In Perfect Harmony

Vandaag was voor mij ondanks alles een meer dan perfecte dag. Na een weekend even op mijzelf terug geworpen te zijn en mijn kwetsbaarheid te tonen weet ik weer waarom ik dat eigenlijk nooit doe en alleen vooral positief ben en eigenlijk nooit laat weten over het hoe, wat en waar op dagen dat het iets minder gaat.

Vooral het stukje over dat je dan een ‘partner’ mist, het is heel apart, nee niet van hier of jullie,(echt dank voor jullie lieve reacties en medeleven op een normale manier), om te lezen hoe elders hierop gereageerd kan worden, ik zag zelfs het woordje zelfmedelijden voorbij komen??? Uhm? Nou nee hoor, het is eerder en meer, mocht je ooit van de been af geraken, dat je dan Β je partner als je die wel hebt, hoeveel meer dankbaar je zou kunnen zijn omdat hij of zij er is. Ook al werkt hij of zij overdag, er komt iemand thuis. (Mocht hij of zij dan na thuiskomst nog niets doen voor jullie, dan zou je ook weer na kunnen denken of… πŸ˜‰ )

Over het algemeen ben ik juist graag alleen, merk ik juist dat ik het weleens heel moeilijk zou kunnen gaan vinden om misschien ooit nog samen te leven met iemand. Ik weet het niet, want als ik mij goed voel en gewoon normaal in het leven kan staan, dan ben ik ontzettend blij dat ik alle vrijheid van de wereld heb en met niemand rekening hoef te houden. Wie mij langer kent, weet dat ook. Terwijl ik luister naar mijn vrienden en vriendinnen als er weer eens iets geklaagd wordt over de relatie waarin zij vertoeven.

Kortom, als ik eens in de 5 jaar echt plat moet voor een paar dagen of weken, de laatste keer is zo’n 8 jaar terug denk ik, moest ik echt 100% plat en met twee krukken door het leven en ook nog eens met verplicht huishoudelijke hulp vertoeven voor een week of 8, ja dan valt dit op zich nog reuze mee.

Het kan altijd erger! Super clichΓ© maar het is het wel zo.Β 

De frustratie lag hem eerder in het feit dat er geen peil op te trekken was en is hoe mijn been zich gaat houden. Het ene moment voel ik bijna niets, maar in diezelfde rusthouding, kan het na 5 minuten ineens gaan trekken en ja even een helse pijn door een spier heen trekken of een pees. Een tegendruk plaats is niet te vinden. Alleen als ik moe wordt, dan voel ik het zeker meer, om dan te gaan liggen en te slapen op tijden dat ik midden in de nacht klaarwakker was het afgelopen weekend.

Fysiotherapie

Vandaag bij fysio heeft mijn peut, mijn been alle kanten op verbogen en getrokken en weer ingeduwd en de pijn of geen pijn waren niet te plaatsen. Wel is het zeker dat de pees heel is, ik had het weekend al zo lopen zoeken naar rare verdikkingen in mijn lies en kreeg die opdracht ook. Maar ik kon hem direct vertellen dat ik deze dus niet heb. Dus is dat al een pluspunt. Het is een kwestie lichte strek oefeningen heel simpel en op platte schoenen lopen.

Verder, geeft mijn been vanzelf wel aan, wanneer wel of niet ik moet rusten, houding van tevoren onbekend, lol.

Aandacht

Vandaag was echter een hele mooie dag want zeker wel, is en blijft het een feit als je een beetje afleiding hebt van iemand om je heen bij wie je 100% jezelf kunt zijn en mag zijn, dat je je direct al beter voelt. Toen ik thuis kwam, was hij er al. Mijn beste vriend, de knuffel, de simpele hulp om mijn schoenen uit te trekken. Op de bank, been omhoog, kletsen, lachen en ja ook even de frustratie eruit laten komen. Dat is nu precies wat ik bedoel. Ik voelde mij na een halve dag zo relaxed dat ik mijn bed instapte vanmiddag en voor het eerst in dagen een paar uur zomaar zonder pijnstillers in slaap viel om een paar uur later pas wakker te worden. Ik ben diep heel diep weg geweest en voelde mij nog meer beter dan vanmorgen na fysiotherapie alleen al.

De aandacht, dat kleine klusje, ondersteuning en fijne gesprekken, dat is nu net wat ik bedoel, dan is als je 100% even plat moet om wat voor reden dan ook, maar alleen. En als ik weer helemaal op de been ben? Vind ik dat juist weer ontzettend prettig om alleen te zijn en te kunnen doen wanneer ik het wil doen, te doen!

De toekomst

~Daarom weet ik ook mocht ik ooit nog iemand tegen het lijf aanlopen, dat bedenk ook ik echt wel, dat we dan vooral een LAT zullen hebben, zodat ik hem de deur uit kan schoppen naar zijn eigen huis als ik weer even lekker alleen wil zijn. Call me ego πŸ˜› (nou ja, als ik bij hem verblijf, kan hij natuurlijk hetzelfde met mij doen, hahaha).

31 thoughts on “In Perfect Harmony

    • Whahaha, ja misschien heb je wel gelijk πŸ˜‰ Misschien was dit diep van binnen ook wel een test inderdaad.. ook al heb ik wel vaker als iets tegen zat gedeeld daar… maar op de 1 of andere manier… πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  1. Lieve Morgaine,

    Kom ik een tijdje niet op je blog, is er van alles gebeurd. Heel veel beterschap meid. Hopelijk ben je snel weer op de been.

    Ik kan me goed voorstellen dat je een partner mist. Het grootste deel van mijn leven heb ik ook alles alleen moeten doen. Gelukkig heb je een lieve vriend die je regelmatig de nodige aandacht geeft. En verder is er niks mis met een Lat- relatie. Al zou het niks voor mij zijn.

    Heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan je!

    Liked by 1 persoon

  2. Voor jou geldt dat mooi gedicht beslist:
    Hier over heen stappen,
    Niet blijven staan.
    Nooit opgeven,
    Altijd doorgaan.
    Β© Rianne Evers
    Houden zo lieve Morgaine, blijven vechten en beter worden zodat het leven je weer tegenlacht!

    Liked by 1 persoon

        • Dat is precies wat mijn vriend dus ook ei gisteren, en dan vooral op Fb, ik zet net een leuke herinnering neer en hop… de eerste die reageert is meteen negatief… hahaha nou ja… vandaag een jaar geleden was ik mijn plafond samen met mijn moeder aan het witten… en we gebruikten een tafel om op te staan, ideaal, en de reactie is? Dat dit dus gevaarlijk is… pffffffffffff

          Liked by 1 persoon

  3. Niks ego jij hebt gewoon zelfkennis en zo een LAT relatie lijkt mij heerlijk als je een lange tijd voor jezelf
    hebt gezorgd.

    Hopelijk gaat het snel goed met je!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

