summertime, summertime, it’s sum, sum, summertime

Het is weer zover, de klokken gaan vooruit de komende nacht, nu doe ik dat vanavond al, als ik nog wakker ben en voor ik naar bed ga ergens. En ik haat het! De komende dagen zal ik mij nog dagenlang afvragen of ik alle klokken, wel goed heb gezet. Een dyscalculie dingetje denk ik maar. Gezien ik ooit eens ruim een uur te vroeg op mijn werk was, toen ik nog werkte, is dat niet leuk. Andersom is mij altijd bespaard gebleven, geloof ik.

Daarbij vind ik het zo’n grote onzin, de wintertijd is de natuurlijke tijd, maar alleen hier en een paar landen meer, moeten dit doen, van mij mag het stoppen, echt waar. Niets beter dan de natuurlijke tijd en het ritme van de natuur aan te houden als je het mij vraagt.

Gelukkig, ben ik 1 van die mensen die maar weinig op tijd op hoeft voor werk of andere zaken, kortom ik heb alle tijd om te wennen. Maar het is een crime als je nog kinderen hebt die naar school moeten, jonge kinderen met name, hun ritme wordt compleet verstoord, laat staan je eigen ritme. Het kost tijd om je bio ritme weer aan te passen, en als je dat dan gedaan hebt, is het alweer tijd om terug te draaien.

Nou ja, laat ik het maar een positieve wending geven, de lente is er al, de zomer komt eraan mettertijd en ooit schilderde ik een doek waarvan mijn beste vriend zei; “he he, eindelijk ga je echt schilderen.” Mjah, dit heeft een verhaal natuurlijk. Trots was ik wel. Want al heel vroeg haalde ik het in mijn hoofd als autodidact om voile en lingerie, kant te willen schilderen. Dat noemt men dan weer stofuitdrukking en ja, hoe maak je ‘onzichtbare stoffen en stofjes’ op je canvas en papier? Door weg te laten, ben ik nu achter.

Ontmoet mijn canvas doek Summertime, 40 x 60 cm, acryl en uit mijn begintijd. Het is nog altijd hier en in de zomer geef ik haar altijd weer een prominente plek ergens in huis tot zij het huisje vindt waar het thuis hoort. Bij interesse mag je altijd contact met mij opnemen, wat ook kan via Atelier Sutherland – Art from the Heart.

10426806_673571506063694_4426919033843983012_n

21 thoughts on “summertime, summertime, it’s sum, sum, summertime

    • Dank je wel Sas. En ja, als het mij lukt, zal ik altijd uit eigen werken oud of nieuwer proberen te sieren waar mijn blog over gaat, maar zodra het landschappen worden of portretten? 😉 nah, laat ik weer aan anderen over 😀

      Like

  1. Ohja die klok! Vond ik ook altijd vreselijk vervelend. Had er altijd zo’n week lang last van. Hier in Colombia is het afgeschaft, dus voor mij geeft het alleen nog een uur extra tijdsverschil met Nederland. Maar er is nog hoop voor jullie dus! Wie weet stapt Europa er ook ooit vanaf.

    Liked by 1 persoon

  2. ik vind dat juist mooi die tijd verzetten! in het najaar omdat je dan een uur langer mag pitten en in het voorjaar, omdat je van de één op de andere dag het gevoel hebt dat je zulke heerlijke lange lichte avonden hebt!
    gaaf zeg dat schilderij. schilderen is een van die dingen die ik heel graag wil kunnen

    Liked by 1 persoon

  3. Ben het helemaal met je eens wat die zomer/winter tijd betreft. Van mij mag het ook gewoon zijn zoals het is. Ik moet op zondag altijd rond 10 uur opstaan anders heb ik problemen met de volgende nacht. Dat uurtje minder slaap dat hakt er echt in. En een uur eerder naar bed gaan werkt ook niet.

    Dat doek is echt heel mooi geschilderd! echt top!

    Laat de zomer maar komen!!

    Groetjes!

    Like

        • Nou, dat heb ik dus niet zozeer… schemeren heeft ook wel iets 😉
          En al kind, kon ik nooit slapen als het zolang licht bleef en wel op tijd naar bed moest ivm school…
          Ik leef namelijk naar het licht, dus als het langer licht blijft en ik moet toch op tijd eruit, blijf ik daar hinder van ondervinden, nu heb ik gelukkig wel donkere gordijnen, dus dat is ook wel wat minder, maar slaap ik elders met witte gordijnen? pfffffffff hahaha

          Like

  4. Nou ja, kom ik via via ineens een bekende naam tegen! Wat leuk om te zien dat je nog steeds blogt en schildert!! 🙂 Mijn naam is ondertussen verandert. Wondel is Joolzz tegenwoordig. Tja… 😉

    Like

Geef een reactie

