Mixed media

Dit weekend en de dagen erna zijn ontzettend druk geworden zomaar ineens. Eerst had ik maar één afspraak en dat is vandaag, Adam komt samen met zijn vrouw mijn kant op omdat ik hem een mini workshop heb aangeboden qua tekenen en schilderen of misschien wel mixed media. Nee, ik ben niet zo van de workshops geven waar je voor moet betalen, ik heb liever dat iemand gewoon gezellig langs komt om dan samen wat te klungelen zeg ik zelf dan altijd, want ik heb geen academie gehad en ben dus zelf autodidact. Omdat ik wel 2 cursussen heb gevolgd en mijn beste vriend ontzettend goed is in artistic ways met verf en penseel of kwast, en weten dat ik het in mij heb, durf ik het dus aan om basis technieken of geheimpjes te verklappen die geen geheimen zijn.

Wel moet je maar net even iemand weten die het wil vertellen hoe iets in elkaar steekt. En het viel mij op toen ik zelf pas begon, en ik andere kunstenaars tegen kwam die verder kwamen, mijn vragen nooit wilden beantwoorden. Dat vind ik dus not done! Het waarom zit er nog steeds bij mij, waarom geef je niet gewoon antwoord op een simpele vraag waar ik later dan toch wel achter kom omdat ik dan die mensen tegen kom die het wel gewoon vertellen, gratis en voor niets! Ik help mensen graag en wat mijn passie draagt, kan ik dan ook makkelijk laten zien of vertellen. Het laatste op die gebieden waar ik zelf niet goed in ben, dat ik het misschien niet zo goed kan nog, betekent niet dat ik niet weet hoe het zou moeten. 😉

Ik heb er zin in, ook ik heb best wel zenuwen, verwachtingen, ik hoop dat ze niet te hoog gespannen zijn, het is natuurlijk anders dan echt een cursus geven met meerderen in een ruimte die daar echt geschikt voor is. In dit geval, zal mijn woonkamer straks tot atelier zijn omgevormd, met helaas maar 1 grote echte atelierezel, we zien wel waar het schip strand.

Wel wil ik jullie een art vorm laten zien waar velen niet aan denken, tenzij ze er wel zelf mee bezig zijn. Mixed Media, vorig jaar zomer, in 2014 ben ik een project gestart welke ik mijn ‘frustratie project’ heb genoemd en het heeft mij ontzettend geholpen om nieuws van dat moment wat tot op heden nog actief is, los te laten. Mixed media is schilderen of werken op canvas, maar je gebruikt ook andere materialen die je erin verwerkt. Zo ook hier, op een simpele hele oude wijze, met behangerslijm en knippen, kranten sparen en hop,

“In het Keurslijf” ontstond, er volgden meer doeken in rap tempo op, en ik kan er nog mee aan de slag als ik zou willen. Ik laat jullie nu één doek zien. het gaat met name om de zorg, en hoe deze afgebroken wordt met name. En hoe iemand als ik, eigenlijk telkens net buiten de pot piest qua verzekeringen omdat ik geen reuma heb welke via een bloedtest is te vinden, maar slechts fibromyalgie heb, welke je niet kunt vinden met een simpele test. En dus is het niet echt, al jaren niet. En het valt onder reuma en is net zo erg in feite. Ik heb het los kunnen laten door het bizarre nieuws wat ons qua crisis, zorg en op vele andere fronten op ons af komt.

Een corset met echt lint ingezet, mixed media, meer geschikt voor expositie.

Een corset met echt lint ingezet, mixed media, meer geschikt voor expositie.

Detail onderkant

Detail onderkant

Eigenlijk moet je dit dus van heel dichtbij bekijken.

Eigenlijk moet je dit dus van heel dichtbij bekijken.

Morgenmiddag ben ik ook weer onderweg, zeer onverwacht en pas twee dagen geleden afgesproken, maar pas laat in de middag zal ik vertrekken. Ik blijf daar eten en is binnen Almere zelf. Maandagmiddag op naar mijn dochter, wat spullen brengen. Zij kwam gisteren onverwacht deze kant op en spotte een aantal prachtige bloempotten en ja, die puppy ogen ook al is ze al 23, kan ik niet weerstaan, een moederhart 😉  (het liefst geef ik gewoon alles mee, haha) En dinsdag, komt mijn moeder mijn kant op, zij heeft weer een prachtige hoed gehaakt wat ik jullie zeker ga laten zien zodra ze er is en dat verhaal vertellen 😉

Mochten jullie je nu echt vervelen? Weten jullie nog dat Roos van Daily Dose of Rose bij mij op bezoek is geweest? Nee? ~KLIK~ Nou zij heeft een geweldige middag en onverwacht ook avond beleefd, de tijd vloog om! En ze is verliefd op Picasso. Ze gaat mij vaker lastig vallen, volgende keer neemt ze ook haar vriend mee, en ik vraag me nu af, komt ze nu voor mij? Of draait het om Picasso! hahaha Ook heeft ze mijn frustratie project compleet gezien en moest er keihard om lachen op het laatst, en dat was ook mijn bedoeling of is mijn bedoeling 😉 Later komen de andere doeken aan bod natuurlijk.

Ik wens iedereen een zeer creatief weekend toe, wat je ook gaat doen!

31 thoughts on “Mixed media

    • Eind augustus komt Tessa van 52-druppels dus ook een dagje over om te workshoppen, zo gaaf vind ik dit! Mijn woonkamer al half verbouwd, zo even douchen en dan laatste hand, alle boeken even bij elkaar rapen die eventueel relevant zijn 😉 Hij krijgt ene bom info, dat wil je niet weten, hahaha

      Liked by 1 persoon

  1. Leuk dat je dit doet Morgaine. En ja, waarom geen antwoord geven op vragen? Ik kan daar ook niet tegen. Je ziet dat vaker ook op andere gebieden.
    Ik trek dan gelijk nog een keer aan de bel, en als er dan nog geen antwoord komt kunnen ze mijn medewerking wel vergeten 😀
    EN verliefd op jou kat? Hahaha het moet niet gekker worden maar ik snap het wel. Als beesten leuk zijn…
    fijn w-end

    Liked by 1 persoon

    • Van Picasso snap ik ook niet hoor, hij is zo anti sociaal als de pest, en schijnbaar, je weet wat ze zeggen, wat je niet kunt aaien of kunt hebben is natuurlijk om verliefd op te worden 😉

      Verder, ja zooooo irritant, gelukkig heb ik ook goede mensen om mij heen gehad die mij ook gratis en voor niets les hebben gegeven, ik had ooit 1 vraag… landschap ook weer, en dan vooral water en lucht met elkaar verbinden, zand… wat nat is en droog, bla, zee zicht dus die richting, en hop… Martine, een hele lieve schat zei mij… kom je van de week ff langs? Het bleek zo simpel te zijn! En wat een fun hebben we gehad! 😀

      Like

  2. Wat een heerlijk logje weer! Adam en zijn vrouw zullen het vast geweldig vinden dat je dit doet!
    Volgens mij vindt hij het net zo spannend als jij 😉
    En dat project, wat apart zeg… Heel vervelend dat fibromyalgie niet wordt erkend als ziekte. Mijn zusje heeft het ook + reuma. Een nichtje van mij ook, en ik ken verschillende blogsters die het hebben. Echt zo oneerlijk! Altijd maar vechten en je energie doseren… Morgen ben je kapot meid, maar goed, dat zijn soms van die dagen, dan heb je het er voor over om even weer uitgeteld te zijn… Succes! Ach., dit lees je niet eens, je bent druk bezig met Adam en zijn vrouw 🙂
    XXX

    Liked by 1 persoon

  3. Ja ik heb me echt suf gelachen om je frustratie-project. Toch maar exposeren? 😉
    Veel plezier vanmiddag! Fijn dat je een paar leuke dingen voor de boeg hebt, mag ook wel!
    Vriendlief en ik zitten vanaf deze week met duur OV (vakantieperiode helaas niet gratis hè voor ons verwende studenten, haha). Dus misschien afspreken voor halverwege/eind augustus? 🙂 Ennuh, ik kom voor jou want Picasso is te aso om gezellig te doen, haha. 😀

    Liked by 1 persoon

  4. Wat ben je toch ontzettend creatief! Ik mis deze eigenschap op het gebied van kunst volledig, dus vind ik het extra knap. En ook super mooi dat doek trouwens! Ik kan me zo voorstellen dat je in kunst echt je ei kwijt kunt en het je misschien wel helpt om dingen een plek te geven. Leuk verhaal dus weer! ❤

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

