Deze week in deze week, de afgelopen week!

Een week waarin slechts een paar dingen stonden vermeld als vast in elke week. De donderdag en de vrijdag, daarom is de kans ook groot dat op die dagen amper iets van mijn hand komt, en ben ik nou super happy, dan weer wel, het is maar net hoe mijn mindset is op dat moment. In deze afgelopen week, voor mijn gevoel overheerst het grijze druilige weer, begin van de week was nog wat blauw en zonnig, maar net wanneer het zo opkwam waarin niets gepland was nog. Begon het te keren en is het de laatste 4 dagen vooral grijs en regenachtig bij ons. Hier kan ik zo slecht tegen, en dan maak het seizoen weinig uit, want ook midden in de zomer kan dit gebeuren, dat het grijs is en amper zon te zien is.

Dinsdag zonsopkomst, toen de zon nog scheen.

Dinsdag zonsopkomst, toen de zon nog scheen.

Deze week begon dus vrij leeg en vrij. De kalender vergeet ik meestal op maandag om te slaan en doe dit pas op de dinsdag, meestal. Op maandag kwam mijn beste vriend, wat hebben we samen weer heerlijk genoten en dit keer, in plaats van thee, wilde hij koffie. We hebben zo’n onzichtbare lijn, echt waar en ik had de koffiepot net aangezet, voor 2 bakkies niet wetend of hij zou komen, ik had ze dan ook gewoon voor mijzelf gezet. De koffie liep net, de eerste druppels raakten de pot en toen belde hij al aan. Always twice. The postmen Always rings twice is de gedachte.

Beste vriend = aangemeerd ;-)

Beste vriend = aangemeerd πŸ˜‰

Dinsdag, mijn reguliere afspraak bij fysiotherapie, behandeling en dan ook nog sporten, om half 9 stond ik al op de loopband, ergens rond half 10, de afspraak voor mij was erg laat… was ik aan de beurt. Dit is niet zo erg, omdat hij direct na mij zijn sportuurtje heeft in de zaal, samen met een andere fysiotherapeute, het was erg druk en zo kwam het dat ik pas rond 11 uur de zaal verliet omdat je dan zo op elkaar moet wachten. Hier hou ik niet zo van, en daarom ben ik meestal liever eerder opdat ik klaar ben als de rest komt. Ook op de vrijdag.

vandaag heb ik 2,5 km gehaald in 29 minuten.

vandaag heb ik 2,5 km gehaald in 29 minuten.

In de late middag, heel erg late middag, belde mijn dochter: ‘Mam! we hebben 1 examen Duits, maandag, weet jij of de bieb ook woordenboeken uitleent? Ja natuurlijk, ik heb haar pas, zij heeft een e-reader namelijk, en dus of mama dan wilde zorgen dat er een Nederlands – Duits woordenboek voor slechts 1 dag in huis kwam. ‘Ja natuurlijk, morgen dan, hoop maar dat het weer nog zo mooi is!’ Ja… stom dat ik dat gezegd heb.

Markt, stadhuis plus Windesheim dat hoge gebouw, waar mijn dochter volgend jaar een studie zal beginnen.

Markt, stadhuis plus Windesheim dat hoge gebouw, waar mijn dochter volgend jaar een studie zal beginnen.

Woensdag: Grijs, grijs en regen, grote druppels en ik zit met de bieb, gezien ik zoveel mogelijk op de fiets doe, had ik nog zoiets, ik ga morgen wel voor mijn werk even naar binnen. Maar ik weet dat de bieb alles heeft omgegooid en dus moest ik gaan navragen waar die woordenboeken tegenwoordig staan. Vierde etage helemaal bovenin, en dan aan die kant, ook verhuist dus. Er is altijd markt rond de bieb op woensdag, dus daarom besloot ik alsnog te gaan, oom direct ook groenten en fruit te halen voor mijzelf en voor het eten van de volgende dag! Wat broodjes voor dezelfde dag, lekker makkelijk!

Een deel van de markt, gezien vanaf de 4de etage in de bieb.

Een deel van de markt, gezien vanaf de 4de etage in de bieb.

Donderdag: Bloedprikken, nuchter, sjucht. Voorheen deed ik dit altijd in het ziekenhuis, omdat je daar al heel vroeg kunt melden en dan gewoon in de wachtrij kunt gaan zitten tot je aan de beurt bent. Dit is veranderd hier, het moet bij eigen doktersassistent gebeuren nu, en dus moet er een tijd afgesproken worden, 9.40 uur pas. Geen koffie, thee of ontbijt, ik heb het gered! En dit is voor mij gewoon een check up die ik met regelmaat laat doen om zeker te zijn dat alles gewoon op orde is, suiker, ijzer, cholestrol, magnesium, khalium, HB en lever, dinsdag is de uitslag binnen.

2 boeken voor mijzelf, de woordenboeken kunnen dus weer terug.

2 boeken voor mijzelf, de woordenboeken kunnen dus weer terug.

Middag: mijn werk, en ik zie mijn collega ineens op FB pfffffffffffffff zeggen, meer niet, hahaha oh jee, uh oh. Het was bijna tijd voor mij om te gaan, dus zette ik mijn mind op ‘chaos’ in, grote chaos, gezien hij dat anders nooit doet zo! En ja, de 2 andere collega’s waren al de hele week ziek, zelfs zijn vrije dag heeft hi op moeten offeren en toen ik binnen kwam, bleek dat men aan het verbouwen was, stond niet op de agenda, waardoor de vaste activiteiten dus absoluut los werden gelaten, het was een super chaos, maar wel met een lach voor mij, en geprobeerd mijn collega op te peppen, hij moest nog 1 dag! Ik zei hem al, neem wraak als ze weer terug zijn, ga op vakantie, hahaha

Ik ben al op blz 28 van de bijna 400 pagina's

Ik ben al op blz 28 van de bijna 400 pagina’s

avond: Mijn dochter kwam de woordenboeken ophalen niet dus, ze had een mail gekregen te laat voor mij, dat ze niet nodig waren, het examen wordt verplaatst. Ze kwam wel, ze bleef eten en samen hebben we een pasta gemaakt, ze vond het heerlijk. Om daarna haar haren even te punten en de onderkant even netjes te knippen. Ik kreeg nog een telefoontje uit zeer onverwachte hoek, met excuses, dat is altijd mooi, als iemand dat kan en vooral ook durft!

Gezelligheid kent geen tijd, ondertussen kun je er ook maar meteen een betekenis aan meegeven, energie doorgeven.

Gezelligheid kent geen tijd, ondertussen kun je er ook maar meteen een betekenis aan meegeven, energie doorgeven.

Vrijdag, ja de vrijdag, dan ga ik altijd even een bakkie doen bij een vriend hier in Almere, woont 1 wijk verder, ik was al vroeg op en dus ook vroeg onder de douche gegaan, precies op het moment dat ik nog even ging plassen voor ik weg ging, hoorde ik het ventilatie systeem ineens uitgaan, wat niet kan, die staat altijd aan, of je wilt of niet, typisch Almere, en het licht flikkerde en ging uit. Ik trok mijn jas aan en ging toch maar naar de vriend toe, en daar deed alles het nog, maar zijn vriendin op werk in Weesp had ook al gebeld, kortom, dit was groot. Bij nader onderzoek omdat hij nog wel internet had, wisten we al wat er gaande was.

Deze staan nu al 3 weken en blijven knoppen geven. En dus ook bloeien!

Deze staan nu al 3 weken en blijven knoppen geven. En dus ook bloeien!

Ik kon slechts hopen dat het voorbij zou zijn voor mij als ik weer naar huis zou gaan, en dat was gelukkig ook zo. Ik heb namelijk stadsverwarming, wat betekent als de stroom uitvalt, dat je alleen koud water hebt. Geen verwarming, geen warmwater, geen stroom, en we koken verplicht op elektra, gas kennen we hier in de stad niet, dus je kunt ook niet even een ouderwetse ketel op het vuur zetten. Een opmerking die ik al vele malen gehoord heb overigens in het verleden als men weer eens een kabel had geraakt toen ze Literatuurwijk aan het bouwen waren. Hoe vaak en hoelang, en meestal in de winter natuurlijk waardoor je echt door en door koud wordt. Dat is geen pretje! En stel je voor, dat je een pasgeborene hebt, die direct de fles krijgt. Nou ja, gelukkig was het maar even voor mij, en bij thuiskomst, deed bijna alles het weer, behalve mijn KPN kastje, ik belde al, en ja hoor, het was al bekend en kon een nasleep zijn. Alleen kreeg ik wel 1 seconde beeld, de radio sprong gewoon in mijn scherm, alleen het geluid deed het niet. Daarom bleef ik toch maar even wachten en met de dame van de KPN, terug naar fabrieksinstellingen, software en bla, het duurde even deze andere herstart, maar het werkte wel, daarna deed de tv en het kastje het ook weer.

Picasso, waar hij hoort? In de vensterbank, lol

Picasso, waar hij hoort? In de vensterbank, lol

Zaterdag, boodschappen, de maandelijkse, voor Picasso (mijn kat) meer en schoonmaakmiddelen, deze doe ik lopend met de grote shopper, omdat het kattengrit natuurlijk meteen 2 fietstassen in beslag neemt en met de shopper kan ik er twee meenemen plus alle schoonmaakmiddelen en voer voor hem, en nog wat kleine spullen om zelf te eten. Ik kwam in de dierenwinkel terecht, ze had even niks of weinig te doen en vervolgens zo’n anderhalf uur later vertrok ik pas weer. Het was erg gezellig.

Happy cat aan mijn voeten.

Happy cat aan mijn voeten.

De rest van de zaterdag, heb ik weinig gedaan, hutspot gemaakt en lekker tv gekeken, ik liep al wat achter met mijn series op tv, en dan ook nog Lie te me via Netflix. Nu zit ik in mijn tijd van de maand, dus mag ik toch rust houden.

Misschien, straks wat aan het landschap doen?

Misschien, straks wat aan het landschap doen?

En vandaag? hetzelfde, ik zie het wel, morgen weer maandag en ik hoop op zon! Want ook vandaag nodigt niet uit voor mij om ook maar iets te doen, niets concreets.

16 thoughts on “Deze week in deze week, de afgelopen week!

    • Nou, je moet wel bedenken dat er telkens klanten vast en zomaar tussendoor kwamen, en ik mij dus ophield bij de familie valkparkieten, hahaha dus onze gesprekken werden wel gestoord, daarom dat ik zo lang bleef hangen πŸ˜‰ Plus, zo blijkt, ik heb al jaren een pas van Discus, maar ze vroeg er nooit om, zat ook niet in mijn portomonee, toen ging ze zoeken maar kwam ik niet op, dus ik ben zelfs nog terug geweest waarom mijn pas niet werkte, is nu ook werkend, plus dat alle materialen die in de afgelopen jaren zijn gehaald door mij, door haar alsnog erop zijn gezet nu πŸ˜‰

      Like

  1. We hadden hier in Zeeland een dag extra met zon afgelopen week. Van familie hoorde ik dat het in de rest van het land prut was. Nou ja, dat is het hier nu ook. De mandag sla ik ook altijd over. Dat is hier de verlenging van de zondag. Zelden hoef ik op die dag wat te doen.
    Volgens mij is het weerbericht voor morgen niet positief.
    Leuk dat je weer logt. Ik zal je in de feedreader gooien.

    Liked by 1 persoon

  2. zo’n elektriciteitspanne is niet plezant, we zijn er zo afhankelijk van!
    Vandaag was een dag om binnen te blijven. En morgen lekker lang uitslapen om morgenavond weer aan de slag te gaan… πŸ˜‰

    Fijne zondagavond nog!

    Like

    • Nee, is het ook niet en dat zeg je nu wel, dat is hier ja, de elektriciteit, maar landen genoeg waar ze nog niks hebben :O wij zijn te verwend πŸ˜‰
      Fijne avond, en werkze morgennacht!

      Like

  3. wat mij vooral opvalt in je week-samenvatting is dat jij kan genieten van alles wat je doet;
    gezellige koffieklets met je vriendje
    een babbeltje van anderhalf uur in de winkel,
    een deugddoend etentje met je dochter, ..

    dan mag je hoofd al ‘ns een keer op chaos staan! πŸ˜‰

    Liked by 2 people

  4. Wat een overvolle week had je, jammer genoeg met regen maar daarnaast toch heel wat te doen hΓ©. Kon je in het weekend wat uitrusten? Ik hoop het en ook dat je de hele komende week met volle moed tegemoet ziet en er vooral veel pleziert aan beleeft!

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha, ja Gerda, heb het weekend amper iets gedaan πŸ˜‰ En vandaag weer maandag, kalender ziet er weer hetzelfde uit, eigenlijk weinig gepland of vast staand, maar ik ga het merken!

      Like

  5. Leuk geschreven! Merk dat je echt geniet van de kleine dingen. Daar kan ik nog wat van leren. Hier op het moment nog wel wat zon in Boxmeer. Maar hoorde al van mijn vrouw dat het 20 km verder op hagelde. Geef mij de zomer maar met zijn warmte en zon

    Like

Geef een reactie

