Picasso en zijn Zebra Zep.

Zep de Zebra versus papegaai is al jaren in mijn huis te vinden. Ooit nam beste vriend deze mee voor mijn dochter als een aardigheidje tussendoor. Hij had een event gehost waar deze zebra’s werden uitgedeeld en er was over. Zo lief, maar dochterlief had er niet zo heel veel mee, stond een tijd voor de mooi in haar kamer en toen zij naar haar studentenflatje vertrok bleef de zebra liggen. ‘Komt later wel mam, als ik echt op mijzelf woon.’ Zoiets was het plan zoals vele spullen eigenlijk meer nog achter bleven dan mee gingen naar haar studentenkamer, meer was het niet, je kent het wel, meerdere kamers, meerdere personen, 1 badkamer, 1 keuken.

Zebra, zoals ik hem gewoon noem, verdween ergens in de kledingkast en werd eigenlijk vergeten, natuurlijk kwam ik deze wel weer tegen bij opruimen en telkens ging deze weer terug de kast in. Met een glimlach en lag eigenlijk te verstoffen.

Picasso zonder zijn mama

Picasso werd in juni 2012 geboren zoals je ~hier~ kunt lezen zijn begin verhaal en in september werd hij gescheiden van zijn moeder ~Luna~ om alleen bij mij te blijven. Natuurlijk is dat gek en vreemd en hij hing ontzettend aan mij. Er kwam weinig visite maar ik nam hem nog weleens mee uit winkelen onder mijn jas of trui, dat vond hij ergens wel leuk en toch ook eng, maar aandacht kreeg hij. Thuis werd hij dominant, zo klein als hij was, hij probeerde mij op kattenwijze te overmeesteren. Zijwaartse sprongen dikke staart, rugharen rechtop en ik vond dat wel grappig  mijn kant op met oren ook nog eens recht omhoog. Bij de dierenarts, toen ik dit gedrag vertelde, werd mij vertelt dat dit niet goed was, dat ik dit de kop in moest drukken.  Vanaf het moment dat ik dit leerde en wist, werd het dus een totale machtsstrijd ook al was hij nog een kitten. Het zakte wel af? Of moest ik elke dag opnieuw dat gevecht aan. Totdat ik de kast weer eens indook op zoek naar iets anders en ineens…..

Introductie Zebra

Ik zag de zebra lag liggen, de zebra op dat moment nog groter dan Picasso, ik was al zo bezig met ballen, ander speelgoed, zelf gemaakt of gekocht, het deerde hem zo weinig leek wel. Uren was ik bezig en dit had ik met onze kittens en katten nog nooit eerder mee gemaakt tijdens het groter worden. Ik pakte de zebra op en dacht, waarom niet… zien wat er gebeurt als ik zebra als een ‘afweersysteem’ ga gebruiken, in mijn handen en dan kan ie daarin zijn nagels stoppen en bijten, ipv in mijn handen. Zo bleef ik misschien ook meer krasvrij. Ik hoopte ook een beetje dat ie er misschien bang voor zou zijn, een sneller afweersysteem om hem weer op zijn plek te krijgen.

Foutje bedankt!?

Ik kwam aanlopen met zebra in mijn handen, zwaaide er een beetje mee, alle poten en kop gingen alle kanten op en Picasso schrok eerst heel even maar ja, nieuwsgierigheid overwint het niet? Hij kwam al snel aanrennen en hij klauwde in de zebra, geloof het of niet, hij wist zebra al snel uit mijn handen te trekken en ik zag een zebra groter dan Picasso zelf in zijn bekkie proberen te rennen, al struikelend zelfs over de zebra omdat die echt toen nog groter was dan hij en vanaf die tijd, zijn ze onafscheidelijk!

Zebra is zijn prooi, zijn knuffel, zijn alles. Hij sleept ermee, rent er nog steeds mee, verstopt hem onder mijn bed en elke avond als Zebra ergens blijft liggen anders dan naast mijn bed? Dan zal hij mauwend zebra komen brengen en naast mijn bed neerleggen. Laten we zeggen, ook al is Picasso allang geholpen, met 9 maanden al, met zebra doet hij ook die dingen wat lijkt op voortplanten, ja ook op mijn voeten soms in het verleden. En ik zie het roofdier in hem, wildernis, op alle fronten terug als hij met zebra bezig is.

Gooien met zebra

Vaak op bepaalde momenten komt Picasso zelf met zebra aanlopen en legt hem dus op mijn voeten, dan wil hij dus jagen. Het betekent dat ik zebra dus het liefst in een mooie hoge bocht over hem heen gooi en echt, als je het geluk hebt en je bent hier en hij doet dat? Picasso kan echt heel hoog springen en vangt zebra gewoon uit de lucht. Ik zie hier de ultieme jacht voor mijn ogen gebeuren, alsof hij een vogel uit de lucht plukt.

Visite

Als ik visite heb, is zebra de grootste optie om Picasso naar voren te lokken. Picasso is dus niet zo sociaal, alleen bij mij, en heel soms lukt het mij om hem met zebra in het zicht van de visite te krijgen. De uitzondering is, is eigen familie, maar ook dan, als ze allemaal tegelijk hier zijn? Voor een verjaardag of gewoon de gezellig, dan is Picasso weg, zelfs met zebra krijg je hem niet gelokt.

Geniet van de slideshow, klik op 1 foto, om Picasso door de jaren heen samen met Zebra te zien groeien. Het wastafel tafereel is van gisteravond, hij had zebra naar buiten gesleept, precies in de goot gedumpt waar nog water in stond, en dus besloot ik een sopje te maken.  😉

Zep de Zebra is overigens nog altijd verkrijgbaar, misschien heb je kinderen in de buurt, misschien wel een kat of poes die er misschien schik in gaat hebben. Als je Zep de Zebra besteld, helpt je ook nog eens mee aan het goede doel van ~ KidsRight~! Voor elke knuffel die hier gekocht wordt, krijgt een kind in Afrika er ook eentje.

~KLIK HIER VOOR MEER INFO~

En nog eentje om het af te leren, ook vanuit 2012 op de rand van de bank, het is zo gek, hoe ze zo een favo plek kunnen hebben en dat ook ineens over kan zijn.

Welterusten ;-)

Welterusten 😉

En jouw dieren? Hebben die nog een speciale tik? Kat, Konijn, Hond, vogels, hamsters, je vissen misschien? Ik lees het graag 😉

35 thoughts on “Picasso en zijn Zebra Zep.

  1. Hahaha, wat leuk!! Ik vind dit echt prachtig om te zien! Mijn katten willen geen speeltjes. Ze willen mij claimen. Heel de dag, iedere dag. Aan de rest van de wereld hebben ze schijt. Maar ik ben natuurlijk wel blij dat ze voor het raam staan te miauwen en trappelen als ik thuis kom. En ik beloon ze dan ook altijd met een heerlijke knuffel en een kus.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat is de andere kant, Picasso is absoluut geen schootkat of een knuffelkat, ja wanneer het hem uitkomt en dan ook weer op een aparte manier… op mijn schouder, en dan ook op kattenwijze, ik geef hem kopjes en hij mij, wast mijn haren soms, ik heb een apart beest, hahaha

      Like

    • Helemaal waar, ik ben ook nog tot heden geen kat tegen gekomen die echt een knuffel heeft om zo mee te slepen, vechten, jagen en ook te knuffelen, wel dat ze tussen de knuffels slapen, maar niet wat Picasso ermee doet 😉

      Like

    • Whahahaha ja dat is mijn ervaring ook in het verleden, zowel van mijn schildpadjes ooit als de vissen van Eliza en het tropisch aqua ding wat ik gehad heb ooit… Ik denk dat ze je toch zien als voedselbrenger, het geheugen van een vis is ook langer dan men denkt, is ook al es op tv geweest zelfs 😀

      Like

    • Ik weet niet of het een helaas is, het is een ultieme comitment, of het nu vissen zijn of een hamster of een kat of hond, als je weg wilt, denk vakantie zul je altijd oppas moeten regelen 😉 bijv.

      Like

  2. Ach kijk nou! Ik ben echt gek op katten. Heb er zelf twee, spelen het liefst buiten met allerlei insecten die ze van mij niet mee naar binnen mogen nemen. Vissen, vogels, heeft mijn moeder ook gehad, maar geef mij gewoon maar een kat.

    Liked by 1 persoon

  3. Haha echt supergrappig dit! Ik heb geen huisdieren en ook nooit een kat gehad, maar ik kan me voorstellen dat je wat moet experimenteren en die lieve beestjes wat moet opvoeden. Hoe Picasso met Zebra speelt is wel echt mooi om te zien, echt alsof hij in zijn hele eigen wereldje leeft, samen met Zebra 😀

    Liked by 1 persoon

  4. Fantastisch dat dit mooie speeltje van je dochter een nieuwe bestemming kreeg en het onafscheidelijk kameraadje van je Picasso is geworden. Zo kom je er deze mooie serie van maken waar ik van genoten heb Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  5. Poes hier is ook niet sociaal. Maar ja, gevonden langs de snelweg door mij. Hij zal een behoorlijke geschiedenis hebben. Nu hebben we hem 12 jaar en het heeft zeker 9 jaar geduurd voor hij bij mij kwam liggen.
    Maar het maakt ons niet uit. We hebben een beest een goed/beter leven kunnen geven, en dat telt

    Liked by 1 persoon

  6. Leuke foto’s. Die laatste is mooi, hoe hij je aankijkt met die “valse” ogen.
    Onze kat is niet zo’n speler. Hij liep vroeger, voor we naar Amsterdam verhuisde, altijd buiten en nu moet hij binnen blijven, maar dat lijkt hem niet te deren. Hij ligt ook altijd op de leuning van de bank. Soms is hij in een speelse bui en hangt hij in de nek van onze husky die dat gewoon accepteert.
    De husky houdt wel van spelen, vooral wanneer ik op sta om naar bed te gaan. Bijna een dagelijks ritueel 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Ah wat een leuke foto & wat leuk dat hij zo dol is op “zebra ;)” zo krijgt een knuffeltje toch een tweede leven.

    Mij hamster doet eigenlijk niets geks.. behalve dan dat ze net zo lang bij het deurtje blijft staan ’s avonds tot ze zonnebloempietjes heeft gehad.

    Liked by 1 persoon

    • Een beetje te erg, ik heb even moeten zoeken waar die zebra ook alweer van was, ik wist van een goed doel, nu ik zie dat ie nog te bestellen is, denk ik dat ik binnenkort maar even een reserve ga verzorgen, deze zebra is al tig keer ook weer onder narcose geweest al, met naald en draad, de kop weer steviger vast, hahaha maar hij begint te slijten… 😉

      Liked by 1 persoon

  8. Haha wat super leuk om dit door de jaren heen te zien. Onze katten hebben genoeg tikken haha :’) Plinten slopen, wattenstaafjes kauwen, alles in hun waterbak gooien, nagels uittrekken (zo’n vreselijk geluid brr), tegen het douche deurtje staan miauwen en op de meeste gekke manieren liggen. Oh en deuren open maken (ook als je op de wc zit en hem een kiertje open laat staan, of hij valt niet helemaal goed dicht en krijgt ze hem open…) Zucht. Maar ik hou wel van ze<3

    Liked by 1 persoon

    • Oh ja, jij hebt plintenkauwers, hahaha zijn ze daar nu echt mee gestopt ondertussen? Van het wattenstaafje is hier ook bekend als ie de kans krijgt. En meegaan naar de wc ja ook…. 😉

      Like

  9. Wat een leuke foto’s! Heel grappig.

    Ipi, zo heet mijn kat, drinkt alleen water uit de kraan, uit een vaas of een bakje die buiten staat.
    Ze mag niet naar de bovenverdieping alleen ’s ochtends want dan moet ze de kinderen wakker maken… Ze jankt door tot dat de deur naar boven open gaat en rent naar de bedden van de kinderen.

    Liked by 1 persoon

    • Oh ja…… daar heb ik ook al eens aan zitten denken als ik hem op die manier bezig zag, dat gedrag lijkt minder te worden, tenminste waar ik bij ben, geen idee dus… maar wel handig eigenlijk zou het zijn, heb ik meteen reserves 😉

      Like

  10. Geweldig die ontwikkeling van Picasso! Die zebra is echt zijn favoriet zeker?
    Super leuke foto’s!
    Ik heb een hondje, die is nu bij de oppas, hoor je nog wel eens over…
    Mijn visjes in het vijvertje komen naar boven zodra ze me zien om ze een beetje voer te geven. Herkennen me geloof ik, of ze hebben altijd honger 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

