Ermelo was de bestemming!

Hier is het dan, het vervolg op het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk van 2015.

Ik besloot om mijn nicht en haar vriend op te zoeken. Onze familie is maar klein en ik heb maar 1 volle nicht aan mijn moeders kant. We verschillen 9 jaar, zij jonger. Ik was nog maar net 9 jaar oud toen zij geboren werd maar ik kreeg naast eindelijk een nicht erbij, ook een levende ‘babypop’ die ik al snel mocht verzorgen, het eerste flesje zo zagen we gisteren op de foto’s, mocht ik op de dag dat zij geboren is al geven.

Er is dan ook een hele grote series aan foto’s van ons samen, waar zij nog baby is, ik heb er maar eentje van, in gescand ooit door haar, en zij heeft het natuurlijk in haar albums zitten. Die zie ik niet veel. En gisteren zag ik ze terug.

20 januari 1981, nicht net geboren eerste flesje die ik mag geven.

20 januari 1981, nicht net geboren eerste flesje die ik mag geven.

Natuurlijk hoopte ik op mooi weer, blauwe luchten, wat zon misschien, opdat wij een mooie wandeling in de bossen van Ermelo hadden kunnen maken samen met onze camera’s bij ons. Maar het grijze weer en haar vermoeidheid, ondanks dat ze gewoon straalde en blij was dat ik er was, besloten we om lekker thuis, in hun nog altijd nieuwe huisje waar ook nog altijd stevig geklust wordt boven nu nog, het gezellig maakten. Haar vriend ging even gamen, en dat gaf ons de gelegenheid om verhalen en herinneringen op te halen, vooral mijn herinneringen aan haar toen zij nog baby was, met de foto’s erbij. Details die ze nog niet kende, verhalen die ze nog niet kende. Om dan ook over mijn dochter te kletsen en toen ze ouder werd, wij ouder werden. Van alles en nog wat, maar vooral gelachen. Vragen aan elkaar stellen, wat weet jij nog, heb jij die en die nog echt wel gekend, en andersom. Negen jaar leeftijdsverschil is dan toch best een hoop, mensen in onze familie, onze oud ooms en tantes, wat weet zij nog, wat wist ik nog. Gelukkig zijn wij zo binnen onze familie, dat we het leuk vinden om de verhalen te horen, meer te weten te komen en terug te zien.

Zomer 1981 in de caravan te Ermelo, wie had gedacht dat ze er nu gewoon zal wonen.

Zomer 1981 in de caravan te Ermelo, wie had gedacht dat ze er nu gewoon zal wonen.

Nu had ik bijvoorbeeld ook alleen mijn camera en wat geld mee kunnen nemen om een citytrip te doen, ooit ben ik van Almere naar Vlissingen gereisd ook met het Boekenweekgeschenk en ik wist al, dat het druk zou zijn. Ik had naar Leeuwarden of Groningen met slechts 1 overstap kunnen doen of maken, maar ik besloot om het iets dichter bij huis te houden, en dat was eigenlijk een zeer goede keuze.

Almere – Ermelo is trouwens best nog wel even een trip, zelfs met 1 overstap, het is zeker anderhalf uur reizen dan. Dit valt ook mee, en op die treinen de boemeltjes was het dan ook niet zo druk. Wat ik wel weet, binnenkort spreken we weer eens af, reis ik af, bij beter weer en gaan we verder verkennen samen, in de plaats waar ooit eerst de caravan van haar vader stond, en waar zowel zijzelf en mijn oom nu gewoon wonen sinds afgelopen zomer.

Mijn nicht en haar vriend, die mij op komen halen van het station, anders was ik zo naar de oude camping gelopen.

Mijn nicht en haar vriend, die mij op komen halen van het station, anders was ik zo naar de oude camping gelopen.

Nu eerst, mag ik net vernemen loopt mijn agenda alweer vol als vanzelf, komt mijn moeder komende woensdag mij helpen in de keuken, met schoonmaken en uitruimen, zie ik ook naar uit. We gaan de pannenkoekjes maken als lunch zoals gezien bij ImagesΒ & Words. Ik heb de link aan mijn moeder gegeven en woensdag gaan we dit maken.

Ik heb verder nog wel wat foto’s gemaakt, maar niet bijzonder genoeg, het was gewoon een grijze dag, en bij het zien van bovenstaande foto, wist ik, dit is DE herinnering voor later. Β Van mijn trip van gisteren.

9 thoughts on “Ermelo was de bestemming!

  1. Leuk dat de reis je nicht ging! Zo te lezen was het een geslaagde en gezellige dag. Leuk om allemaal herinneringen op te halen en die foto’s uit de oude doos. Mijn zus en ik schelen ook ruim 9 jaar, maar nu we allebei ouder worden valt dat leeftijdsverschil helemaal weg πŸ™‚
    Fijn dat je moeder morgen komt helpen met de keuken! Mijn moeder is net zo β™₯

    Liked by 1 persoon

    • bijzonder is nog wel dat mijn moeder komt helpen, is dat we allebei hetzelfde hebben qua chronische ziekte, dus we vullen elkaar nu zeker aan. Samen toch op tempo omdat je elkaar aanspoort. Andersom heeft zij mijn pa thuis, en ik ben echt alleen, vandaar, die klus is te groot in mijn eentje πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

