De workshop

Vanmorgen pas plaatste ik een stuk over dat Adam samen met zijn vrouw een middag mijn kant op zouden komen. Ze waren hier exact op tijd zoals afgesproken een enorme bos bloemen, werkelijk waar pracht en praal, zodra ze op vaas staan dan komen er zeker foto’s van en een heerlijk appeltaartje, zo lief!

Ik had mijn hele woonkamer omgebouwd en vertelde hen beiden direct, dat het er normaal iets anders uit ziet als ik mensen op bezoek krijg, hahaha Het doel was natuurlijk om samen met Adam wat op teken en schilder gebied te gaan doen. Hij had mij al aangegeven dat hij zijn oude werk van vroeger, meer dan 25 jaar geleden mee zou nemen. Wist ik veel!

Natuurlijk heb ik ook wat van mijn werk laten zien qua boeken, stijlen en wat er allemaal mogelijk is. Maar Adam zelf mag er zelf ook al zijn, werkelijk waar? Wat doe je hier! Vroeg ik hem. Zijn simpele antwoord, jij bood het aan als cadeau voor mijn verjaardag! Ja dat heb ik gedaan. Ik snap het ook wel, maar ik las een onzekerheid bij hem op het blog ergens over zijn hobby weer op te pakken.

Ik bekeek zijn werk en echt, het is totaal anders dan ik maak, hij zit meer in de grafische hoek en ergens, op het einde van de 4 schetsboeken die ik langzaam doornam, kwam ik ineens een soort van M.C. Escher tegen, echt waar! En ik keek hem aan, ben jij even gek! Je kunt het gewoon!

Nou ja goed, wat mij wel opviel, is dat hij vooral met potlood heeft gewerkt, dat doen de meesten en wat ik heb bij kunnen dragen vandaag? Is samen het park in te gaan, beetje basis van een landschap en ook dat je een werkje, een schets juist buiten, eigenlijk hooguit in 15 minuten moet op kunnen zetten, pen, potlood of houtskool…

En ik gaf hem houtskool, daar had hij nog nooit mee gewerkt. Zijn werk van vandaag heb ik niet op de foto, dat mag hij zelf laten zien op zijn eigen blog, net zoals dat hij zelf mag vertellen wat hij ervan vond. We zijn niet eens aan schilderen toegekomen. Wat hij vandaag geleerd heeft? Is volgens mij, dat hij gewoon weer moet gaan starten, met zijn hond het park in bij hem om de hoek met rugtas eventueel voor wat houtskool een goed schetsboekje, bak en een fles water voor de hond, en hij komt er wel. Zijn eigen vrouw is het er overigens mee eens.

Mocht hij er nu niet uitkomen als hij met acryl verf gaat werken, dan is hij nog een keertje welkom, met of zonder zijn vrouw, maar dan gaan we wel stomen, want vandaag stond meer in het teken van kletsen, kijken en bekijken, en het park en hij heeft zitten schetsen, zijn vrouw en ik hebben meer zitten kletsen, hahaha Ik heb eigenlijk geen flikker gedaan! πŸ˜‰

Zie hier, de werken van Adam van lang, lang, maar dan ook lang geleden, ik had het allang ingelijst en opgehangen zelf πŸ˜€

Geloof me, dit is werk wat ik niet zomaar even zou bedenken of zou kunnen maken, of het kost mij heel veel tijd. Voor hem is dit een eitje.

Wat vind jij hier nu van?

~Alle werken zijn in dit geval van Adam!

38 thoughts on “De workshop

  1. Het was een hele gezellige middag Morgaine, nogmaals dank je voor de workshop. Misschien niet de workshop die jij voor ogen had maar ik vond het leuk.
    Ik wordt weer stil van je lovende woorden.
    Mijn blogje komt komende week, zo snel als jij gaat mij niet lukken πŸ˜‰

    Liked by 3 people

  2. Wat een mooie werken heeft Adam gemaakt.
    Ik ben benieuwd wat er voor vervolg komt op jullie ontmoeting!

    Ik ga in ieder geval in dat park om de hoek uitkijken naar Adam met zijn rugtas, houtskool, schetsboekje, hond en drinkbak en een fles water.

    Zonnige groet,

    Liked by 2 people

  3. Moet een leuke ontmoeting geweest zijn! Leuk hΓ¨ bloggers ontmoeten! Ik vind zijn werk prachtig, gewoon een natuurtalent. Erg apart ook. Ben benieuwd naar zijn eigen verhaal. Maar wat leuk dat je dit doet meid! Een toppertje ben je! πŸ‘πŸΌX

    Liked by 1 persoon

      • Ben benieuwd Adam, maar ik vind je werk echt prachtig! Oppakken zou ik zeggen, een heerlijk tijdverdrijf lijkt het me. Mijn zussen schilderen allebei en ik zou het ook graag proberen, al jaren roep ik dat, maar ik heb ook zoveel andere dingen te doen die ik leuk vind.
        Maar zeg nooit nooit, ik zou dan trouwens ook voor het abstracte gaan, geen idee waarom eigenlijk. Ik wens je heel veel succes hoor! Hoop dat je er weer echt lol in krijgt!
        Groetjesss

        Liked by 1 persoon

  4. Zelf heb ik de indruk dat Adam een natuurtalent is, wow, voor iemand die het nog nooit had gedaan is dit wel heel knap! Of zou het aan de goede lerares liggen die het beste uit haar leerling wist te krijgen?
    Jullie hadden dus een heerlijke namiddag gisteren, blij voor je en vandaag mag je je atelier weer ombouwen tot huiskamer hihi.

    Liked by 1 persoon

  5. Die wolken zijn in ieder geval tof. Zijn werk lijkt een beetje wat ik ook gedaan heb. Tot ik me helemaal met fotografie ging bezighouden. Nu teken ik slechts nog tijdens vergaderingen πŸ˜†
    Maar ik kan me voorstellen dat jullie een leuke middag hadden. Tof.

    Liked by 1 persoon

  6. Jullie hebben een hartstikke leuke dag gehad en aardig onder de indruk van elkaar(s werk) geraakt. Wat een lief verjaardagscadeau van jou. Maar eh…die Adam is veel te bescheiden. Hij kan tekenen!
    Groetjes kakel

    Like

    • Ja dat kan, tot heden heb ik eigenlijk alleen maar positieve ontmoetingen gekend met vriendschappen in het nu, die zijn ontstaan dankzij het bloggen al in het verre grijze verleden… ben zelfs op 2 huwelijken aanwezig geweest omdat we nog altijd bevriend zijn, en een persoon heb ik dus laatst naar haar laatste rustplaats gebracht…. Maar ook via fotolog.net ooit, fotogroep dus, met elkaar, grote groep, erg gezellig, allemaal camera’s dus je deelt in elk geval iets… en later zie je wel weer πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  7. Pingback: Tekenen | Adam op Verkenning

  8. Pingback: Update | Adam op Verkenning

Geef een reactie

