Dubbel gevoel

Pasen, het is tweede paasdag en eigenlijk, is dit een dag dat ik een partner in crime mis. Ik ben al lange tijd single en sinds zeker 4 jaren woon ik ook echt alleen. Is ook mijn dochter de deur uitgegaan en doet het goed.

In het begin vond ik dat heerlijk eigenlijk, voor het eerst in mijn leven sinds ik zelf de deur uit ben, was ik alleen. Ik besefte dat ik eigenlijk nooit alleen was geweest op mijzelf. Ik ging namelijk samenwonen, kreeg ons kindje en ja, als je eenmaal een kind hebt en je partner verlaat jou, dan ben je niet alleen. Nee, ver van, je hebt een grote verantwoordelijkheid, een klein mensje om op te voeden. Een garantie dat je altijd met zijn tweetjes bent was er op dit soort dagen. Tenzij ze uit logeren ging, maar het was eerder andersom. Mijn nicht die toen in de tienertijd kwam, kwam meestal bij mij logeren, en wat hadden we een fun met zijn drietjes en ook met zijn viertjes toen mijn moeder te jong weduwe werd.

Volle maan pasen 2015

Volle maan pasen 2015

Nu is dat er niet meer, zijn al mijn dierbaren voorzien, zelfs mijn dochter! Ik ben de enige single in mijn familie. Vaak vind ik dat ook heerlijk, ik ben namelijk vrij, ik ben altijd vrij om te doen en te laten wat ik wil. Ik hoef met niemand behalve Picasso de kat rekening te houden. En ja, zelfs daar, kan ik met gemak een nachtje elders overnachten als het zo uitkomt. Maar ik ben graag thuis. Dit klinkt gek, maar het is wel zo. Zo ben ik ook graag alleen op reis, al is het gewoon een dagje weg binnen Nederland, ook hier, ben ik zo ondertussen gewend, hoef ik met niets en niemand rekening te houden. Wat je wel hebt als je al met een vriend of vriendin onderweg bent of je familie. Nu is mijn familie erg vrij hoor en raken we elkaar ook met gemak kwijt onderweg als we samen uit zijn, hahaha In the end, vinden we elkaar altijd weer terug.

Dit weekend, had ik bijvoorbeeld ook eens naar mijn ouders kunnen gaan, daar een dagje en nachtje te spenderen. En toch, is dat niet het beeld wat ik heb, goed ik heb dan fantastisch gezelschap, ik word altijd in de watten gelegd als ik daar ben, de omgeving is prachtig. Maar er is ook het rekening houden met. Al ben ik er net zo vrij en pak ik de fiets en ga ik fietsen? Is dat ook goed. Uiteindelijk, lig ik toch het liefst in mijn eigen bed aan het einde van de dag.

volle maan pasen 2015

volle maan pasen 2015

Wat mis ik dan? De partner in crime, die bij mij is, samen iets ondernemen, misschien met de auto een rit maken op een dag als vandaag, er even op uit trekken ‘samen’. Dat is toch wat families doen op dagen als deze, samen wat plannen of samen juist niks doen, als er kinderen zijn die nog thuis zijn, het ontbijt. Dat mis ik dan op een dag als deze.

Het is een dubbel gevoel, want ik weet niet of ik echt ooit nog samen zou kunnen met iemand. Mijn lijst met do’s en dont’s voor ene partner word elk jaar langer en langer. En eigenlijk is vrijheid de grootste factor. Dat ik gewoon mijn dingen kan blijven doen, als ik zin heb om te schilderen of andere dingen wil doen, dat ik hem de deur uit kan schoppen, kortom een LAT zou ideaal zijn. En op dagen als deze, samen cocoonen of de wereld in trekken. Bestaat de ideale relatie wel? Geen idee!

maan3

Wat ik wel weet, is dat ook ik soms die behoefte heb om samen te zijn met iemand, iemand die samen met mij wil zijn, met wie ik kan delen en leuke dingen kan doen op zijn tijd. Vooral op dagen als deze. Hoe welkom ik ook ben bij mijn vrienden en familie vooral, het is toch anders. Je voelt je toch als het vijfde wiel aan de wagen.

Gek he? Want als ik volgende week iets afspreek met mijn eigen familie, heb ik dat weer niet!

En jij? Ben jij single enΒ herken jeΒ dit?

Of ben je gelukkig samen en doe je dan die leuke dingen waar ik nu van droom. πŸ˜‰ Hoe ziet jullie ideale feestweekend er dan uit.

39 thoughts on “Dubbel gevoel

  1. ik herken het wel. Ik ben al een tijdje samen, ik heb nog thuiswonende kinderen, en daar geniet ik heel erg van. Maar tegelijk heb ik het idee dat je met een gezinnetje vastzit in het geeikte schoonouders/ ouders verhaal. Maar dat is ook dubbel van mijn kant, aan de ene kant vind ik het samen zijn met hun heel belangrijk ook voor de kinderen en tegelijk denk ik weleens waarom niet gewoon eens een keer niet. Maar ik weet dat ik dan gekwelt word met schuldgevoel. En als ik morgen weer ga werken denk ik volgend weekend rust ik uit kan ik weer bijkomen, en heb ik toch de ouders en schoonouders plezierige dagen verzorgd.

    Liked by 1 persoon

  2. ik woon samen, maar herken wel een deel van je verhaal. ik ga heel graag in mn eentje op reis en alleen thuis zijn vind ik ook heerlijk af en toe… inderdaad even met niemand rekening hoeven houden… en of t bestaat dat t echt alleen maar ideaal is vraag ik me ook af hoor!

    Liked by 1 persoon

  3. Ik keek vroeger iedereen de deur uit, ik was zo blij als het weer maandag was, in mijn 2de relatie, hij naar werk, opgerot staat netjes, en kind weer naar school, ahhh weer even ademhalen, hahaha maar nu? πŸ˜‰ Daarom is het ook zoooooooooooooo dubbel! πŸ˜€

    Like

  4. Ik herken het wel, ben enig kind en kan me dan ook prima alleen vermaken. Hoef absoluut niet altijd een groot gezelschap om me heen. Ben bijna 13 jaar samen met vriendlief waarvan we nu bijna 4 jaar samenwonen. Waar ik eerst nog twijfelde over of ik dan ook nog tijd voor mezelf zou hebben, zou ik nu echt niet meer terug willen naar de tijd waarin we latten. We laten elkaar vrij om onze eigen dingen te kunnen doen maar doen ook regelmatig dingen samen, omdat we dat ook leuk vinden. Gelukkig hebben we veelal dezelfde interesses wat het ook gemakkelijker maakt natuurlijk…

    Liked by 1 persoon

  5. Allereerst: Wat een prachtige foto’s!
    Ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal niet erg (misschien wel relaxed) vindt om single te zijn, maar dat je soms gewoon iemand mist om iets (wat dan ook) te ondernemen.

    Liked by 1 persoon

    • Heel soms hoor, op dit moment zit ik ook weer lekker netflix te kijken, met een partner in crime, is het nog maar de vraag of ik dat op dit moment had kunnen doen, hahaha zoals gezegd en geschreven, dubbel gevoel πŸ˜‰

      En dank je wel!

      Like

  6. Ik ben getrouwd. Wij houden sowieso niet zo van de feestdagen. Heel veel moeten en verplichtingen. We zijn het liefst gewoon samen. Naja samen en dan met onze Labrador van 1,5. We zijn nu in eerste instantie op zoek naar een rustige woonomgeving. Zodra we rust hebben gevonden staan we ook weer wat meer open voor andere dingen.

    Liked by 1 persoon

  7. Heel herkenbaar! Ik hou erg van alleen zijn en met niemand rekening hoeven houden. Toen ik een tijdje single was vond ik dat heerlijk, maar ik miste eigenlijk al vrij snel iemand dichtbij me. Rekening houden met je geliefde voelt anders. Dat vind ik juist fijn. Mijn vriend werkt heel veel dus ik ben veel alleen nu. Vind ik niet erg. Hier in Colombia is het gebruikelijk dat iedereen maar gewoon bij iedereen logeert. Zo is net zijn moeder na een bezoek van 5 dagen weer weg. Wat ik dus ook helemaal niet erg vind haha. Want schoonmoeders te lang in huis vind ik best moeilijk πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • uh, hahaha ja dat kan ik me best wel indenken in jouw geval. Ik heb dat nooit hoeven testen gelukkig, hahaha En er is rekening houden met en rekening houden met, er zitten ook nadelen aan ‘mijn’ alleen zijn hoor, misschien dat maar eens optikken dan, lol

      Liked by 1 persoon

  8. Ik ben direct vanuit huis samen gaan wonen en heb dus nooit alleen gewoond. Ik weet dus ook echt niet wat het is om alleen te zijn. Misschien bevalt het me heel goed en heb ik stiekem wel talent om kluizenaar te zijn. Maar voorlopig hoef ik dat nog even niet te ontdekken!

    Liked by 1 persoon

    • Ik dus ook niet, pas de laatste 4 jaar dat ik echt 100% alleen ben.. als je eenmaal een kind hebt, dan ben je niet alleen, tot ze de deur uit zijn of gaan. En daar zit ik nu in, en soms is dat gek… Ik ben al heel lang single ouder in elk geval, maar had altijd mijn kind in de buurt… dat is ook een verschil πŸ˜‰

      Like

  9. Ik woon momenteel nog in bij mijn ouders, maar merk wel dat ik steeds uitkijk om in het weekend bij hen te zijn (tijdens de week zit ik op kot). Ik kan wel even op mezelf zijn, maar het liefst ben ik omringd door anderen. Ik snap je dus wel! Hopelijk leer je een partner in crime kennen, ik zou het je zeker gunnen!

    Like

  10. Dit is echt het verkeerde weekend om te vragen. Ik ben kapot Morg Yaron ziek, dat week je, dus een gebroken nacht. Verder hebben we nog twee logees. Een Tweelingneefje van Yaron (zelfde dag geboren) en zijn zusje van ander half. Pfffff. wil je het eens een ander weekend nog eens vragen. Ik ga zo slapen.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  11. ik ben al een heuse tijd gehuwd, en sinds onze kinderen het huis uit zijn genieten we vaak samen van verschillende dingen. Het voelt zo bevrijdend aan dat we weer met ons beidjes zijn. Alleen is toch maar alleen, ook al kan je dan van die vrijheid genieten. Je hebt dan ook niemand om je vreugde mee te delen.
    Ik snap dus wel dat dubbel gevoel.

    Liked by 1 persoon

  12. Kan mij goed voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft. Ik ben heel lang single geweest, maar hen nu al ruim 5 jaar de liefde van mijn leven gevonden. Ik denk dat jouw tijd nog wel komt. Opnieuw. Ik gun het je in ieder geval van harte!

    Liked by 1 persoon

  13. Gave foto’s! Zou niks voor mij zijn zo’n Lat relatie maar ik kan me voorstellen dat je na zo’n tijd alleen niet meer moet denken aan een normale relatie, altijd rekening houden met. Gelukkig zijn de paasdagen weer voorbij en heb je hopelijk geen last meer van dat knagende gevoel!

    Like

  14. Zo herkenbaar. In ieder geval dat stuk over die steeds langere lijst met do’s en don’ts. Ik schreef vorige week nog over mijn verlanglijstje πŸ˜‰ Maar die vrijheid is inderdaad ook verrukkuluk… Ach, ik weet het ook niet. Het gemis van een relatie is met feestdagen als Pasen niet meer of minder. Van huis uit werd er nooit veel waarde gehecht aan dit soort dagen. Maar rond de kerst vind ik het dan toch wel lastig. En op vakantie gaan vind ik ook zo’n ding. Ik ga liever niet alleen. Maar bijna iedereen in mijn omgeving is voorzien. Om dan inderdaad als vijfde wiel aan de wagen aan te sluiten :-S

    Like

  15. Ben nog maar een half jaar alleen en vind het heerlijk. Een bevrijding was het, een opluchting dat ik alleen verder kon gaan. Hij bleek na 47 jaar een ander leuker te vinden. Prima nu…
    Onlangs een leuk contact gekregen via een site, maar dat werd me al snel te claimerig en te vast. Veel te vroeg voor mij. Hij zei wel dat hij mij mijn eigen dingen zou laten doen, maar de volgende minuut maakte hij dan weer allemaal plannen en ik dacht… poeh dat gaat tijd kosten… Dus heb ik het afgekapt… toen was er niets meer goed, weer een bevestiging dat je met vrouwen geen afspraken of deals kunt maken. Nou, sorry dan niet. Waarom ik op zo’n site ben gaan zoeken… Hoewel ik hem kan benaderen als ik er anders over ga denken, dat dan weer wel. Denk niet dat dat ervan komt. Vrijheid blijheid hoor! Ik geniet ervan!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

