Haarkleur

Nu had ik al eens eerder vertelt over mijn haar kleur welke 100% natural is en als de zon erop staat, dat ik dan zelfs een intense rode gloed eroverheen heb, nu probeerde ik dat blogje al terug te vinden, maar ik weet niet meer welke tag ik het gegeven heb, haha

Het maakt niet uit, ik kan hem opnieuw toevoegen vanuit de media bestanden waar deze foto natuurlijk altijd nog tussen staat. Wat ik jullie nu wil laten zien. Ik ben een deel Indisch, hoeveel weet ik niet, maar het is echt veel minder dan half om zo maar te zeggen, het bloed is zo verdund door de jaren heen, en mijn Oma, Opa, weet ik vele hoe dat zit, zijn al half bla… Ik ben ook weer gemengd en dat zal gerust de reden zijn dat ik als blondje geboren ben en er zelfs een korte periode tussenzin waar ik dus echt wel rood uitstraal met mijn haarkleur.

Dankzij mijn nicht, die vandaag bij mijn oom thuis bezig is geweest met de oude schoenendoos vol met foto’s van haar vader en mij erin terug vond. Nu heb ik een deel van deze foto’s zelf ook wel, maar die zitten vast in albums, haha En nu heb ik gescande versies gekregen en het viel mij op, dat elke periode een andere haarkleur heeft, en wellicht de reden waarom ik nu zo lekker gemixed ben. Vraag maar aan Natasja, die gisteren ook nog over mijn haar begon. ‘Je hebt echt prachtig haar, zag het wel op blog, maar we hebben elkaar zolang niet gezien!’, als tiener zit je niet aan elkaars haar, stel je voor, voordat het inzakt! hahaha En nu voelde ze ook de dikte, terwijl ze ook nog zei, ‘los staat mooier!’ Ja weet ik, maar daar kan ik niet zo goed tegen. Echt… ik vind lang haar prachtig, maar dan liever bij anderen, als het aan mij lag, zou het weer super kort worden, maar mijn kapper weigert in alle toonaarden. Hij mag dat Β πŸ˜‰

Nou zijn jullie er klaar voor? Mijn haarkleur door de jaren heen? De eerste foto, is dus mijn blonde periode, hier ben ik ongeveer anderhalf jaar oud. Rood haar in oranje jurkje bij mijn Indische oma thuis, ongeveer 2 jaar +. Dan de tweede klas lagere school, ben ik dus een jaar of 7, daar heb ik pas het haar zoals nu bij iedereen bekend is… Of eigenlijk, nog donkerder dan nu. Want nu lijk ik alle periodes plus wat mooi wit/grijs zag ik al, ertussendoor. Mijn persoonlijke coupe souleil!

Anderhalf ongeveer ik ben nog blond

Anderhalf ongeveer ik ben nog blond

Roodharig ongeveer 2 jaar oud richting 3

Roodharig ongeveer 2 jaar oud richting 3

2de Klas lagere school, 7 jaar ongeveer, en ik zie dat ik ook hier al gekleurd haar heb: brunette

2de Klas lagere school, 7 jaar ongeveer, en ik zie dat ik ook hier al gekleurd haar heb: brunette

Surprise, dit ben ik nu, met de Yolanthe App door dochter gemaakt, ik en mijn dochter dus nu. Dat blonde haar is van haar, haha

Surprise, dit ben ik nu, met de Yolanthe App door dochter gemaakt, ik en mijn dochter dus nu. Dat blonde haar is van haar, haha

Mijn natuurlijke haarkleur in de zon.

Mijn natuurlijke haarkleur in de zon.

Zo, ik zit heerlijk te genieten, nog een middagdutje gedaan en zon schijnt nu volop! Heb jij iets met haren? Zie je een vrouw liever met kort of langer haar… Vraag voor de mannen eigenlijk πŸ˜‰ Maar als je vrouw bent, liever lang of kort?

56 thoughts on “Haarkleur

  1. Ik heb zeker iets met haren.. Vroeger was het een obsessie. Blond, bruin, rood ik heb het allemaal gehad. Ik ben niet zo van het fluoriserende roze haar dat hoeft voor mij niet. De laatste jaren ben ik nogal tam, blond haar of blonde coupe soleil. En mijn haar half lang… Ik heb genoeg geΓ«xperimenteerd !!! Vandaag naar de kapper geweest ben heel tevreden!!!

    Liked by 1 persoon

    • Oh eindelijk lieverd! De kapper, hahaha ja, jij hebt echt alle kleuren gehad, maar dat heb ik ook hoor, na zwangerschap ben ik ook zo nu en dan gaan verven of kleurspoelingen gaan doen ooit.. mede dankzij Hairlines by Sandra omdat ik er mee hielp natuurlijk πŸ˜‰ Maar Aubergine heb ik ook nog gehad, ravenzwart met brandweerrode plukken en de laatste was een coupe soleil in 3 tinten, toen was pastel in zeg maar, een soort oranje natuurlijk, blondt en een rozeachtig maar ook naturel, en dat op een korte kop met permanent ook nog, hahahaha daarna ben ik ermee gestopt!

      Like

      • Ik had een keer rode coupe soleil, maar ik vond dat je het niet goed zag, toen heb ik waterstofperoxide gekocht en ik had nog een rest over van die rode coupsouleil ik meng dat doe het in mijn haar… Resultaat roze haar zag er niet uitπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        Liked by 1 persoon

    • Ik bedenk mij nu ineens dat er mensen zijn die bijv. met baking soda hun haren wassen, ik weet niet of jij daaraan kunt komen daar waar je woont, meestal verkrijgbaar in een toko, en daarmee je haar wassen, heb ik ook wel gedaan en werkt ook heel goed! Juist voor haar zoals jij hebt. Zeggen ze.

      Liked by 1 persoon

        • ja weet ik veel waar jij woont, misschien staat dat ergens, heb ik het echt wel gelezen, maar weet je hoeveel blogs ik ondertussen ook weer lees en bij hou? πŸ˜› hahaha Zo was het niet bedoeld natuurlijk, maar buiten de Randstad, zie je niet altijd Toko’s of zo, of is dat veranderd, lol… Baking soda, goed voor heel veel dingen, google er maar op los, ik gebruik het al een paar jaar nu in mijn huishouding, ja ook daar dus, en voor gezondheid, tanden poetsen en zo nu en dan mijn haren ermee wassen tussendoor πŸ˜€ Ik kan het dan eventueel gewoon door mijn shampoo heen mengen, in mijn hand.. maar het kan ook puur, is iets meer lastig om te doen, papje maken in een kopje werkt dan het beste tot je een bestendige brei krijgt, dik genoeg om tot op je hoofdhuid in te masseren.

          Like

  2. Als twintiger had ik altijd de Acajou Henna.. Een gedoetje, 3 uur klei in je haar enzo.. Jaren lang toch het chemische spulletje in gehad, van zwart naar rood en dan weer aubergine.. Nu alweer drie jaar over gegaan naar de de natuurlijkste vorm, beter voor je huid en haar, dus weer de Henna… Lekker super rood!!! Love it!!

    Liked by 1 persoon

  3. Je hebt een volle bos met haren! WOW! Hier mag je trots op zijn. Ik heb ook een warme tinten in mijn haren daarom zou ik nooit voor een koele tint kunnen gaan, tenzij ik een fles chloor erin gooi πŸ˜‰

    Het maakt mij eigenlijk niet uit wat voor een kapsel een vrouw heeft dit zo lang het maar vrouwelijk is en zij zich er lekker bij voelt. Dit laatste zie je toch wel snel πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja, vind ze niet leuk, zelfs mensen die haar kennen, en ik elders tegenkom, en ik heb het over ‘mijn dochter’ geen naam… dan vragen ze vaak.. Is Lies soms jouw dochter? hahaha

      Like

  4. Goh lieve Morgaine, wat een heerlijk log zette je hier neer: een schitterende kijk in de schoenendoos waaruit al even heerlijke foto’s van jou kwamen! Leuk dat je haarkleur veranderde met de jaren en ik moet eerlijk bekennen: je bent nog even mooi als vroeger…Jij en je dochter zijn wel twee knappe meiden hoor…

    Liked by 1 persoon

  5. Leuk, al die foto’s. EN ja, haar gaat er in de loop der jaren anders uitzien.
    Ik had als kind rood haar, later werd dat donker blond. Mijn baard werd rood. Zie je het al voor je? Een blode kop en een rode baard..
    Nu is mijn baard rood met grijs en mijn hoofdhaar donkerblond.. Weinig grijs daar. We zien wel πŸ˜›
    Leuk je eens volaan gezien te hebben.

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha ja dank je wel, ennuh… blondt har met rode baard, mijn friese opa was niet blond, maar wel donkerblond? heel donker… en had ook ene rode baard, zo wordt mij vertelt, maar dat weet ik niet, want hij was grijs toen ik goed ging kijken naar zijn baard, hahahaha

      Like

  6. Wat een super leuke en schattige foto’s! Leuk om te zien hoe je haar kleur zo is veranderd πŸ™‚ ik werd geboren met zwart haar, maar werd al vrij snel hartstikke blond. Nog nooit heb ik mijn haar geverfd. Wel heb ik een keer al mijn mooie lange haren laten afknippen. Toen ik 16 was ofzo. Liep ik een tijdje rond met heel kort haar. Om uit te proberen. Denk dat ik het niet nog eens zou doen haha πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Ach het groeit wel weer aan, als je er verder tegen kunt, is er niks mis mee, ik heb al gezegd… zodra ik een man aan de haak heb, knip ik het direct weer af πŸ˜› hahaha nee hoor, dat is een grapje natuurlijk… lang haar staat mij gewoon beter, weet ik, maar ik draag het wel elke dag opgestoken met klemmen of whatever… in staarten en zo, het is zeldzaam dat ik het echt 100% los laat hangen, zelfs als ik uit ga.

      Liked by 1 persoon

  7. Wat leuk om te zien, ik ben dol op oude foto’s. En ze hebben gelijk, wat een mooi haar heb je zeg! Ik zie mezelf het liefst met lang haar (al word ik er soms helemaal kriegel van) en bij andere vrouwen ligt het er maar aan wat hun stijl is. Sommige vrouwen staat kort heel goed, andere vrouwen staat lang heel goed. Als het er maar verzorgd uit ziet!

    Liked by 1 persoon

    • Precies, als het er maar verzorgd uit ziet, zelfs als het een en ander niet staat, hahaha Ik zie spontaan, zo’n vrouw die eens per week naar de kapper gaat nog ouderwets, om vervolgens dagenlang niks eraan te doen en de watergolf of krullen half plat tegen het hoofd aan zitten, hahaha

      Like

  8. Oh dat haar… Ik heb het al jaren heel kort, gewoon een gek grijs koppie.. voel ik me het beste.
    1,5 jaar geleden een poging gedaan het te laten groeien (om ‘man’ te plezieren, die zeurde altijd dat hij lang haar mooier vond… never nooit meer dus), tot ik het zou kunnen opsteken, want lang haar op mijn leeftijd en dan ook nog grijs/wit, echt niet. Maar ik trok het niet, zelfs geen complimentje als ik een uur bezig was geweest om te proberen er iets van te maken. Dus kort voor mij en nooit meer anders.
    Je hebt echt een prachtbos haar… Dat logje heb je zo gevonden hoor.. gewoon het woord ‘haarkleur’ loslaten in je zoekfunctie, kom je het vanzelf weer tegen. Was het niet tegelijk met die foto met Picasso?

    Liked by 1 persoon

    • Ik ben nog jong genoeg om het wel langer te kunnen dragen nu, maar wat ik ook altijd apart vind, als een oudere vrouw, denk midden 50, best wel lang haar heeft, los en je ziet haar vanaf achteren, dan lijkt het jong, tot ze zich omdraaien, soms moet ik dan lachen πŸ˜‰ En dat kan ik intypen, maar haarkleur kwam er niet echt in voor…. en ja volgens mij wel samen met Picasso, ik had gewoon het geduld niet. πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

