Costa Brava 3: Verkennen eigen omgeving

Ondertussen 9 juni 2008: Deel 1 / Deel 2 vind je hier.

Het strand gezien vanaf het balkon 's morgens vroeg

Het strand gezien vanaf het balkon ’s morgens vroeg

Het was dus echt onmogelijk om zowel een auto te huren als een appartement wissel te doen voor vier personen. Ze hadden er niet zoveel voor grote gezelschappen zo bleek. Maar dat was slechts een futiliteit in the end…

Omdat mijn ouders deze dag hebben gebruikt om met de reisconsulente, of hoe noem je dat tegenwoordig dit soort dingen te regelen en het een kwestie van wachten en wachten werd, bleven we vandaag op en rond het appt. hangen. Zo ook kwam de zon voor het eerst naar buiten en probeerden we het zwembad ook maar eens uit. Het was echter nog best fris en wat ik altijd vergeet, als je daar bent dat het zwembad standaard koud is en verwarmd wordt door de zon. Deze had al enige tijd juist niet gestaan daar dus het was zelfs mij iets te koud om er lang in te blijven. En dus ging ik mij maar even vermaken op het strand waar het ook zo goed als leeg bleef nu nog. Echt heel apart, ken je die beelden van tv? Dat het er altijd overvol ligt, nou, ik heb het andersom mee gemaakt.

Aquarobics voor wie wil, maar liefst 3x per dag een optie.

Aquarobics voor wie wil, maar liefst 3x per dag een optie.

Dat had ook wel wat. Maar als je nu denkt, je kon rustig op het strand zitten en dan lekker meditatief gaan zitten doen? Nee, ook niet, de locale mannen die een vrouw alleen zagen zitten, kwamen vooral op je af om te vragen of je zin had om met hen mee naar huis te gaan. Uhm, nee bedankt! Erg irritant zelfs, en werkelijk waar op elk tijdstip van de dag, er is zelfs een ochtend geweest dat ik ’s morgens om 6 uur al op het strand zat en dacht… nu is er niemand, nee dan juist komen ze!

Een compleet leeg strand!

Een compleet leeg strand!

Of die ene keer dat ik bij bijna vol maanlicht dacht even te kunnen gaan zwemmen, of lekker liggen in de avond, het donker, veilig genoeg omdat je echt direct naast het hotel zit zoals 1 van de foto’s laat zien, waar ik nog naast het zwembad sta. Nou, echt, niks niet rustig of stilte of met rust gelaten worden. Ik heb het toen maar opgegeven, mijn droom om alleen op het strand te zijn en te genieten van de beginnende nacht.

Even andersom, vanaf het strand zie je het hotel en het zwembad, de beginnende storm is te zien.

Even andersom, vanaf het strand zie je het hotel en het zwembad, de beginnende storm is te zien.

Daarom is het ook bucketlist waardig dat als ik ooit naar de tropen ga met strand, dat ik er een privΓ© strand minimaal bij boek, hahaha

Goed, de dag ging voorbij en het begon ook nog te stormen, helaas bleef alles zoals het was qua appartement en auto, maar die avond gingen we op stap in de buurt. Op zoek naar een gezellige kroeg omdat het EK aan de hand was die net begonnen was. En ja, ik denk dat je meestal tijdens een vakantie wel een favo plekje gaat vinden zowel om te eten als om later samen te zijn met anderen. Die vonden we ook, maar pas in de tweede ronde qua wedstrijd, de eerste keer kwamen we uit bij Pub13, en eigenlijk, weet ik het niet eens meer, we zouden later, bij de Delftse Duyt terechtkomen en daar de rest van de vakantie heengaan om gezellig met iedereen de EK Oranje wedstrijden te volgen.

Zelfs met opstekende storm, is er geen strandwacht aanwezig!

Zelfs met opstekende storm, is er geen strandwacht aanwezig!

Ik nam elke keer mijn kleine schetsboek mee en tekende maar wat, wat ook al naar voren bracht of ik soms een foto zou kunnen schetsen… Nou nee, dat is niet mijn ding. Werkelijk waar, als je een beetje kunt tekenen of schetsen is dat meestal wat men denkt, dat je maar zo even een portret neer kunt zetten. Dat was gelukkig na mijn uitleg al gauw over.

Pub 13 dus

Pub 13 dus

Oranje begon slecht maar bij elke wedstrijd kwamen we verder, en ja, we zouden terug vliegen precies tijdens de halve finale, wat natuurlijk voor veel later is. Hoe dat verliep.

Tsjah... je weet wel meteen wie de Hollanders zijn, haha

Tsjah… je weet wel meteen wie de Hollanders zijn, haha

Ook kregen we iets later in de week nog wat mot met onze ‘buren’, waarover later meer natuurlijk als het zover is! Deze dag hebben we met name ook souvenirshops gespot waar ik ook later met mijn dochter nog heen zou gaan, en wel op deze dag heb ik geloof ik de eerste ansichten voor de thuis blijvers gekocht en geschreven. Natuurlijk heb ik deze in de verkeerde brievenbus gedaan, die van het hotel, opdat de post pas bij iedereen aankwam toen we zelf al thuis waren. Weer wat geleerd, zoek altijd de locale brievenbus buiten op welke wel net als hier elke dag geleegd wordt en post sneller verwerkt wordt, hahaha

Ik had mijn post helaas al binnen in het hotel gedumpt, ik had ze hierin moeten stoppen.

Ik had mijn post helaas al binnen in het hotel gedumpt, ik had ze hierin moeten stoppen.

Look to the right, also almost empty

Look to the right, also almost empty

Look to the Left, Empty beach

Look to the Left, Empty beach

Nog wat extra foto’s, er zijn teveel foto’s om echt alles te laten zien. Gezien ik zelf nogal van het water ben, zul je dat dus het meeste vinden ben ik bang πŸ˜‰

21 thoughts on “Costa Brava 3: Verkennen eigen omgeving

    • Helemaal in IsraΓ«l? Een klant? Dan sta je wel even heel gek te kijken in dat stukje van de wereld denk ik. In Spanje verwacht je het juist en mijn ouders kwamen in het vliegtuig dus inderdaad hun eigen buren al tegen die wel in een andere plaats zaten, hahaha wel dezelfde transfer hadden ook. πŸ˜‰

      Like

  1. Vakantie tijdens een EK of WK heeft wel iets gemoedelijke. Hoewel ik ook anti Nederlander ben op vakantie. Wat veel ASO’s uit dit landje. Hmm een idee voor een nieuw blog😜 leuk stukje weer!!! Ben benieuwd naar bonje met de buren😜😜

    Liked by 1 persoon

  2. Ik weet het ondertussen al dat jij iets met water hebt, en maar goed ook want niet alleen op dit blog, maar ook op het volgende zullen we daar nog heel wat te zien van krijgen… laat maar komen!
    Maar ik ben al blij met dit log vol mooie foto’s, ook al zijn die Nederlanders in het buitenland soms een storend element, je moet er maar overheen lijken hΓ©…
    OT: ja, Lefla heeft zijn eigen log: http://het-andere-gent.blogspot.be/

    Liked by 1 persoon

  3. Ik zou eerder in de zee zwemmen dan in het zwembad. Meer natuur denk ik dan en een zwembad is maar een zwembad. Maar ik lees dat je als vrouw daar niet lang ongemoeid gelaten word.. Dan is het zwembad een betere keus. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb ook in de zee gezwommen, maar dat was best krachtig daar, anders dan Zandvoort of Bloemendaal, hahaha En mijn spieren waren toen al ‘ziek’ dus best lastig, plus dat er elke dag een boot aan kwam meren en al die andere zooi op het water wat best gevaarlijk was eigenlijk…

      Like

    • Ik heb ook in de zee gezwommen, maar dat was best krachtig daar, anders dan Zandvoort of Bloemendaal, hahaha En mijn spieren waren toen al ‘ziek’ dus best lastig, plus dat er elke dag een boot aan kwam meren en al die andere zooi op het water wat best gevaarlijk was eigenlijk…

      Like

  4. Leuk om al die herinneringen weer op te halen hΓ¨? Dat opdringerige herken ik wel, vooral op Kreta last van gehad. Met water heb ik ook best veel, altijd foto’s maken, komt misschien ook omdat we hier in Groningen weinig water hebben, dat het daardoor zo trekt…

    Liked by 1 persoon

    • Ik weet het niet, ik ben van Amsterdam en heb mijn jeugd ook op Zandvoort doorgebracht en Bloemendaal met mooie dagen, mijn opa en oma zaten er alweer dichter bij en ook met een zuidwester als ik vakantie had en bij hen was, ging ik met mijn opa nog weleens de storm zien en voelen op Zandvoort, hahaha Ik heb ook altijd gezwommen, en nog, als ik water zie, wil ik er het liefst in, mits het schoon is πŸ˜‰

      Like

  5. Leuk artikel! Heerlijk, zo’n (bijna) leeg strand.
    Ik zwem liever in zee, maar bij het zwembad liggen vind ik fijner,
    want ik haat het dat zand overal ingaat zitten.
    En een toilet, hapje en drankje heb ik graag op een paar meter afstand πŸ˜‰
    En ja, dat opdringerige herken ik wel.
    Al is het in Turkije en helemaal in Afrikaanse landen als Egypte nog VEEL erger!

    Liked by 1 persoon

  6. Leuk zo’n vakantie naar de Costa Brava begin april, heb helemaal het gevoel dat ik mee ben! Kun je je dit allemaal nog zo goed herinneren of hield je destijds al een reisverslag bij?

    Liked by 1 persoon

    • Dit komt allemaal vanuit het geheugen, hahaha kan er niks aan doen πŸ˜‰ En het helpt om de foto’s terug te zien ook, dat brengt ook weer herinneringen terug πŸ˜€ Elke dag maakte ik mijn camera leeg op de laptop al, dus dat zat ook wel goed, alle data staan er per dag bij.

      Like

Geef een reactie

