Kort of lang haar

Die vraag kun je natuurlijk aan zowel mannen als vrouwen stellen. Gezien er mannen met lang haar zijn en vrouwen met kort haar, ik vind het allemaal prima!

Sjoerd van BVision wil graag vergelijkingsmateriaal, van mij natuurlijk, omdat ik het jarenlang ook kort heb gedragen en dit was puur een praktische keuze en niet omdat het mij mooier zou maken. Tegendeel, ik zie zelf ook wel dat ik er dan direct minder vrouwelijk uit zie, tenzij ik mijzelf elke dag vol ga smeren weer met make up. Maar nee, dat doe ik ook niet, kom op zeg!

Nu heb ik iemand in mijn leven gehad die mij alleen maar zat af te kraken, over mijn haren als ik weer met een nieuwe korte coupe bij haar binnen kwam. Zijzelf heeft maar 1 haardracht, en draagt er zelfs nooit een elastiekje of een klem in, dat vind ze verschrikkelijk! Ja dat kan! Maar goed, ik ben ik en ik denk praktisch! (note, en als ik er dan wel volgens haar standaard uit zag, wat ik ook weleens deed, zei ze niks… “als ik niks zeg, is het goed!” uhm, ik ben wel van complimentjes geven dan juist!)

Lang haar, staat mij gewoon mooier, vrouwelijker, weet ik, maar als ik bijna elke dag aan het huishouden ben, met Picasso bezig of andere zaken waarin ik veel voorover buk of buig, en mijn haren vallen voor mijn ogen en in mijn gezicht. Als ik op de fiets zit en dan over de open vlaktes van Almere fiets en altijd de haren in mijn gezicht heb hangen, daar kan ik niet zo goed tegen. En dus, is er maar één remedie als ik mijn haar langer heb, en dat is of een staart, mijn pony omhoog gestyled en veel haarklemmen, en soms zelfs ouderwetse schuifspeldjes om net even die pluk uit mijn gezicht te houden. Zelfs als ik uit ga, zal een deel van mijn haren vast zitten. De laatste keer dat ik het 100% los had, was tijdens het concert van Venice, ik had spijt! En ik had niets bij mij, stom, dom, stom, om het alsnog even omhoog te kunnen gooien.

Die persoon die in mijn leven was zei zelfs ooit tegen mij…

“Je laat je kracht afknippen!”

“Uhm? Sorry?”

“Ja, een vrouw en zeker jij zou lang haar moeten hebben, want haar is kracht en elke vrouw die het kort knipt, laat haar kracht afknippen! En jij laat het ook nog eens door Hem doen, en dus knipt Hij jouw kracht af! Ken je het verhaal van Simpson en Delilah niet?”

“Ja, vaag, en pas sinds een paar jaar misschien, gezien ik je altijd al vertel dat ik als heiden ben opgevoed, zonder Bijbel of verhalen uit de Bijbel, hooguit Jezus en zijn geboorte omdat we kerst vieren, verder niks of weinig.”

Geloof me, ik ken het verhaal nu natuurlijk wel, maar nog altijd vaag, zelfs toen de Pointer Sisters hun nummer zongen Fire? Wist ik beter wie Romeo en Julliet waren dan Simpson en Delilah, als ik dit al goed schrijf zelfs. Goed, dat verhaal, als dat waar is, dat je je kracht af laat knippen en kort haar draagt.

Dan vraag ik mij af, gezien Simpson een man was met lang haar, waarom de militairen over de hele wereld geschoren worden, oké al iets minder streng, maar kijk naar vroeger… Elke man en vooral militair liet dus zijn kracht afknippen terwijl hij deze het hardste nodig had.

Of, doen ze dat nu juist om praktisch te zijn, zoals ik dat ook graag heb nu, opgestoken en wel, helemaal uit mijn nek en gezicht, zodat ik gewoon kan rommelen in huis of klussen aan kan pakken, zonder telkens mijn haar weer naar achter te flippen, wat weer een flirt betekent volgens mij. Geloof me, als ik mijn haar naar achter flip, flirt ik niet hoor, dan heb ik er last van 😛

Mijn kapper, is ook mijn beste vriend, al negen jaar knipt hij mij, en het is altijd mijn keuze geweest, want ik weet dat hij het nooit fijn vond om te doen. Ik kan al snel vragen of hij mij weer wil knippen, dat doet hij hier, zijn knipspullen staan zelfs hier in de kast, en altijd, heeft hij aan mijn wensen voldaan. Maar nu, schijnbaar vind ook hij het genoeg om mij te kortwieken, want hij weigert in alle toonaarden om de schaar erin te zetten. Ja, als het weer nodig is om te punten. Ergo, op dit moment zit ik te knoeien met mijn pony, welke ik altijd heb gehad. Maar nu, wil hij zien hoe het staat als ik het bij de rest laat groeien, AAAAAAAAAAARGGGGGGGHHHHHHHHHH

Goed, gelukkig bestaan er tegenwoordig hele kleine ienie mienie klemmetjes welke ik in nu al in mijn pony kan zetten, en ga ik naar buiten, ja dan probeer ik dat wel iets te stylen, maar goed, zwaar, dik, veel haar… is ook een garantie voor lastig stylen en dat het goed blijft zitten, trust me!

Echt alles! Maar dan ook alles, heeft zijn voor en nadelen.  Uiteindelijk gaat het mij erom, of je er verzorgd uitziet, zelfs als het helemaal opgestoken is, of als het kort is, nog ongeacht of het iemand wel of niet staat…

Zijn jullie er klaar voor? Dit is het meest korte wat mijn kapper bij mij geknipt heeft, dit is nu alweer 2 jaar geleden, en de foto van gisteren op het balkon? De laatste? Is dus nu, het groeit echt vanzelf weer aan en best snel ook. Vooral als je weet, dat Hij ongeveer  in nov. 2014 toch ook weer even goed had geknipt, wel langer gelaten, maar door omstandigheden, had ik hem iets langer dan een jaar niet meer gezien of gesproken, en had ik mijn pony telkens fout zelf bijgehouden, haha

Echter na nov. 2014, is er geen schaar meer in geweest, ik heb happy hair, zegt hij, schijnbaar kun je dat aan je haren aflezen ook, dat hoe meer happy je bent, hoe mooier je haar als vanzelf gaat zitten.

Mijn korte coupe, kortste coupe wat ik in jaren heb gehad. Daarvoor allemaal iets langer misschien.

Mijn korte coupe, kortste coupe wat ik in jaren heb gehad. Daarvoor allemaal iets langer misschien.

De achterkant.

De achterkant.

Voorkant en zonder bril, uniek! Dit was juli 2013 op Marken, en deze kleding is al weg en te groot ;-)

Voorkant en zonder bril, uniek! Dit was juli 2013 op Marken, en deze kleding is al weg en te groot 😉

Nog met mijn oude Olympus Camera zie ik ook, juli 2013 dus, dagje Volendam – Marken.

Shoot, en wees eerlijk, want ik weet het zelf ook wel, laat mij maar lachen met jullie reacties 😉 

53 thoughts on “Kort of lang haar

    • Ik krijg nu pas de slag erin en dat is wel prettig met opsteken, als het nog langer wordt is het weer stijl en bij korte coups, moet ik het wel elke dag stylen! Anders ben ik net een bloempot, haha

      Like

    • haha, ik laat het nog maar even wat langer, zien deze zomer met weer wat langer haar, opmerkelijk dat ik op straat dus te horen krijg dat iedereen het langere eigenlijk mooier vind, en hier… 😉

      Like

  1. Volgens mij staat beiden je wel! Kort maakt je pittig, lang inderdaad vrouwelijker. Ik had het ook altijd lang tot mijn vorige relatie uitging en ik heel cliché het kort liet knippen. Daarna nog wel half lang gehad maar nu alweer een tijdje kort en dat bevalt me goed. Lekker makkelijk en pittiger aangezien lang haar bij mij heel steil valt waar weinig mee te doen is, omdat het zo dik is…

    Liked by 1 persoon

    • Klinkt alsof we hetzelfde haar hebben qua dikte en stylen dus, hahahaha maar dat kun je ook al zien hier als het kort is, hoeveel het dan nog is eigenlijk… ik zit nu te kijken en te denken, het was toch nog korter, lol…

      Like

  2. Dat korte haar staat je ook goed. Ik vind juist dat het je iets krachtigs geeft 😛 ! Zelf heb ik meestal halflang of lang haar. Een enkele keer kort. En wat raar: als het in mijn gezicht valt, vind ik dat juist prettig!

    Liked by 1 persoon

  3. Oeps, mag ik mijn antwoord bijstellen. Ik vind je die korte coupe ook goed staan. En ik kan me heel goed voorstellen dat lange haren ook niet alles zijn. Ik zelf heb ze nooit langer dan een centimeter of twee, anders krullen ze alle kanten op…

    Liked by 1 persoon

    • hahaha een man met een krullenbos heeft toch ook iets, en dank je wel 😉 Geloof me, als iets niet echt zou staan, zou hij mij ook niet zo knippen, je moet ook bedenken dat hij echt een goede kapper is, nog steeds, zelfs met pensioen, hij knipt niet zomaar, maar kijkt naar de mens…. en vormen, bla.

      Like

  4. Kort maar wel mooi kort, ik vind het leuk dat het voor niet kort is geknipt. De plukken spelen in je gezicht en dit maakt het leuk (en snap ook wel dat het irritant is al die frutsels in het gezicht ;-)).

    Liked by 1 persoon

  5. Je bent altijd prachtig! Het hangt echt van de persoon en de vorm van het hoofd en het haar, én van hoe je het draagt, af hoe het staat. Ik denk dat er altijd wel iets moois van te maken is. Ik ben overigens helemaal niet creatief met mijn haar en heb überhaupt geen enkel gevoel voor stijl (en eigenlijk ook niet met mijn kleding. Mijn vriend heeft veel beter stijl-gevoel dan ik haha) 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Ik heb vrijdag je haar live mogen aanschouwen en ik zeg niet knippen. Je hebt prachtig haar, het staat je geweldig en of je het los of vast hebt het staat je super!!! Note: het is Samson and Delilah!!! Simpson and Delilah is een van de Simpsons😜

    Like

  7. Ik heb vrijdag je haar live mogen aanschouwen en ik zeg niet knippen. Je hebt prachtig haar, het staat je geweldig en of je het los of vast hebt het staat je super!!! Note: het is Samson and Delilah!!! Simpson and Delilah is een van de Simpsons😜

    Liked by 1 persoon

  8. Je moet je er zelf prettig bij voelen! Of het nou lang of kort is, je straalt uit wat je voelt/hoe je in je vel zit.
    En dat pony erbij laten groeien verhaal…
    Man, mijn moeder heeft vroeger ooit besloten dat ik een pony moest hebben, maar toen ik een jaar of 12 was, was ik het zat.
    Heeft jaren geduurd voor het erbij was gegroeid.
    Ben er wel blij mee trouwens, want de kapper knipte mijn pony altijd tekort naar mijn mening.

    Liked by 1 persoon

    • Dat is helemaal waar ook 😉 hahaha en je pony, ik weet niet beter, ik heb er moeite mee om het lang te laten groeien en mijn moeder vind het ook niks dat ik het laat groeien nu, trekt wel bij, maar mijn pony? die moet dan echt om de zoveel weken bijgehouden worden, die groeit zoooooooooooooo snel! 😉

      Like

  9. Nou, je ziet er kek uit met die korte coupe. Lang staat ook en maakt vrouwelijker. Dat is een feit. En een vrouw met lang haar…
    Anyred, mijn fantasie begon bijna op hol te slaan 😀
    Mensen in je leven die je afkraken moet je verbannen.
    Have a nice day

    Liked by 1 persoon

  10. Oke in 9 van de 10 gevallen zeg ik lang en vind ik kort haar niet mooier. Vaak “staat het wel” maar vind ik lang haar mooier. Aan het begin van dit stukje dacht ik nog, jij hebt zo een mooie volle bos dat moet niet kort.. maar nu zie ik de foto’s van kort en moet ik mijn mening bijstellen.. een kort kapsel staat je ook erg leuk!

    Ik ben altijd jaloers op vrouwen die kort haar wel goed kunnen hebben trouwens, lijkt mij namelijk wel heerlijk zo in de zomer. Enne jij mag het doen hoe je wil dus, lang of kort staat je beide goed !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

