Evaward

Goed een award gekregen van Simone van het blog Upside Down, zo lief! Zo lang (her)blog ik nog niet en vind ik een hele nieuwe generatie bloggers in het nu. En ja, ik ben ook al 1 blogster van toen tegengekomen die nog altijd blogt, erg leuk. Nu is het aan mij om deze award op te pakken en daarom…

….eerst even een beetje uitleg bij deze grappige tag: het begon namelijk met een geintje op Twitter, eentje waar de bedenker van deze tag, Eva, eigenlijk niet eens bij betrokken was. Het grapje liep uit in een award, de Evaward, waarbij Eva een leuke vragenlijst bedacht. Het is een combinatie van bloggersvragen, lifestyle, food en iets typisch voor Eva: minipaarden!

1. Minipaarden of luiaarden?

Ik ben gek op paarden, het zijn krachtige dieren, en ook als ze mini zijn. Maar in dit geval zag ik een luiaard op mijn balkon hangen, voor de fun, ze zijn zo langzaam en volgens mij erg knuffelig, zo lijkt het maar dat zal best tegenvallen in het echt. Ik zie de luiaard aan een liaan hangen over mijn balkon heen gespannen en een Picasso mijn kat, die grote vrienden wordt met deze luiaard, lijkt me gaaf!

Kijk nou toch, hoe lief!

Kijk nou toch, hoe lief!

2. IJsjes of taart?

Dan zeg ik ijstaart, een combi die altijd goed is. Zelfs met een stuk appeltaart een beetje ijs erbij, liefst warme appeltaart met een walnoten ijs erbij. Warm en koud zij aan zij, yin en yang effect.

Hmmmm

Hmmmm

3. Series of films?

Nu had ik al een blog geschreven over ‘achteruit kijken’, waarin ik vertel dat ik vooral elke dag wel series kijk maar ook elke dag wel een film weet te vinden gewoon op tv die ik opneem. En het gekke is, is dat ik meestal door de weeks alle series bijhoudt en afkijk en in het weekend, mits ik tijd heb, zo een film of 3 weg kan kijken, over 2 dagen verspreid dan, en soms zit er een slechte tussen welke ik bij het eerste reclameblok dan al weggooi en niet eens meer verder kijk, en vaak word ik ook nog verrast door films, aangrijpend of gewoon mooi zijn. Als ik wakker blijf tijdens een film? Dan is de film al goed in mijn ogen.

4. Welke film móet iedereen gezien hebben? En welke juist echt niet?

Ever After; A Cinderella Story uit 1998, leuk feitje? Jeroen Krabbé speelt er ook in mee, al is het maar 5 minuten, haha

En van de Disney’s: Keizer Kuzco, “Bring it ON!”, ga die zien samen met iemand die van veel humor houdt, en samen met jou zo in een deuk ligt, buikpijn lachen noem ik het, en dat krijg ik nog altijd als ik deze samen met mijn nicht kijk, en ook mijn moeder heb ik ooit verrast met deze film.

Oh en ook nog, must see, dat is waar ik mijn blognaam vandaan heb: The mists of Avalon

Wat je niet gezien hoeft te hebben? Ik denk dat ik hier commentaar op ga krijgen, omdat ik wel degelijk van een goede fantasy film houdt. Maar dan de klassieke sprookjes die tegenwoordig in een nieuw jasje worden gestoken zoals boven vermeld, Ever After, vanmorgen toevallig voor het eerst Maleficent gezien, wow! En ooit in de seventies, vanuit Joegoslavië toen nog geloof ik, weet het niet zeker, De kleine Zeemeermin, welke niet zo goed eindigt, gezien ik een sprookjesfreak ben, weet ik hoe dit sprookje echt eindigt, hoort te eindigen, en dat is minder leuk. Ik heb alleen geen idee hoe die film heet, ik zag hem ooit per ongeluk in de seventies ergens op een woensdagmiddag, toen kinderseries en films alleen nog op de woensdagmiddag werden uitgezonden.

Niet hoeven te zien dus: LOTR, gaaaaaaaaaap. The Hobbit, laats opgenomen en ik heb heerlijk geslapen, nog voor het eerste reclameblok was ik al weg, gek genoeg wordt ik meestal op het einde wakker, de laatste 10 minuten of zo, welke ik dan nog afkijk en dan hop, weg met die film! Er zijn nog heel veel meer slechte films, in alle genres ook vooral, maar ik weet de titels vaak niet eens meer omdat ik ze niet eens afkijk of in slaap ben gevallen, ja dan hoef ik de titels ook niet te onthouden natuurlijk.

5. Wat is je favoriete taart?

Dit hangt van mij bui af, in de zomer heb ik bijvoorbeeld altijd trek in frisse taarten, kan mij in de winter ook overvallen hoor, denk dan aan bessen, frambozen en aardbeien met een goede banketbakkersroom of gewoon op een cheesecake en nog zoveel meer variaties te vinden. In de wintertijd, neig ik naar zoet, kasteeltjes van marsepein, chocoladetaarten maar ook de appeltaart. De lange vingertaart is een familierecept, simpel te maken, vrij goedkoop en wie weet maak ik die binnenkort weer eens. Het enige wat je nodig hebt?

lange vingers, boter, poedersuiker, koffie en hagelslag, zo even uit mijn hoofd. Maak een mokkaboter die je overal wel kunt vinden. Hou wat sterke koffie over en doop de lange vingers erin. Leg deze op een plank bedekt met aluminiumfolie en leg de vingers op een rij zo lang als jij hem wilt maken. Dan een laagje mokkaboter opsmeren en weer een rij lange vingers, net zo lang tot je alle lange vingers hebt gebruikt. Smeer de mokkaboter over de hele taart en zijkanten heen. Pak de hagelslag, en dit maakt even troep hoor, en bestrooi de hele taart, zowel bovenop als de zijkanten met hagelslag. Laat hem opstijven in de koelkast. En klaar! Wil je iets meer pittig als er geen kinderen zijn? Dan kun je er bijv. ook wat amaretto of andere koffielikeuren door de koffie heen vermengen voor iets meer pit.

lange vingertaart

lange vingertaart

6. Welke stad, naast Berlijn uiteraard, zou je graag eens willen bezoeken?

Geen stad, maar een hele County, Sutherland County in Schotland, al is het wel zo dat Dunrobin bij Dornoch al jaren op mij afkomt alsof ik daar veel antwoorden zal vinden ooit. Ik weet niet eens of het een stad is, wel dat het een castle is. Waarom? Omdat in het echte leven mijn achternaam Sutherland is, en mijn oma vertelde mij ergens op het laatst, dat mijn oom heeft uitgezocht dat wij van de clan afstammen, hier ga ik binnenkort meer over leren, door omstandigheden ben ik mijn oom even kwijt geraakt en nee ik heb geen contact meer met mijn vader, en wil ik ook niet. Met mijn oom wel, ik hoop misschien de komende maand nog, april dan, bij hem te belanden en dat we nu in elkaars leven mogen blijven tot…

1 van de 5 Sutherland castles die nog over zijn en onderhouden wordt. Dunrobin Castle

1 van de 5 Sutherland castles die nog over zijn en onderhouden wordt. Dunrobin Castle

7. Op welke blogpost ben je het meest trots?

Ik denk dan toch de eerste op dit blog, dat ik het gewoon weer gedaan heb na een aantal jaren niet bloggen. Ik ging het zo missen! En ook al heeft er niemand op gereageerd, het was mijn eerste stap weer terug in blogland of wereld. En voor nu, zit ik nog niet eens op 50 posts sinds januari dit jaar. Wel weer apart dat ik in januari ben begonnen, dit was geen goed voornemen of zo. Maar eerder en meer, ik miste het gewoon! FB kan leuk zijn, maar is niet een wakker worden zoals je met je mede bloggers kunt doen, een mailbox met nieuwe posts in de ochtend en lekker lezen maar! Rustig wakker worden.

8. Welke drie bloggers en hun blogs wil je extra in het zonnetje zetten?

Dit vind ik nog wat lastig, omdat ik pas net weer ben gaan herbloggen. En ook al heb ik al vaste blogs die ik bezoek, jullie al echt goed kennen doe ik nog niet natuurlijk. Ik voel mij nog nieuw in elk geval.

Goed, 1. Simone van Upside Down, zij vecht elke dag met haar ziekte van Lyme, en hier is nog veel te weinig aandacht voor, ondanks wat zij meemaakt en hoe zij zich voelt elke dag. Lees ik haar graag omdat ze er zo positief over weet te schrijven en er alles aan doet om van elke dag een feestje te maken. Waar ze in mijn optiek, mag schreeuwen, gillen en janken. Dat doet ze dus niet, of misschien wel, maar dan zie ik dat amper terug in haar schrijven.

2. Eliza van With a Cup of Tea, voor wie het nog niet weet, zij is mijn dochter en is al iets eerder weer gestart met bloggen, ook zij blogt al eigenlijk heel lang, dan weer hier en dan weer daar. Ik ben gewoon trots op haar! Zo ontzettend trots op wat zij al bereikt heeft met alles wat zij mee moest maken in ‘ons’ leven, en geloof mij, dat is geen katttepis! En zij, is opgestaan en gaat maar door om telkens weer verder te komen en dat komt ze ook! Op dit moment is ze al bezig met de voorbereiding van examens, zij doet nu de opleiding Evenementen, en dat voor iemand met dyscalculie, echt ik ben zo trots!

3. Northflix, welke ik pas sinds kort volg en er een mysterie schuil gaat over wie zij is. Geen namen, echt anoniem, maar ik geniet in deze korte tijd al van haar blogs. Ooit was ik ook zo, anoniem, en al gebruik ik mijn oude blognaam weer, nu is het toch meer persoonlijk en laat ik meer zien dan ik vroeger deed.

9. Vertel eens iets wat mensen door het lezen van je blog waarschijnlijk écht niet van je weten…

hahahaha, wat jullie in het nu nog niet van mij weten hier, maar dat had een keer gekomen en zal nog wel een keer aan bod komen in een verhaal, is dat ik geen vis lust. Het typische is namelijk, als ik dit aan iemand vertel, dat ze mij schijnbaar altijd willen testen, en dan iets voorzetten waar toch vis in zit, proeft ze toch niet denken ze dan, geloof mij, ik haal het eruit. Dit lijkt een genendingetje te zijn, mijn oma, mijn moeder en mijn dochter lusten namelijk ook geen vis. Waar ik echt ziek van wordt? Lever en nieren…. al vanaf mijn geboorte ook, en ook dit zet zich door naar mijn dochter.

Maanvis

Maanvis

10. Tag / nomineer vijf bloggers aan wie je deze tag doorgeeft

1. Northflix, 2. Sylvia Kuijsten, 3. It’s Wendy, 4. Saskia van Images & Words, 5. Niels Hagen.

Ik wil jullie vragen om mee te doen, ik heb jullie gekozen omdat jullie nog zo nieuw zijn voor mij en wie weet leer ik jullie zo wel iets beter kennen. Je hoeft niet mee te doen, maar het zou wel leuk zijn, ik zou het leuk vinden in elk geval. Als jullie mee doen en het geplaatst hebben, laat het mij dan even weten, dan kom ik natuurlijk als de wiedeweerga lezen. Bovenal, vul hem in als je meedoet, wanneer het jou uitkomt, dat lijkt mij alleen maar logisch.

 

 

 

17 thoughts on “Evaward

  1. Hihi, ijstaart! 😀 Dat is ook een goeie! En lekker. Bedankt voor het invullen en overnemen van de tag en natuurlijk ook weer bedankt voor je warme, lieve woorden. Dat doet me erg goed! Keizer Kuzko is echt grappig ja!! Die heb ik ook wel eens gezien 🙂 Hier nog zo’n niet-vis-luster.. Dat krijg ik echt niet weg haha. Ooit eens ziek geworden van kibbeling. Gek he dat je dan zo’n aversie ontwikkelt! Bijzonder he hoe bloggen je leven kan verrijken. Ik heb hiervoor ook al eens geblogd en dat ging ik ook zo missen! Eenmaal begonnen is voor altijd besmet volgens mij! Nou keep it up! Ik lees je blogs heel graag!

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Tag: Evaward! | SYLVIA KUIJSTEN

    • Dit is al wel heel oud hoor Jeanine, maar neemt niet weg dat ik dus een hoop nieuwe lezers en lezeressen heb ook aan de reacties te zien dat ik toen nog maar weer net bezig was, hahaha je mag de tag overnemen alsnog hoor 😉

      Like

Geef een reactie

