Counting my blessings

Dat was wat gisteravond al in mijn hoofd sprong toen ik nog samen was met mijn dochter Lies. Voor wie het nog niet door had en haar al langer leest, With a Cup of Tea, ja, mijn kind!

Samen met fysiotherapie op de dinsdag was dit het enige wat ik wist in deze week. De rest lag wat open, omdat het vandaag Hemelvaart is, hoef ik ook niet te werken dus een extra dagje om te besteden aan mijzelf. Dit keer is het tijd om mijn huisje aan kant te werken, het gaat namelijk echt wel irriteren op den duur, het lekker niks moet maar mag praktijken, waar ik natuurlijk echt wel wat dagelijkse taken doe, maar minimaal meestal. Dus nu tijd voor het betere werk vandaag op deze extra zondag.

Vlinder op koolzaad

Vlinder op koolzaad

Van niets naar veel?

En zo las ik dinsdagavond een mail van een vriendin met de vraag of ik de koffie morgen (gisteren dus) al wilde komen doen, vrijdag krijgt zij namelijk visite helemaal uit Twente op bezoek en daar wil ze dan alle aandacht aan besteden, ja natuurlijk! En dus veranderde ook deze afspraak naar eerder. Voortaan ga ik op de woensdag een bakkie doen daar en ben ik op de vrijdag meer vrij voortaan. Dat mijn dochter zou komen wist ik dan wel al, dit keer vroeg zij of zij mocht blijven eten, ja natuurlijk! Gezellig! En zo kwamen de boodschappen erbij, ik kon weer eens uitgebreid koken en vanaf half 3 ongeveer stormde ze vermoeid het huis in. Ze kwam net van school en er kwam amper een woord uit. Tijd voor actie!

Anders dan paardenbloemen, geen idee.

Anders dan paardenbloemen, geen idee.

Het park

De foto’s die jullie zien, zijn van gisterochtend, mijn fietsritje onderweg naar mijn vrienden, en wat een blessing was dat, het ging mij om het koolzaad, een heel verhaal kwam op, maar toen vloog de vlinder zomaar in beeld, ik genoot en schoot een paar foto’s op mijn gemakje dit keer. De zon scheen volop het licht was perfect! Wat wil je nog meer. Omdat Lies zo energieloos was nam ik haar mee het park in. Het duurde even, camera mee en hop, oefenen en nog wat zon oppikken, op ons gemak, alle tijd van de wereld! En nog even sputterde ze tegen, liep ik naast een zoutzak en moest glimlachen. Slechts enkele meters verder na het maken van haar eerste foto, kwam ze al bij. Ik zag hoe ze om zich heen begon te kijken en het één na het ander schoot. Ja, met een nieuwe camera op zak, moet je natuurlijk schieturen maken op mooie dagen als deze. Deze hele wandeling was één grote blessing, ze zal zelf mettertijd de foto’s wel op haar blog zetten, zo niet, dan komen ze hier nog wel een keertje op. Ze bloeide helemaal op in no time!

Koolzaad macro

Koolzaad macro

Eten & Drinken

Ze wilde niet al te laat naar huis na het eten en daarom besloten we op ons gemakje na ruim een uur weer richting huis te lopen, natuurlijk kom ik nog iemand tegen, zien we 2 jonge jongens (helaas, we hebben geen foto’s hiervan) met een vader die zelf van een tak een pijl en boog had gemaakt, een andere tak was de pijl en ja die was scherp, bleef hangen in de stam. Ouderwets voldoet nog altijd. Hij en ik raakten even in gesprek en we lachten al snel en genoten nog even van elkaars gezelschap, een simpele blessing, gewoon een leuk gesprek met een vreemde en dan weer gaan.

Thuis nog even de foto’s ontladen op de laptop, samen kijken en toen tijd om de shoarma klaar te maken, en nee die is niet snel bij mij, want ik snij er altijd nog verse dingen bij, vers uitje, verse paprika in reepjes, tomaatje en ga zo maar door. We dronken er vitamine C bij bruistabletten die net als limonade smaken en ik had nog magnums in de vriezer liggen als eventueel toetje, maar we zaten beiden vol. Mijn dochter die nee zegt tegen een Magnum is uniek.

vlinder op koolzaad

vlinder op koolzaad

Het toetje

Tijd voor koffie, maar zij wilde echt niks meer, een paar zeer goede gesprekken gevoerd over ‘het leven’ en dagelijkse dingen. Tips en trucs uitgewisseld en ook gewoon gelachen. Ook zij moet zo nu en dan even haar hart luchten natuurlijk. Onderwijl was het toch wel even tijd om de was op te vouwen voor mij, ze bleef langer hangen dan ze zelf aangaf, prima! Maar dan ga ik wel even wat doen, de irritatie kwam al opzetten bij mij. Ze liep mee naar de slaapkamer, waar ik begon te vouwen en te ruimen, en hop naar de badkamer waar ik de enorme wasbuil begon te sorteren en de eerste machine aanzette. Mijn planning was vandaag (gisteren dus) dit te doen, maar ja, ik was de hele dag bezig geweest met visite zijn en visite te ontvangen.  Het op tijd weggaan, werd uiteindelijk pas rond half 9, zodat zij pas rond half 10 thuis zou zijn.

Ik denk aan mijn grootste blessing, mijn kind, die vandaag al gestart is met werken, vanaf 10 uur en mag werken tot vanavond 8 uur.

Fluitekruid

Fluitekruid

blessings: *het prachtige weer *bij vrienden even ontspannen in de tuin *Anna de kat die kwam knuffelen *mijn dochter op bezoek *de wandeling in het park *het perfecte licht om foto’s te schieten *Het heerlijke eten wat ik op tafel toverde *mijn kind zien genieten van mama’s keuken *de prachtige foto’s die we allebei geschoten hebben *Picasso die ons liet lachen *de meesjes die buiten op het balkon telkens nog in de pindakaaspot doken *tot 3x toe goede gesprekken onderweg gehad met wildvreemden *dank je wel zomaar horen omdat je af wilt remmen en voorzichtig tussen de honden door fietst *het stoere ventje van een jaar of 3 op zijn step die ineens gaat stunten omdat je hem zegt dat hij het zo goed kan dat steppen *zijn mama in een deuk zien gaan al zo op de vroege morgen *dat ook hij zegt fijne dag! *de ontspanning bij mijn kind te zien *nog zoveel meer blessings te tellen dan ik nu neerzet.

uitgebloeid

uitgebloeid

En wat zijn jouw blessings van alleen gisteren, tel je ze ook elke dag? 

35 thoughts on “Counting my blessings

  1. Fotograferen is kijken, zien en genieten. Het verbaast mij niet dat je dochter er van op fleurt. En je hebt mooie foto’s gemaakt.
    Shoarma van de supermarkt daar moet gewoon een uitje, een paprika en champignons in. Zonder is zó kaal.
    Mijn blessings hou ik niet zo bij, maar gisteren was een lekkere dag. Misschien omdat het de laatste werkdag voor mijn vakantie was.

    Liked by 1 persoon

    • Echt mee stoppen Tessa, dat zal altijd zijn en blijven ergens, maar echt, dan trek je het alleen maar meer aan, wat kut is… en als je blessings gaat tellen, zul je daar juist meer van aantrekken 😉

      Like

  2. Wat een rust en drukte door elkaar haha! Ben ook meteen even op de blog van je dochter wezen neuzen: heel leuk! Jullie hebben talent 😉 Mooie foto’s trouwens! Hoe plaats je zo’n watermerk erin? Met welk programma? Of is dat een heel rare vraag 😅 hihi

    Liked by 1 persoon

    • Met grote dank aan mijn dochter, mijn Paint shop pro die ik al jaren heb, met een stappenplan, als je ook PSP hebt, dan kan ik de link wel geven, ik lees het wel, anders heb ik geen idee, hahaha hoe dat te doen als je geen psp hebt. Wie weet kunnen anderen dat weer vertellen? Leuk dat je bij mijn dochter al bent geweest, want ik heb haar gisteravond dus JOU voor zitten lezen, het rijbewijs en als ze meer tijd heeft komt ze zeker bij jou neuzen, en je ouders, en de stroopwafels, bla, hahahaha kortom je gaat haar vast en zeker terug zien 😉 Bij jou!

      Liked by 1 persoon

      • Haha leuk dat je ook mij hebt genoemd! Bedankt! Ik gebruik helemaal niets voor mijn foto’s dus heb geen idee wat dit voor programma is haha. Ik zal eens kijken of ik het kan downloaden en anders lukt het misschien ook met Paint. Geen watermerk maar wel een logo ofzo. Of misschien moet ik gewoon eens op mijn site zetten dat het mijn foto’s zijn. Dat is nog makkelijker Haha. Bedankt ook voor de link trouwens! Ziet eruit alsof dat wel te doen is. Als ik het programma heb 😉

        Liked by 1 persoon

        • ja, het enige wat ik niet kan, is het opslaan als een ‘tube’ is plaatjes penseel maar dit maak ik wel nu wel even voordat ik de foto’s verklein en dit erin zet 😉 moet je dat ook wel weer eerst leren, echter had mijn dochter het er ook over dat je er andere programmaatjes voor hebt die je online kunt downloaden maar dat weet ik verder niet! Succes, en ook graag gedaan, we delen wel dezelfde liefde voor humor in elk geval, hahaha

          Liked by 1 persoon

  3. Het zijn er nogal wat, die blessings van jou! Je bent een bofbips..
    Wat een leuk logje, met plezier gelezen!

    Eens even denken wat mijn blessings van gisteren waren… In ieder geval 3…
    1. Allereerst de rust in huis sinds BE (bijna-ex) op dinsdag weer is vertrokken. Heerlijk weer het rijk alleen. Hoewel ook raar en emotioneel, want hij is nu echt weg.
    2. De mogelijkheid mijn hondje voor 2 dagen te laten logeren bij lieve vrienden, zodat ik even mijn handen vrij heb.
    3. En de bruiloft die ik gisteren heb mogen meevieren in Het Eksternest (u vast wel bekend 😉 ) en waar ik heerlijk heb gedanst…

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi! Ik heb vorig jaar 100happydays gedaan. Dat laat je ook stil staan bij kleine geluksmomentjes.
    Gisteren was mijn blessing mijn date. 🙂 Heb echt een ontzettend lieve jongen ontmoet en wil hem graag beter leren kennen. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Iedereen moet zijn hart wel eens luchten en waar kan je dat nu beter als bij je lieve moeder.
    Uitgebreid koken gebeurt hier in huize Redstar regelmatig.
    Eigenlijk zonde want ik eet alles in een hap en een slik weg 😛
    Maar zo gaat dat natuurlijk.

    Liked by 1 persoon

    • Nou dat weet ik niet, soms is het hier ook moeilijk, maar dan kijk ik naar buiten en zelfs regen is reiniging en voeding bijv. Het is je denken.. alles heeft yin/yang-positief en negatieve ladingen. 😉

      Like

Geef een reactie

