3 dagen plat

Dat is wat ik afgelopen vrijdag te horen kreeg van mijn fysio therapeut. Welke ik zelf belde omdat het dus niet zo goed ging met mijn been, mijn lies. Ik vertelde hem dat ik de dag hiervoor, op donderdag naar mijn werk met de bus was gegaan, omdat de woensdag op de fiets niet zo heel denderend was verlopen toen ik eenmaal weer thuis kwam.

In de bus zat ik, en soms staat de bus even langere tijd stil, de trillingen van de motor veroorzaakten een helse pijn in mijn lies en mijn been. Het trok zo door naar mijn voetzool en dat is niet goed natuurlijk. Toen hij dit hoorde moest ik direct plat, op mijn rug, niet op mijn zij. Want ook dit deed pijn, zelfs door de pijnstillers heen, als ik op mijn zij lig, dan gaat het zeer doen op den duur.

Erg leuk allemaal natuurlijk, maar dan ben je 100% alleen, ergens vertel je dit en dan is het natuurlijk erg leuk en grappig als mensen tips geven van buren of familie etc. Als ik dat al had gehad of daar goede contacten mee had gehad, dan had ik ook wel iets anders neer gezet. Je bent ALLEEN en dan, ja dan, wens je stiekem toch dat je een partner hebt, iemand om je heen, die je kunt velen en die kan koken, boodschapjes kan doen en als ik dan 100% plat moet, zo nu en dan wat vocht of voedsel weet te brengen. Dat heb ik dus niet, en dus moest ik gewoon zelf mijn boodschapje doen, mijn vaatwasser laden en mijn wasmachine aanzetten. Want mijn servies en kleding kruipen niet vanzelf schoon in de kast.

Schijnbaar is dit moeilijk voor te stellen, echt alleen zijn en dan onderuit te gaan, zelfs bij een griep of verkoudheidje merk je dat al, al is dat vaak nog anders. Nu moest ik echt plat! En nee, dat plat liggen ging dus ook niet.

Ergens ging zelfs mijn bil slapen en mijn heup trekken, hoera! De pijn zat nu ook in een deel van mijn onderrug. Lopen, zitten, staan, liggen… niets was fijn en zelfs pijnstillers leken maar heel kort te helpen of 1 verkeerde beweging en de spier of pees trok weer en gaf een helse pijn.

Waar ik kon en het lukte goed? Lag ik plat, ondersteund met extra kussens vooral in bed dus en met Netflix voor mijn snuf. Wat wordt je daar gaar van, geloof me. En dan, wil je toch eten, iets gezonds, uitgebreid koken, het is gelukt maar half om half. Waar je normaal even mee bezig bent, heb ik nu in delen gedaan, van tevoren schoonmaken op water zetten met zout, net als vroeger bij mijn opa en oma. Alvast de gehaktballen braden om dan de boel te laten staan tot het echt etenstijd is.

De grote klussen laat ik logischerwijs wel liggen, wie kijkt er nu naar een vloer als men weet dat je plat moet en alleen leeft. Het zijn de dingen waar je niet bij stil staat elke dag waar ik echt wel wat hulp had kunnen gebruiken, maar die dingen mogen ze niet eens als je een huishoudelijke hulp hebt. En doen ze het wel, wie dan ook, blijf jij uren hangen om te wachten tot de wasmachine of vaatwasser eindelijk klaar is? Pfff daar moet ik ook weer niet aan denken dan.

Vandaag moet ik mijn fysiotherapeut weer terug bellen, geen idee hoe nu verder, zo ie zo moet ik nu wel medicijnen bij bestellen, voor gevallen als dit. Dat is een tijdje geleden, op dit moment werken de medicijnen van gisteravond nog, want na een hele nacht wakker te zijn geweest wilde ik nu wel even slapen eerlijk gezegd. En dat heb ik gedaan, ben nog moe, en een beetje klaar hiermee. Ik wil weer gewoon verder, mijn leuke dingen doen, fietsen, wandelen, mijn werken afmaken waar ik van de week net aan begonnen was…

Het komt goed, omdat ik wel degelijk de rust neem die mij voor geschreven is, alleen kan ik niet 100% plat constant, want ook ik heb voedsel en vocht nodig zo nu en dan, en ja vuilnisbakken of kattenbakken verschonen zichzelf ook niet echt.  😉

Ja, dit is eigen werk, just keep calm.

Ja, dit is eigen werk, just keep calm.

Ik hou jullie op de hoogte! Ergens tussendoor.

~Update~

Morgen extra fysio, om 9.40 uur er zijn…. omdat plat niet echt werkt noch pijnstillers amper werken, zegt ie nu, we gaan proberen in beweging te komen, kan het nog meer divers? Vandaag gewoon uitzitten dus….

~misschien moet ik Audrey of Duke maar eens even bellen, Voor wie de serie Haven kent, snapt dit, haha

haven

haven_guard

28 thoughts on “3 dagen plat

  1. Jeetje zeg wat vervelend, sterkte! Heel vervelend als elke houding pijn doet en inderdaad dan is alleen wel heel erg alleen. Goed dat je wel alles verdeeld probeert te doen, maar ik kan me voorstellen dat je het nu wel een beetje zat bent allemaal. Nogmaals sterkte!

    Liked by 1 persoon

  2. Auw… Beterschap. De trillingen van de bus die stil staat doet zelf pijn. Dit is ernstig.

    Audrey of Duke? Damn… Ik ken de serie niet dus snap em niet.

    Liked by 1 persoon

  3. Vreselijk zeg, niet alleen zit jij nu met helse pijnen, de medicijnen werken daar bovenop ook nog eens niet… Sterkte meid en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je fysiotherapeut je uit al die miserie zal helpen!

    Like

Geef een reactie

