Blog nummer 40 | Zons OP komst

Vanmorgen werd ik rond 5 uur al wakker. Ik lag dan ook al op tijd in bed en voor 12 uur ging het licht uit. Omdat ik nog altijd last heb van wat spieren in mijn nek, was het met wat hulp om de pijn te laten dalen. Wat altijd goed werkt, morgen is er weer fysiotherapie en zal die wervel die nu nog verkeerd zit weer op zijn plek worden gezet, dan ben ik ook vrijwel meteen weer pijnvrij. Altijd fijn. Misschien leuk om te weten dat dit pas mijn 40ste blogje is sinds ik weer blog.

zonsopkomt 23 maart 2015

zonsopkomt 23 maart 2015

Ergens tussen half 7 en 7 uur nam ik wat foto’s, ik keek naar buiten, ik had al gezien dat de zon mijn slaapkamer in scheen. En had daarom mijn gordijnen al open om daarvan te genieten. Koffie, laptop erbij en Netflix met de serie ‘Lie to me’ op. Twee afleveringen en toen zei mijn laptop dat ik hem weer aan moest sluiten, de batterij was bijna op. Ik stond op en wilde mijn maandagdingetjes doen en had zelfs mijn ezel met palet in mijn hoofd om verder te gaan aan mijn landschap waar ik mee bezig ben.

zonsopkomst 23 maart 2015

zonsopkomst 23 maart 2015

De koffiepot kreeg een grote schoonmaakbeurt en ik wilde een metalen kelk even oppoetsen met baking soda. Om de één of andere reden voelde ik gewoon dat ik 2 kopjes koffie moest gaan zetten, dat er visite onderweg was. En ik zette de pot net aan, dacht nog aan de koffietag die ik nog heb staan, om daar nu wat foto’s bij te maken om bij de tag in te vullen, maar de bel ging. Ik voelde de glimlach op mijn gezicht groeien, en ja hoor. Die onzichtbare lijn tussen hem en mij werkt nog altijd feilloos. Het was mijn beste vriend die binnen kwam waaien.

zonsopkomst 23 maart 2015 Manual genomen

zonsopkomst 23 maart 2015 Manual genomen

Pas ergens rond 2 uur ging hij weer weg en ben ik heerlijk op de bank gaan liggen met nog wat series kijken en genoot gewoon heerlijk na van deze afgelopen dag en ook nog van gisteren. Want ook gisteren was ik een halve dag onderweg. Met mijn familie, wederom in Ermelo bij mij nicht en haar vriend beland, hij was namelijk gisteren jarig. Het was erg gezellig in elk geval en mijn ouders waren zo lief om mij helemaal thuis te brengen met de auto. Ik heb genoten van de rit en het uitzicht wat ik vroeger veel vaker zag dan tegenwoordig vanuit de auto. Het zijn de kleine dingen die je zo gelukkig kunnen maken. De mensen om je heen vooral.

Thee met taart in Ermelo

Thee met taart in Ermelo

Nu, ga ik nog even verder genieten van de avond en straks weer op tijd mijn bed in, nog een aflevering kijken op de laptop van ‘Lie to me’.Β  En morgenochtend is het weer trainen en mijn reguliere afspraak, daarna ben ik weer vrij, wie weet kom ik dan aan de dingen toe die ik vandaag in mijn hoofd had, al maakt dat voor mij dan weinig uit, gezien ik het gezelschap van de afgelopen twee dagen belangrijker vindt, dan een strak en schoon huis te hebben. πŸ˜‰

zonsopkomst 23 maart 2015

zonsopkomst 23 maart 2015

Note: Alle foto’s zijn genomen met de Fujifinepix S4800, en alle foto’s zijn puur, ik gebruik bijna geen filters achteraf om een foto te verbeteren, hooguit kan ik een foto croppen, maar dat gebeurt ook bijna nooit meer. Ik streef ernaar om de fotografie van nu net als in de analoge tijdperk te gebruiken. Met het grote verschil dat ik van 1 onderwerp 40 shots kan nemen om die ene goede foto eruit te halen waar niets meer aan gedaan hoeft te worden.

19 thoughts on “Blog nummer 40 | Zons OP komst

  1. Dat zijn zeker hele mooie foto’s joh! En ja, op Instagram wil ik nog weleens een filter gebruiken maar op mijn blog eigenlijk nooit. Zo vroeg op de ochtend denk ik er helemaal niet aan om foto’s te maken maar het levert zeker weten hele mooie plaatjes op!

    Liked by 1 persoon

    • Ja, maar instangram nodigt ook uit om met de foto’s te spelen, heb ik begrepen en ook weleens gezien, dat zou ik dan ook doen πŸ˜‰ De note is dan ook bedoeld voor hen die met gewone camera’s fotograferen en ik merk dat men zoveel doet voor ze een foto online zetten, met verschillende lenzen en filters en bla.. dat begon mij op te vallen. En ik ben ongeveer zo’n 2 jaar geleden gaan terug denken met mijn oude Olympus nog…. tegenwoordig wordt er bewerkt, kan men bewerken, deed ik ook voorheen, maar waarom eigenlijk? πŸ˜‰ De kunst naar mijn idee blijft toch… om het in 1x goed te doen, vroeger moesten we de rolletjes wegbrengen en was de verrassing misschien nog groter, en duurder ook, hahaha

      Like

    • Er komt geen vierde dus? Geen idee, zit nog in seizoen 1 en start aflevering 5 of 6 geloof ik.. uit mijn hoofd, voorlopig kan ik nog even kijken dus. Met grote dank aan mijn ouders trouwens die mij een account op hun account hebben gegeven πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

        • Ah ok, hoef ik hierna ook niet te wachten, hahaha ja erg lief, ik wist niet dat ze dat hadden, tot afgelopen woensdag πŸ˜‰
          Heb eindelijk ook Maleficent kunnen kijken, WOW en Frozen… van het weekend lekker in bed, hahaha maar Frozen vind ik minder.

          En daarnaast, viel het mij ook al op dat sommige series op Netflix, achter lopen met wat op tv is, zoals The Mentalist bijv. Dat is dan weer jammer, op tv al verder dan daar πŸ˜‰ En vele films zijn ook al op tv geweest zag ik, die ik al gezien heb, maar er blijft inderdaad heel veel over nog πŸ˜€

          Like

            • hahaha ik snap je helemaal, ik was om 5 uur al wakker vanmorgen dus, maar hield het nog even uit tot half 7 dus, heb in bed nog heerlijk die 2 afleveringen zitten kijken om dan te doen wat ik ging doen en de bel ging… en dan, als hij binnenkomt, mag ik niks meer πŸ˜‰ Behalve mijn mitrailleur aan woorden afschieten zegt hij dan, hahaha En voor een dag als gisteren waarin ik weet dat ik ga reizen, deels per trein dus… dan probeer ik de dag ervoor ook rust te nemen en zo bleef ik zaterdag dus ook op bed tot de middag bijna, met Netflix en de 2 films, doe ik verder ook bijna niets, zorg dat ik een verse soep heb staan, doe ik dan weer op vrijdag, dus wel een beetje vooruit denken zodat ik optimaal ben op de dagen dat ik weg wil ❀ X ❀

              Liked by 1 persoon

    • Oh, wacht even, ik las de vraag verkeerd, ik vind de serie GEWELDIG! hahaha kwam gisteren zelfs al op in gesprek en onbewust zat ik mijn beste vriend dus ook te bekijken als hij een verhaal vertelde of dat overeenkwam πŸ˜‰ en ja, dat kwam!

      Like

    • Het is ook geen oordeel hoor, maar ik begon bij mijzelf na te denken, er zit wel soms een irritatie puntje bij, voor mij persoonlijk, maar dat is mijn probleem πŸ˜‰ En heel soms licht ik ook nog weleens een foto uit, eerder om hem wat meer contrast te geven, hangt van de foto af. Je moet weten dat ik op Fb ook in een aantal kunstgroepen zit, en dan komt er ineens een hype voorbij, mijn foto van vandaag bewerkt, en dat is dan KUNST… argh… hahaha πŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

