Tag: Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. Via Sylvia verkregen, niet dat zij mij heeft genomineerd, maar het graag van haar lezers terug wil lezen, en dat zeg ik ook alvast. Ik geef deze niet door, maar neem hem mee, of geef je antwoorden in het reactieveld als je wilt, zou ik, in elk geval erg leuk vinden. Het origineel is bedacht door Ella, en het zou fijn zijn als je het ook vermeld dat de tag bij haar vandaan komt.

Natuurlijk is dit een song van Ramses Shaffy, het is een prachtige song, maar niet mijn ultieme favoriet. Dat is eerder en meer de song met Liesbet List samen. Pastorale genaamd.


Zing – Wanneer zing je?
Nu, ik heb radio10 opstaan en ik neurie zachtjes mee zo nu en dan, en bij een oude song die ik heel goed vind, keihard even, met zelfs misschien wat bewegingen die richting dansen lijken te gaan.

Vecht – Beschrijf de laatste keer dat je hebt gevochten, voor jezelf of een ander.
Over het algemeen lijk ik vooral voor mijzelf te vechten, echter vecht ik in mijn achterhoofd ook direct voor alle mensen die ermee te maken hebben of krijgen. En dan moet ik toch zeggen, de verzekering, zorg… Mijn grootste gevecht is nu de warmwatertherapie, of dat was vorig jaar, ik mocht, dan weer niet, kreeg het wel/niet vergoed, tot ik echt moest stoppen, het bracht elke keer weer een gevecht op met de Agis, was nu zilveren Kruis is, en ‘we’ zijn overgstapt. Met we, bedoel ik de hele gemeente, de klachten waren dus niet van de lucht. De gemeente Almere is nu overgestapt naar de Menzis, en nu al, kan ik zeggen, een stuk prettiger en fijner.

Huil – Ben je snel geëmotioneerd?
Nee, ik ken mensen die bij alles al tranen laten zien, dus dan kan ik zeggen, niet. Al raakt iets mij wel eventueel, natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik dan direct tranen laten zien. Bij een goede film kan ik trouweens wel snel huilen, als ik echt meeleef en het leed of de liefde voel dat het toch nog goed komt. Dat is voor mij ook een teken dat een film goed is. En ja, dat kan ook bij bijvoorbeeld een tekenfilm zijn van Disney. Daar vergiet ik misschien wel de meeste tranen.

Bid – Hoe uit je jouw spiritualiteit? Waar geloof jij in?
Yin & Yang, God & Godin, plus al het mooie van de natuurreligie zeg ik zelf altijd. Ik ben overigens als heiden opgevoed en zelfs niet als atheïst, want zelfs atheïsme is een geloof en daar doet ‘de’ familie niet aan. Hooguit, er is meer tussen hemel en aarde, maar meer nog, bewijs het maar! Maar, als je je wilt bekeren tot wat dan ook, ben je daar ook vrij in. Zoek het uit, en vind je eigen weg is het motto van de familie. Als je, je zou bekeren tot iets? Val hen dan niet lastig. En dat zeg ik ook nog steeds eigenlijk. Ik heb mijn dingen en alleen als er echt interesse voor is, zal ik erover spreken, anders niet. Ik respecteer en leer graag namelijk.

Lach – Wie maakt jou aan het lachen?
Mijn eigen familie nog het meest denk ik, als wij samen zijn, dan hebben we zo’n droge humor, de Asterix & Obelix humor, Britse humor ook vooral en ga zo maar door. Serieus iets zeggen en dan gewoon… nou ja, you get the picture hoop ik.

Werk – Werk je om te leven of leef je om te werken?
Ik leef om te leven, ik zou graag willen werken op een normale wijze, maar daarvoor ben ik te lang uit het arbeidsproces ondertussen. Tel daar mijn fibro bij op en probeer na 23 jaar nog maar eens aan de bak te komen, terwijl je er nu pas klaar voor bent. Wel doe ik vrijwilligerswerk nu eens per week, een DBS voor verstandelijk gehandicapten en daar doen ze vooral aan DIY’s eigenlijk, waar men ook weer verkoopt, markten houdt eens in de zoveel tijd, om zo weer materialen te kunnen inkopen om verder te blijven knutselen met van alles.

Ik werk dus om te leven. 😉

Bewonder – Wie bewonder jij? En waarom?
Ik bewonder die mensen die nog dieper hebben gezeten dan ikzelf en dan toch weten op te krabbelen, positief blijven en die kans krijgen om te ontwikkelen, alsnog iets succesvols weten neer te zetten op welk gebied dan ook. Ik probeer dat ook, maar kom toch teveel bomen op de weg tegen welke ik op geen enkele wijze lijk te kunnen verleggen om verder te komen. Dit zeg ik nu wel, ik heb toch maar mooi een zeer passende baan gevonden bij mijzelf met vast contract. En ik ben weer begonnen met bloggen.

Van welke bloggers zou jij heel graag de antwoorden op deze vragen zien?
Van iedereen die dit leuk vind om in te vullen.

22 thoughts on “Tag: Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder

  1. Leuk, je nieuwe layout! En ja, een verrassende tag! Mooie antwoorden ook! Jammer joh dat je nu eigenlijk pas klaar bent om te gaan werken en dat je lichaam dus niet eerder al meewerkte! Mooi om te lezen dat je je gevoel voor humor kunt delen met je familie! Vriendlief en ik hebben ook regelmatig van die momenten samen, liggen we compleet in een deuk om iets heel erg simpels en we zien de rest dan echt denken: ‘ die sporen niet…’ Heerlijk, dat soort momenten!

    Liked by 1 persoon

    • Oh Wiebie, dat ik er nu pas klaar voor ben, ligt niet aan mijn lichaam, ik was er al eerder klaar voor, maar ja, het lukt gewoon niet! sinds mijn dochter zo’n 16 jaar was, was zij er eigenlijk pas klaar voor om mij los te laten, en sindsdien probeer ik zo nu en dan al eens werk te vinden, daarna kwam pas naar voren wat ik heb, en ja, dan weet je meer, moet je eerst dat weer onder de knie krijgen. 😉 Ik ben dus bewust thuismoeder geweest en gebleven. 😀 En dank je wel, ja daar hebben wij dus ook last van, laatst, mijn nicht is zo goed in fotograferen, beter dan ik op dit moment zelfs. En ze is gek op vogels. Dus ik sta in de intratuin, met mijn nieuwe camera en zie nepvogels.. Ik neem de shots op alle mogelijke manieren en lach al in een deuk in mijn eentje, wetend dat ik thuis op FB een tag naar mijn nicht zou maken, dat het mij ook eindelijk gelukt was om vogels scherp op de foto te krijgen. Ze kwam niet meer bij en ze zei… ik hou zo van jouw humor, nou ja, onze humor was mijn antwoord 😉

      Like

  2. Wat een leuke tag. Ik zit nu midden in een verbouwing en straks verhuizing. Daarom neem ik hem niet over. Werk en leven, ik werk om te leven. Een voorbeeldje, ik zou liever niet meer op vakantie gaan als ik daardoor minder zou kunnen werken.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel, zag hem al veel eerder, maar moest iets testen eerst, de sidebar, mijn eerste 2 lay outs hadden dat dus niet, haha Gelukkig heeft deze het wel en kon ik alsnog op zoek terug naar deze.

      Like

  3. Ik zing veel. Ik speel tenslotte gitaar en schrijf liedjes.
    Ik vecht constant voor anderen. Voor mensen in de samenleving die dit nodig hebben.
    Valt mee
    Ik geloof slechts in de kracht van mezelf. Ik geloof niet in een god of religie
    Iedereen kan me aan het lachen maken.
    Ik ben afgekeurd, Ik doe vrijwilligerswerk en ben politiek actief.
    Ik bewonder niemand met heb respect voor mensen die alles hebben gedaan in hun leven om te komen waar ze zijn.

    😛

    Like

  4. Wat leuk om te zien dat je de tag die ik schreef hebt overgenomen! Ik vind het prachtig dat deze woorden zoveel inspiratie geven. Ik plan ook een verzamelblog om alle resultaten tot nu toe te laten zien. Als je mijn blog nog vermeldt neem ik jouw versie ook op! Groet, Ella van Avonturenvanelkedag.com

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

