Mening

Ik geef jullie 2 foto’s, behalve kleiner maken en mijn naam erin zetten, heb ik aan de foto’s zelf niets gedaan. Ze zijn puur zo uit mijn camera gekomen. Toch zijn ze beiden verschillend. De ene is met de stand SRauto genomen en de ander op Manual stand.

Welke van de 2 vinden jullie nu het meest eruit springen en gewoon mooier. Er is geen fout antwoord als je het mij vraagt, gezien het een kwestie van smaak is vooral. Maar daarom ben ik nog wel benieuwd naar jullie mening in deze.

Dit zijn de 2 foto’s achter mijn flat genomen op een juist ietwat meer donkere dag en het regent…

Foto 1

Foto 1

Foto 2

Foto 2

En als je wilt, dan lees ik ook heel graag het waarom je foto 1 of foto 2 nu juist mooier vindt.

43 thoughts on “Mening

  1. Ik kies ook voor de eerste! Inderdaad mooie heldere kleuren… Misschien had ie heel ietsjes donkerder gemogen… Ben nu wel benieuwd of je in de M-stand nou juist bent gaan onder- of overbelichten…
    Het lijkt net of het geschilderd is trouwens. Je ISO hoog? Oh, daar vroeg je allemaal niet om hΓ¨… πŸ˜‰
    Okeeejjjj, nummer 1 dus!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een verschil. De eerste geeft naar mijn gevoel een fris lentegevoel weer. De tweede daar gaat mijn aandacht regelrecht naar de paardebloemen en de blauwe bloemtje komen over als een zacht dekentje waar je in kan gaan liggen. Dus 1 voor een fris ochtendgevoel, 2 voor een mijmerend avondgevoel…
    But hey… That’s just me

    Liked by 1 persoon

  3. De eerste valt meer op vanwege de helderheid, maar de 2e spreekt mij meer aan. Ondanks dat de 2e donker is, lijkt er meer contrast tussen de kleuren te zitten. Daarbij heeft donker vaak een melancholische sfeer, wat ik altijd erg mooi vind.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ga met de meeste anderen ook voor de eerste foto. Als je daarnaar kijkt weet ik meteen wat ik zie en trekken die leuke gele bloemetjes meteen mijn aandacht. De tweede foto is niet alleen donkerder, maar daardoor springt er ook niet meteen iets uit wat mijn aandacht trekt. De eerste dus! πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  5. Het lente-achtige gevoel komt op de eerste foto heel goed over, omdat de foto zo licht is (het lijkt alsof de zon schijnt). Bij de tweede foto lijkt het alsof de lens niet genoeg licht heeft kunnen opvangen en daardoor donkerder is. Ik zou voor de eerste foto gaan. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  6. Ik vind ze geen van beide goed. Dat is mijn eerlijke mening, en ik ben bijna dagelijks met foto’s bezig voor allerlei doeleinden dus 100% eerlijk.
    Foto 2 is gewoon te donker. Dat ziet iedereen.
    Foto 1 te licht te weinig contrast en te weinig natuurlijke kleur.
    Niet kwaad bedoelt hè! XX

    Liked by 1 persoon

  7. Ik vind dit een moeilijke. In eerste instantie zeg ik 1, dat omdat het een vrolijke foto is met vrolijke kleuren. Als ik dan verder lees, dat de foto op een donkere dag met regen genomem is ga ik toch voor de 2e. Omdat dit een meer werkelijkheid is dan de eerste en dat juist op die donkere dag het mooi is dat er toch nog vrolijke kleuren te zien zijn. Ookal zijn ze nu juist wat donkerder

    Liked by 1 persoon

  8. hahaha ja dat is zeker zo, daarom is er ook geen goed of fout antwoord, ik was hooguit benieuwd wat de mensen het meest zouden gaan kiezen πŸ˜€ Toch de lichtere, zelf vind ik namelijk ook de donkere het meest sprekend… of meer sprekend, hahaha

    Like

Geef een reactie

