ziggo dan kwalijk terwijl zij soms uren werk hebben om de juiste plek te vinden om de kabel weer te fiksen. Ik blijf altijd vriendelijk en dat wordt gewaardeerd 😉

    Liked by 1 persoon

    • Dat wordt het zeer zeker, als staat Ziggo binnen Almere erg slecht aangeschreven met service en het doen überhaupt, dus de meesten stappen weer terug naar de KPN, duurder misschien, maar echt TOP service… en dan heb ik het niet over kabels die per ongeluk stuk gestoken worden, dat kan hier ook gebeuren inderdaad en dan is het een kwestie van afwachten. 😉 En ook dan heb ik inderdaad altijd een leuk gesprek en krijg die waardering ook terug. De wereld is al zo hard, wil je een betere wereld, begin bij jezelf. 😉

      Like

  2. Hahaha lach me rot! Om te beginnen een vieze afstandsbediening 😛 Echt je hebt zo de juiste persoon getroffen! 😀 Heerlijk om te lezen dit. Moet ik ook eens bij de belastingdienst proberen, word ik misschien eens goed geholpen 😉

    Liked by 1 persoon

    • Ja, nog zo eentje, de belastingdienst… over het algemeen helpt het in de zin dat je een leuk gesprek kunt hebben, maar in the end, kom je vaak nog niet veel verder of een heel klein stukje, dat is wel heel veel stroop gebruiken, hahaha

      Liked by 1 persoon

    • Bij de weg, de bediening is niet eens vies, maar 1 van de knoppen ~die je het meest gebruikt~ is nu sticky en gaat zijn eigen leven leiden of doet dus niks, hahaha het zit erin nu… buitenkant is gewoon schoon 😉

      Liked by 1 persoon

  3. Hahaha. Dit laat mooi zien dat je zelf altijd de hand hebt in hoe je communiceert met een ander. Als je tegen dit soort mensen meteen begint met klagen, wat verwacht je dan terug? Wat je geeft krijg je terug. Wijze les zo op de vroege ochtend 😀

    Liked by 1 persoon

    • 😀 Ik ben ook die andere persoon geweest ooit, geloof me, hahaha Ergens dacht ik… wat als ik nu eens poeslief en zo 100% eerlijk ga zijn… (het werkt alleen nog niet zo goed bij de zorgverzekering, lol) ❤

      Like

  4. Dan had je geluk met deze medewerker. Meestal houden ze zich aan hun protocol om de beller zo snel mogelijk weer van de lijn af te krijgen. Hopelijk heeft zijn chef niets doorgehad anders kan hij wel eens op zoek naar ander werk. Maar zo had ik een poos terug een beller van Greenpeace aan de lijn waar ik ook zo een half uur mee zat te praten. En telkens zei hij dat hij eigenlijk moest ophangen want …

    Nou, jij kan straks weer op knopjes drukken 😀

    Liked by 1 persoon

    • Weet je wat het is? Mensen hebben vaak wel humor, maar vergeten dat ze het qua communicatie hier ook al kunnen gebruiken, echt het wordt zo op prijs gesteld, er zijn al genoeg mensen die ze te woord moeten staan die al flippend zitten te wachten.. vandaar ook de stilte, want dat verwachtte hij niet zo’n lulkoekverhaal, hahaha je breekt de spanning, je hoort ze ontspannen. Tijd voor een rustig en goed gesprek en hulp bieden voor hen en ja, dan gaan ze die extra mile voor jou. Zelfs als je alsnog een nee krijgt of sorry… X

      Like

  5. We hebben weer wat gemeen Morgaine, haha! Ik heb ook altijd heel erg leuke gesprekken met medewerkers van allerlei instanties. Het is denk ik sowieso de toon die je zelf zet hoor… en inderdaad, wat een leuk gezegde, met humor en stroop, lukt het meestal wel… en krijg je wat je wilt.
    ik had het laatst met de leverancier van mijn nieuwe fiets… heb ik ook weer wat uitgesleept, gratis en extra… Komt ooit op mijn blog, als ik mijn fiets heb! 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Hallo,

    Bedankt voor je reactie op mijn blogje.
    Ik wou nog even iets zeggen.
    Je zegt dat ik mijn beste vriendin zelf moet bellen, maar dat deed ik al jaaaaaaaaaaaren, altijd zelf bellen en nimmer of bijna nooit een spontaan belletje terug. Nu is haar dochter gehuwd en dit moest ik lezen op Fb, vond dit wel grof dat ik dit daar moest lezen. We zijn al meer dan 25 jaar vriendinnen. Ik dacht beste vriendinnen, maar daar denkt zij duidelijk anders over. Jammer… Heb het kalm met haar besproken maar haar antwoord was : ik ken al veel mensen meer dan 25 jaar en die wisten het ook niet. Dus dit zegt heel veel en heeft mij heel diep gekwetst. Enfin…zo zie je maar hé.
    Nogmaals bedankt voor je bezoekje en fijne dag !

    Liked by 1 persoon

    • Ah ja, dan wordt het verhaal totaal anders, ik lees natuurlijk alleen wat je mist, gezien ik dit dus met mijn eigen moeder en haar beste vriendin van meer dan 40 jaar vriendinnen zijn nu, dit ook heb gehad, en hier bleek, dat ze beiden af zaten te wachten… als 1 van de 2 gewoon de telefoon had gepakt ergens, dan hadden ze elkaar al een paar jaar terug weer gewoon gezien en veel lol gemaakt 😉 Jouw verhaal is minder leuk en verdiend de term beste niet! X

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s