Costa Brava 5: Bonje met de Buren

Lees hier Deel 1Deel 2Deel 3Deel 4 als je alles wilt lezen over dit avontuur.

De vlag hangt! Ter ere van mijn dochter die geslaagd is!

De vlag hangt! Ter ere van mijn dochter die geslaagd is!

Ja echt! We kregen bonje met de buren. We hingen de vlag op, mijn pa en ikzelf samen. Aan de buitenkant van het balkon, zodat iedereen het kon zien. Onze buren die uit Duitsland bleken te komen, namen hier aanstoot aan. Het was al duidelijk genoeg dat er op die vlag van ons stond dat Eliza was geslaagd, HOERA, kortom de reden van de vlag was een pure Nederlandse aangelegenheid, ik bedoel, het is dat ik geen schooltas mee kon nemen en uitsteken daar, anders had ik dat ook gedaan.

Levend standbeeld op de Rambla

Levend standbeeld op de Rambla

Maar ja, wat kunnen mensen ook uit andere Europese landen toch gek reageren op zoiets als ook het EK in volle gang is ondertussen. Duh! Nederland – Duitsland, het zal nooit een normale wedstrijd worden ben ik bang. En deze mensen die net schuin voor ons zaten met zijn tweetjes zijn echt, heus waar, ‘gaan klagen over onze vlag!’ Ook al werd hen vertelt, en hadden wij dat ook al vertelt, dat de vlag los stond van het EK, maar puur voor mijn dochter was, dat mocht niet helpen.

Barcelona, Mercat de la Boqueria

Barcelona, Mercat de la Boqueria

Kortom, er werd ons vanuit management verzocht om de vlag van de buitenkant te verwijderen en deze aan de binnenkant van het balkon te hangen. HA HA HA Uhm ja, natuurlijk doen we dat, het werd iets moeilijker. Ik zag de vlag al helemaal verdwijnen eigenlijk, maar mijn Pa, wilde daar niks van weten! Daag hem uit met zoiets onzinnings en hij gaat vechten en zoeken naar een passende oplossing.

Barcelona, Mercat de la Boqueria

Barcelona, Mercat de la Boqueria

De buren hadden er geen rekening mee gehouden dat de balkons doorzichtig waren, dus mijn Pa riep mij, had de vlag al binnen gehaald, en nu moesten we samen even oplossen hoe we de vlag alsnog opnieuw konden ophangen maar dan BINNEN ons balkon, wel voor de glasplaat natuurlijk, dus het bleef net zo zichtbaar als dat ie buiten het balkon wapperde.

Barcelona, Mercat de la Boqueria

Barcelona, Mercat de la Boqueria

Ik kan het hier vertellen, maar eigenlijk moet je erbij zijn, moet je mijn pa kennen om dit soort dingen dus te zien en het slechtste met humor in je weet naar buiten te krijgen en dan ook nog, vooral! Binnen alle regels die ons gemeld zijn. Vanaf hier, kon de staf van het Hotel en appts niks meer doen, want wij hielden ons aan de regels. De Duitse buren waren woest. Zo woest, dat we de volgende dag wakker werden of twee dagen later, en ineens opmerkten dat het wel leeg was naast ons …

Aan het einde van de Ramblas, doken wij dus een rustige straat in.

Aan het einde van de Ramblas, doken wij dus een rustige straat in.

De buren waren verhuist in overleg met het management…. Want, wij konden niet wisselen, 2 kamer appartementen waren er wel genoeg, en daarmee waren wij ineens de Duitse buren kwijt. Beter ook maar in dit geval denk ik. πŸ˜‰

En ineens staan we weer voor een kerkje en rusten uit op dit plein, water tanken.

En ineens staan we weer voor een kerkje en rusten uit op dit plein, water tanken.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar echt mooi afgehandeld van het hotel ook, dat ze ons niet meer lastig vielen omdat wij ons aan de regels hielden en de Duitsers hebben ‘afgevoerd’, al was het op hun eigen verzoek.

Dit soort straatjes trekt ons juist aan om in te duiken.

Dit soort straatjes trekt ons juist aan om in te duiken.

Tussendoor nog wat foto’s van Barcelona, omdat bijna iedereen er wel geweest is en het nog herkent en herinneringen terug brengt.

En natuurlijk mag de architectuur van Gaudi niet ontbreken, bij het station.

En natuurlijk mag de architectuur van Gaudi niet ontbreken, bij het station.

Morgen of de volgende keer gaan we naar Blanes!

En nog een Gaudi huisje, die in het midden, zeg nu zelf, kan toch zo in de Efteling staan?

En nog een Gaudi huisje, die in het midden, zeg nu zelf, kan toch zo in de Efteling staan?

24 thoughts on “Costa Brava 5: Bonje met de Buren

  1. Een duitser die afgevoerd wordt….. nee dit is te makkelijk, ik hou mijn mond dicht… echt.. dat kost moeite. Al zou het met voetbal te maken hebben. Als ik duitsters naast me zou hebben die geen herrie maakten en alleen maar een vlag zouden ophangen zou ik ze elke keer feliciteren met de winst… Behalve.. juist met de verliespartij tegen Nederland. Kom op zeg. ik ben gek van voetbal. IK kan er helemaal in opgaan, maar het blijft wel een spel.

    Love As always
    di Mario

    Een bad gat, mmmmmm, dat is niet goed. Gelukkig kun je weer reageren. Misschien had hij even slechte zin.

    Liked by 1 persoon

    • ja echt πŸ˜‰ Ik heb helaas geen foto van het feit dat de vlag er alsnog bleef hangen maar dan aan de andere kant van het glas, maar dat is wel duidelijk denk ik, waar ze zaten πŸ˜‰ Zij kwamen ook later aan dan wij…

      Liked by 1 persoon

    • Nee, dat doet mijn pa dan weer niet natuurlijk, misschien in zijn hoofd, maar dit is dan zijn manier van oplossen, en altijd! binnen de regels he… hahaha Ik mag dat wel, daarom hou ik ook van hem!

      Like

  2. Wat kleingeesting van die Duitsers zeg. Blij dat dit enkel vakantie is, heb zo’n buren effect naast jou wonen… Hoe onverdraagzaam dat mensen toch kunnen zijn 😦
    Nu ik moeten, ik zou het zelfde lijk uwe Pa reageren hoor.

    Liked by 1 persoon

  3. Haha, wat een verhaal! Dat is weer typisch, dat mensen hier niet tegen kunnen.. Gelukkig kon je het nog netjes ophangen op je balkon zelf πŸ˜‰ Misschien maar goed dat ze weggingen! En ooh dat Eftelinghuisje, wat een pracht!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik kom hier voor eerst om te lezen. Wat heb jij leuke blog. Vakantie moet leuk zijn. Mooie foto’s heb je gemaakt. Daar zijn wij nooit geweest. Ik vind daar mooi toe te gaan. Helaas kunnen wij niet. Bonje met de buren komen vaak voor in de vakantie. Niet leuk. Gelukkig ging jullie gewoon lekker genieten.
    Fijne dag.

    Liked by 1 persoon

  5. Haha, ik vind die strijd tussen Nederland en Duitsland juist zo leuk! Geeft net dat beetje extra spanning! Toen ik eens terugkwam van vakantie, zat ik in het vliegtuig naast een Duitse jongen. Die avond ging het EK of WK starten, weet ik al niet meer… Op het vliegveld wenste hij me een kloten-toernooi! Whaha, vonk zo lollig!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

