Vlinderen

Vlinder – transformatie, balans, gratie, oude symbool voor de ziel, bezit de kracht van een wervelwind, reïncarnatie, mutatie, magie, verandering, schoonheid, vreugde, moed, liefde, creativiteit, overbrugging, vreugdedans, persoonlijke groei, ontwikkeling van de ziel, het kennen en begrijpen van jouw positie in het leven, nieuwe liefde en vreugde.

Gisteren, (donderdag), heb ik weer heerlijk gewerkt op mijn stek als vrijwilligster. Het is ontzettend fijn om elke week weer gewaardeerd te worden, dat te voelen, en te merken en zelfs gewoon te horen. Zo belangrijk, dat je dit laat merken dat je iemand waardeert en voor jezelf, om gewaardeerd te worden. Ook door mijn collega’s, ze zijn fantastisch!

De cliënten doen dat elk op hun eigen manier. Drie groepen, en in één groep werk ik als ‘vaste’, maar natuurlijk komen de groepen ook bij elkaar en al meerdere malen is dat ook gebeurd sinds ik daar werk. Daarom ken ik iedereen, daar heb ik ook voor gezorgd samen met mijn collega’s, iedereen leren kennen is belangrijk voor mij, als vanzelf. Iedereen mag en kan mij aanspreken en of een knuffel komen halen. En dat doen ze dan ook. En je voelt het gewoon.

Soms, komt één van de cliënten uit een andere groep gewoon even binnenwaaien, om die knuffel te halen, zo lief, zo fijn! En zo kreeg ik ook de eerste tekening mee naar huis, voor mij gemaakt! Geloof me, dan voel je je ontzettend gewaardeerd en geliefd. En dat in zo’n korte tijd.

Ik heb dus heerlijk kunnen vlinderen en iedereen uit alle groepen, die het nodig had, even wat extra aandacht kunnen geven. Aandacht en liefde, onvoorwaardelijk ontvangen en schenken, het is het mooiste wat er is. Ik wist niet, dat je hier je werk van kunt maken.

Het is zover, bijna! Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik samen met mijn vriendin die ik al 40 jaar ken naar Billy Elliot, ja we ontmoeten elkaar op de peuterzaal in dezelfde groep ooit, je hoeft niet te rekenen, we zijn allebei 43 nu 😉 Daarna zal zij mij afzetten bij mijn ouders, omdat zij hun 12,5 jarig huwelijk jubileum vieren, 2 feestjes op 1 dag. Ik heb er zin in! Zondag zie ik verder of misschien wel pas maandag, ik wens iedereen een zeer fijn weekend toe!

31 thoughts on “Vlinderen

  1. Volgens mij ga jij een paar leuke dagen tegemoet Morgaine. Ik zou zeggen geniet ervan, en tot zondag of maandag dan maar. 🙂 Misschien heb je wel een paraplu nodig.
    Mooi vlinder foto’s!
    En werk kun je overal van maken.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat fijn dat je vrijwilligerswerk doet. Ik heb dat ook een tijd gedaan en ik genoot er echt van. Allemaal gemotiveerde mensen om je heen. Heel fijn. En dan wordt jouw inzet ook nog beloond met een tekening. Dat zegt toch zo veel!

    En Billy Elliot. Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Ik heb de film vroeger gezien en vond hem geweldig mooi. De musical heb ik nog niet bezocht.

    Liked by 1 persoon

    • De film ken ik uiteraard ook, heb ik zelfs op dvd gehad, uitgeleend en nooit meer terug gekregen, uch! De film vind ik al fantastisch, ben ontzettend benieuwd hoe ze dat op het toneel gaan weergeven inderdaad 😉

      Like

  3. Fijn dat je zo’n plezier in je werk hebt en mooi juist dat je met zulke simpele dingen (aandacht en liefde) andere mensen blij kunt maken!

    Veel plezier morgen bij Billy Elliot en alvast gefeliciteerd met je ouders 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Mooie foto’s! Kwam bij mij vandeweek een vlinder op m’n schouder zitten. Brutaaltje wilde niet eens weg, haha. Beestje heeft zo’n 5 minuten op mijn schouder gezeten voordat hij er weer vandoor ging. Wel erg mooi van zo dichtbij. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Vlinders zijn bijzonder. Ze komen tevoorschijn, uit het niets, als je het over dierbaren hebt die overleden zijn.

    Anyhow…jij hebt een heel leuk weekend voor de boeg, geniet er lekker van!

    Liked by 1 persoon

    • Apart dat jij de vlinder als zodanig ziet, in het westen staat ze voor transformatie altijd als nummer 1 in de spirituele zin, van rups, naar cocon, naar vlinder…. 😉 zo zien ze dat dan. Transformatie ten top. Jouw idee is ook heel mooi… ❤

      Like

  6. Schitterend log over de vlinders Morgaine! Maar eigenlijk vind ik persoonlijk het nog heerlijker dat jij een paar fijne dagen bezig bent. Je mag het eens goed hebben met al het mooie vrijwilligerswerk dat jij verricht! Twee feestjes op één dag heb jij dus wel dubbel en dik verdiend! Geniet er van…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

