Counting my Blessings & Billy Elliot

Elke dag sinds enige tijd schrijf ik weer mijn zegeningen op. Hoe klein ook, zelfs als ik niet lekker ben, dan probeer ik toch het mooie in die dag te vinden. Dit deed ik altijd wel, maar als de dingen goed gaan, dan vergeet je het ook weer vaak. Tenminste, ik wel.

Onbedoeld heb ik dit jaar een aantal doelen gehaald voor mijzelf die ik niet gepland had. Het eerste was ergens in april geloof ik, 22 dagen lang elke dag een meditatie doen van Oprah  Winfrey en Deepak Chopra. Welke ik helemaal gehaald heb, en niet elke dag misschien, maar dan een dag later 2 achter elkaar, dus ik heb ze allemaal gedaan! En dat is heel wat voor mij, zeker als het online is en je moet wachten tot er weer eentje open gaat komen. Gelukkig kon je dat per mail binnen laten komen, en dat is een grote reden waarom ik deze 22 daagse meditatie heb gehaald.

Oprah-Deepak22

Vervolgens vond ik een boek in de bibliotheek. The Magic van Rhonda Byrne, hier schreef ik al eerder over, heb ik ook al aan anderen mee gegeven om het eens te bekijken, en voor wie goed Engels kan lezen, dan is deze ook online in een PDF compleet te downloaden. Anders kun je dit boek in een bieb vinden misschien ander te bestellen bij bol.com.

Ook dit project was een 28 daags project, dat hoeft overigens niet, je mag er langer over doen, maar ja, als je het leent bij de bieb, dan moet je zo ie zo na drie weken hopen dat je het boek nog even kunt verlengen, dat kon, en dus heb ik ook hier iets langer over gedaan, maar wel binnen een maand van 31 dagen geteld gedaan.

Ik viel in een gat, het boek was uit, alle opdrachten gedaan, en nu. Count your blessings en zo besloot ik om mijn ogen open te gooien en ja, ik vond een lief klein boekje, groot genoeg om elke dag blessings in op te schrijven, en ik ben er achteraf mee terug gegaan ook in de tijd. Gestart op de dag dat het boek uit was. Want het was ondertussen een week later, dus een hele week aan blessings die ik nog wist alsnog opgeschreven om dan vorige week echt te starten met dagelijks voor ik ga slapen.

Mijn Blessings boekje

Mijn Blessings boekje

En ja, het levert ook zeer zeker iets op voor mij! Ik laat jullie nu een aantal blessings lezen van de afgelopen week, die ik nog niet op blog heb laten verschijnen. Mijn happy moments, blessings, stil staan momentjes, glimlach momentjes, dankbaar voelen momentjes, noem het zoals je het wilt noemen. Sinds ik dit weer ben gaan doen bewust, met schrijven erbij, zie ik elke dag weer iets moois gebeuren, voel ik mij elke dag nog beter!

~ mijn beste vriend op bezoek  ~  leuke mails over en weer  ~ jullie! lezers en reageerders   ~  Cadeutje van vriendin ontvangen, Peace & Harmony spell set ~ koffie drinken bij een vriend ~ bij dochter op bezoek geweest in haar eigen huisje ~ Picasso met propje ~ Oude klasgenote ineens tegen komen (nog eentje? Ja nog eentje, lol, nu komen ze overal vandaan ineens) ~ Alle planten gaan goed! ~ mijn werk/collgea’s ~ mijn cliënten  ~ meerdere keren in de stad geweest! ~ Vol  energie ~ witte was buiten gedroogd ~ Heerlijke douches ~ appeltaart ~ontspannen gevoel ~ oude familie foto’s ~ wasmachine ~ vaatwasser ~ stofzuiger ~ stoomeiniger ~ schoon bed ~ markt ~mijn fiets ~ leuke series gekeken ~ heerlijk geslapen ~ koffie ~ thee….

peace-harmony-spell-cards1

Ik trok het kaartje 'Stockings' lol

Ik trok het kaartje ‘Stocking’ lol

 Stocking

This is an old favourite. In a world before tights, stockings were a wonderful omen of love and luck, of prosperity and happiness. This will work best with a hold-up thigh-high stocking, when you wear it on a special occasion.

If your stocking wrinkels and refuses to stay pulled up no matter what you do to it, your loved one is thinking of you. Touching the wrinkle, make a huge wish for harmony and joy between you and the one you love. See happiness and perfect amity reigning in your house for years to come. When you take the stocking off, tie it in a simple knot and wish again. Joy and harmony are yours for the asking.

(nee dit heb ik nog niet gedaan 😉 )

En als klap op de vuurpijl?

Vandaag zijn de kaarten besproken voor Billy Elliot! Het is voor het eerst in mijn leven dat ik met mijn beste en oudste vriendin naar een musical zal gaan. Ik trakteer haar, en vandaag zijn de kaarten besteld, 25 juli zit ik in Scheveningen!!!

Kijk, als ik dan iets doe, doe ik het meteen goed 😉

Ben jij weleens naar een musical geweest? En zo ja, welke!

39 thoughts on “Counting my Blessings & Billy Elliot

    • ja nogal, het plan was 20 juni al, maar dan konden we niet samen zitten, vandaar de andere datum en een maand verder, meteen ook laatste weekend, tenzij ze gaan verlengen wegens succes, maar dan wordt de cast gewisseld. Mijn vriendin heeft nog jonge kinderen thuis, dus ja, het moet ook wel thuis dan geregeld zijn 😉

      Like

  1. ik kan wel 100 van dat soort boekjes volschrijven in een week. Misschien zijn wij hier in huis wel te positief ingesteld 😉 Een musical… ja natuurlijk.. optreden van Shirel op school… of telt die niet mee?

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha gosh, dan kan ik er ook nog wel een paar tellen incluis waar ikzelf in zat ooit? 😉 En dat is ook zo als je echt ieder klein dingetje telt en ja dat doe ik ook, je kunt het ook als een klein mini dagboekje zien natuurlijk, steekwoorden zijn voor mij genoeg om dingen terug te kunnen zien 😉

      Like

  2. Prachtig die ‘blessings tellen’, ongemerkt zijn het er toch nog een heleboel hè.
    Ik ben al vaak naar een musical geweest, de eerste was Miss Saigon in 1997, de laatste Miss Saigon in 2011. Daartussen in ook een aantal, herinner me nu Mama Mia, Saturday Night Fever en nog een aantal.
    Er waren er nog wel meer waar ik naartoe had gewild, maar is er niet van gekomen.
    Ik wens je alvast onwijs veel plezier met Billy Elliot! X

    Liked by 1 persoon

  3. Ik hou van musicals. De laatste was Kadanza in het capitool in Gent. Ieder jaar probeer ik wel iets mee te pikken, dit jaar was het een musical, vorig jaar was het apassionata en wie weet wat wordt het volgend jaar.

    Liked by 1 persoon

  4. Doelen behalen is altijd leuk. Gefeliciteerd hier mee. 😀
    Zelf ga ik ook altijd voor doelen alleen dan wel bewust en verleg de lat dan ook weer steeds verder.
    Leuk ook dat wij lezers in je kleine boekje terecht kwamen.
    Zo zijn we altijd een beetje bij je 😀
    Musicals moeten je ding zijn. Sommige vind ik echt super vanwege de muziek. Andere weer niet. Veel plezier!

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha, ja natuurlijk heb ik ook wel bewuste doelen maar niet met een tijdslimiet of zo, zoals ik vaak lees 😉 I go along with the flow! Elke dag weer nieuwe dingen te ontdekken, ben net terug van mijn fysio, lopen viel zwaar tegen, hahaha En dank je wel, plezier zullen we zeker hebben 😀

      Like

  5. Wat een mooi iets om elke dag iets op te schrijven waar je blij van wordt of dankbaar voor bent. Vaak vinden we veel dingen zo gewoon en staan we er te weinig bij stil. Terwijl het niet allemaal zo vanzelfsprekend is… En gaaf dat je naar Billy Elliot gaat! Ik ben zelf 1 keer naar een musical geweest; Joseph. Dat was in het Beatrix Theater in Utrecht, samen met m’n moeder, zus & schoonzus 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Wat goed dat je dit opschrijft, het zijn en blijven de kleine dingen in het leven die een grote betekenis kunnen hebben/krijgen.
    Mooi boekje trouwens!

    Ik ben nog nooit naar een musical geweest, shame! Wel vind ik Grease een leuke film/musical 😉

    Liked by 1 persoon

  7. Zulke momenten moet je inderdaad koesteren! Ik heb ook net het bed verschoond, heerlijk om straks naar bed te gaan! En leuk, zo’n musical! Schijnt erg goed te zijn. Wij zijn laatst bij soldaat van oranje geweest. Daarvoor een paar kleinere musicals, zoals the sound of music, de jantjes maar in verleden ook tarzan en mamma mia…

    Liked by 1 persoon

    • Oh jij hebt er al aardig wat gezien dus, en van soldaat wist ik natuurlijk, daar heb je over vertelt op je blog 😉 ja een schoon bed, vooral buiten gedroogd in de wind? Vind ik een absolute blessing, elke week weer! hahaha

      Like

  8. Wat goed om te lezen dit! Ik denk dat ik ook eens ga proberen mijn blessings op te schrijven. Denk dat het wel echt een positieve invloed kan hebben. En wat tof dat je naar die musical gaat! Ik houd echt van musicals, ben er al naar zoooveel geweest! 😀 Een favoriet? Moeilijk. Vond Saturday Night Fever wel echt heel tof. Maar eigenlijk zijn ze allemaal leuk Haha

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha ik ben heel erg benieuwd hoe ik het ga vinden, ik heb iemand gekend die tegen mij zei, dat het wel niets voor mij zou zijn, nou jaaaaaaa. Hoe kan ik dat weten als ik er nog nooit geweest ben 😉 Dat zei ik ook, maar ja…

      Leuk dat jij er wel velen hebt gezien, en dat zijn al mooie blessings, blessings uit het verleden zijn ook mooi en goed om nog eens op te schrijven voor jezelf, dat is ook waar het boek zo hier en daar over gaat, om ook in het verleden te kijken en het hier en nu. En ook nog de toekomst 😀

      Liked by 1 persoon

  9. Wat leuk zeg, ik ben gek op musicals! Ik ben naar little mermaid, tarzan, mamma Mia en ciske de rat geweest. Ik probeer ook elke dag op te schrijven wat er goed Is gegaan of waar ik dankbaar voor ben, merk dat ik het vaak wel lastig vind. Maar het Is goed om mee bezig te zijn. Fijn lijstje!

    Liked by 1 persoon

  10. Leven en genieten alsof elke dag opnieuw een mooi geschenk is… Want het kan in 1 seconde over zijn, dat hebben we aan den lijve mogen ondervinden…
    Musicals… Niet echt aan ons besteed, met 1 GROTE uitzondering:Soldaat Van Oranje… Waanzinnig 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Leuk dat je zo’n boekje bijhoudt!

    Ben naar verschillende musicals geweest. Cyrano heeft de grootste indruk achter gelaten.
    Als hij zingt ‘Dat ik je bemin als mijn Julia, maakt van mij geen Romeo’ krijg ik kippenvel.
    Dat liedje beluister ik nog steeds wel eens op youtube. Als is het meer dan 20 jaar geleden dat ik
    er geweest ben.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

