Costa Brava – inleiding

Wiebie is nieuwsgierig, ze wil heel graag wat reisverhalen of verslagen lezen van mij. Vooral toen ik haar meldde vandaag of gisteren dat ook ik de Costa Brava heb verkend al enige tijd geleden. Even natellen op mijn vingers vertelt mij dat het alweer bijna 7 jaar geleden is, midden juni/juli 2008 is the crime scene, en hoe bijzonder was dat!

Ons vliegtuig die klaar staat, de koffers worden geladen

Ons vliegtuig die klaar staat, de koffers worden geladen

1. Ik eindig de reistag die ik bij Marcella vandaan had geplukt al aan het einde vermeld dat er nog meer bijzondere vakanties zijn geweest en dat deze aparte blogs verdienen. Bij deze dus.

We stijgen op, ik weet, je mag eigenlijk tijdens stijgen en dalen geen foto's maken... catch me!

We stijgen op, ik weet, je mag eigenlijk tijdens stijgen en dalen geen foto’s maken… catch me!

2. Deze vakantie naar de Costa Brava geschiedde omdat mijn dochter van ‘with a cup of tea’ dat jaar praktisch cum laude haar 2 jarige verzorgenden opleiding in slechts 1 jaar ‘zou’ gaan halen. Ja, dit lezen jullie goed, we gingen namelijk al op reis terwijl de uitslagen nog niet officieel binnen was! Maar haar mentoren waren zo zeker van hun zaak dat ze het halen zou, dat zij eerder met mijn ouders op reis mocht.

De spanning is te lezen, te voelen, haar eerste vlucht EVER!

De spanning is te lezen, te voelen, haar eerste vlucht EVER!

3. Het was dan ook dochterlief die mocht kiezen als cadeau van opa en oma, waar zij heen wilde gaan. Haar antwoord was zonder twijfel; ‘Ik wil de Sagrada Familia zien!’ Ik zat even te knipperen met mijn ogen omdat ik er zelf weleens van gehoord had, maar eigenlijk amper een idee had waar dat was. Of lag, ja dit klinkt ook weer dom misschien, maar ik hield mij er niet zo mee bezig. Bij navraag, bleek dat het uit de boekenserie ‘Hoe overleef ik…‘ kwam, in 1 van de boeken gaat Rosa naar Barcelona en de Sagrada Familia, had ik wel gelezen maar zeker niet onthouden. Mijn dochter dus wel! En dat moet je natuurlijk stimuleren.

We zijn geland in Barcelona, zien jullie de ontspanning? Ze heeft het overleeft.

We zijn geland in Barcelona, zien jullie de ontspanning? Ze heeft het overleeft.

4. Mijn dochter zou dus een reis krijgen, maar ik mocht mee van mijn ouders, iets wat ik niet verwacht had overigens, het was immers een cadeau aan hun kleindochter en ik ben wel wat gewend. Maar ze boekten voor 4 personen en ik mocht mee. Ontzettend lief en misschien ook zeker keihard nodig, niet alleen voor mijn kind, maar ook voor mijzelf! Het was al lang geleden namelijk dat ik echt op vakantie was geweest en die vakantie kreeg een nare nasmaak ook, omdat mijn opa nog geen 5 maanden later plots zou overlijden, een kort ziekbed, wat al eerder begon, slechts een maand of 2, na die vakantie. En dat was dan ook mijn herinnering telkens weer, weet je nog die vakantie in ‘Rolde‘? Ja.. en toen…

Het werd dus tijd voor nieuwe herinneringen voor mij en mijn kind ook, dank je wel mam en pap, nog altijd ben ik hier dankbaar voor dat ook ik mee mocht.

We zijn er bijna! Nog net een stukje Frankrijk? Of is dit al aan de andere kant van...

We zijn er bijna! Nog net een stukje Frankrijk? Of is dit al aan de andere kant van…

5. Costa Brava here we come! Mijn moeder boekte in een plaatsje wat Santa Susanna heet, en pal aan Malgrat del Mar ligt. Dit was een grapje van haar, gezien mijn echte voornaam Suzan is. Kortom, ze gaf mij ook een cadeautje op haar manier.

Dit is slechts een introductie van een reis die in 2008 is gemaakt, alweer zeven jaar geleden, maar nog altijd zijn de herinneringen daar. In de komende tijd, zal ik zo hier en daar wat vertellen over die vakantie. Hier zien jullie dus met name, ons vliegtuigavontuur welke heel vroeg in de ochtend begon, wat altijd fijn is, omdat je dan al op tijd op je vakantiebestemming bent en dan nog even de buurt kan verkennen als je eenmaal je koffers en spullen gedumpt hebt! En dat deden we natuurlijk ook. We vlogen op Barcelona zelf vanaf Schiphol en een transfer bracht ons naar Santa Susanna.

Het zwembad van het hotel en de appts, wij hadden een appt, en via hier liepen we zo het strand op!

Het zwembad van het hotel en de appts, wij hadden een appt, en via hier liepen we zo het strand op!

Reizen jullie mee terug in de tijd en tegelijk, in het hier en nu, omdat voor mijn idee daar, weinig verandert? πŸ˜‰ Wie weet zijn jullie daar ook wel geweest, en herkennen jullie ook weer plekken en plaatsen.

Zoals jullie kunnen zien, was het flink bewolkt, het weer wilde niet zo heel erg meewerken zoals later zal blijken. Misschien ook wel weer fijn dat het niet direct al te warm was in die eerste dagen.

Echt, direct op het strand net na het zwembad.

Echt, direct op het strand net na het zwembad.

25 thoughts on “Costa Brava – inleiding

  1. Wat super joh dat je er direct een blog van hebt gemaakt! Leuk cadeau ook van je ouders! Santa Susanna komt mij bekend voor van mijn eerste vakantie naar deze streek met een vriendin. Volgens mij hebben we daar toen ontbeten alvorens door te rijden naar onze hotel. Was toen zo’n busreis, dus dodelijk vermoeiend kwamen we uiteindelijk aan…

    Liked by 1 persoon

  2. 2008 alweer.. ik kan het me nog wel herinneren. Toen was ik ehhhh. ben nu 29 πŸ˜‰ dus nou ja, tel maar uit. Dat ik dat nog weet joh.

    Mag je geen foto’s maken tijdens het opstijgen en landen. Joh, nee, echt, oke, dat van die 29 is niet helemaal waar.. is moet 29.5 zijn, maar van die foto’s dat wist ik echt niet. Ik maak altijd foto’s tijdens het landen en stijgen.

    Owh…. wat een lieve foto van dat kopje thee…. die is echt schattig. Wat is ze veranderd he.

    Wat een leuke log Morgaine, ik vind het genieten, komt er snel een vervolg.

    Love As always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  3. Goh, leuk nog eens je lieve dochter te zien! Leuk ook dit verslag te mogen lezen van een reis die jullie heel goed bevallen is. En dit is nog maar het eerste deel van je verslag er over… ik kijk al naar het vervolg uit!

    Liked by 1 persoon

    • Het komt zoals het komt Gerda, ik moet eerlijk zeggen als ik de foto’s nu op voorhand terug kijk, dat ik echt moet gaan zoeken historisch gezien, wat wat ook alweer was, niet alles, maar wel sommige dingen. Sterker nog, misschien heb ik dat nooit opgezocht nog voorheen… πŸ˜‰

      Like

  4. Terugblikken kan leuk zijn. Ik ben daar nog nooit geweest, maar wel op veel andere plekken. Meestal trek ik naar het noorden. ScandinaviΓ« trekt me meer dan Spanje of elk ander zuidelijk land.

    Liked by 1 persoon

    • Het was een cadeau, en in dit geval ook nog best cultureel gekozen, dat is zo ie zo iets waar wij van houden, doe vakanties, veel zien, leren, en wandelen en ga zo maar door. Resorts zijn wij ook niet van, gelukkig, hahaha

      Like

  5. zou het kunnen dat deze trip me iets zegt? Toch al lang geleden, wellicht niet dus.
    Onze favoriete bestemming eigenlijk, Spanje. De Costa Brava hebben we enkele jaren al bezocht. Ook het hinterland is mooi en voor de meeste mensen onbekend terrein.

    Like

  6. Plezant om dit verslag van 7 jaar terug hier weer te lezen. Als fervente Spanje gangers, sinds 3 jaar geleden wonen wij 8 maanden in Zuid Spanje, heeft de Costa Brava voor ons iets. Daar hebben we Spanje leren ontdekken in de begin jaren 70. Lief cadeau van je ouders. Beter iets geven met de warme hand. Salu2

    Like

Geef een reactie

