De Boekenweek en gratis reizen

Het is weer zover, vandaag kan er gratis gereisd worden op de treinen van de NS. Mits je het Boekenweekgeschenk in handen hebt natuurlijk. En die heb ik. Met grote dank aan de meiden van de Bruna, waar ik al 21 jaar shop. Het loont nog altijd om gewoon te winkelen in een echte winkel, een ‘vaste klant’ te zijn. Bij welk probleem dan ook, je wordt geholpen. En zeker hier.

Wat er gebeurd is. Eind februari ging ik even de Bruna in even de boekenhoek in, nu doe ik dat vaker, maar het boek van Renate Dorrestein was net uit. Genaamd; Weerwater. Zij is gastschrijfster geweest in Almere, op uitnodiging mocht zij hier even wonen en leven maar dan wel met als doel een boek over Almere te produceren, roman, verhaal, wat dan ook, als er maar een boek uitkomt. Dat is het cultuurproject van de gemeente Almere, Almere proberen meer positief op de kaart te zetten. Dit boek viel mij op, de voorgaande gastschrijvers zijn mij niet eens opgevallen, noch de titel, kan ik nog altijd opzoeken als ik dat wil. Ze hadden het liggen, niet eens in de top 10 van de Bruna te vinden. Logisch?

En dus pakte ze het ergens van een stapel af en gaf het aan mij. Ik zag de prijs, en echt, ik schrik er soms nog altijd van, maar toch, dit was er eentje, die wilde ik wel aanschaffen en gaf een cadeautje aan mijzelf. Het boek! (19,50 dus echt geen kattepis).

Diezelfde avond heb ik de tv aanstaan, en het was in DWDD die er altijd veel aandacht aan besteed en de aankondiging van de Boekenweek werd vermeld, vanaf zoveel maart t/m 15 maart! CHIPS! Neeeeeeeeeeeeeeeee heb ik dat weer? Het boek was ik al aan het lezen, ergens op de helft komt mijn moeder op bezoek en ja; Waarom heb je niet gewacht??????

Goeie vraag mam, ik vergeet die Boekenweek, die hangt in mijn hoofd nog in oktober ergens, ‘de kinderboekenweek’, ik vergeet gewoon deze en dit was al de zoveelste keer dat ik 1 tot 2 weken voor de Boekenweek en bal een boek kocht die duur genoeg was om het geschenk met gemak te verkrijgen. Gelukkig! Meer dan gelukkig heb ik een band bij de Bruna hier in mijn wijk, ken ik ze allemaal, incluis de nieuwe medewerkers die nu ook vast zijn. Maar natuurlijk ga ik dan naar de oudste kern, bestel mijn vaste ding en fluister…. ‘help, weet je nog dat ik 2 weken terug boek heb gekocht, weerwater, wil je de bon?’ Ze lacht mij toe, is nog een mijn naamgenote ook, zegt dat dit niet kan dus he, met een grote glimlach, ik leg mijn tas al op de counter en hou hem open en zij stopt er stiekem het Boekenweekgeschenk in. Net als haar collega’s al eerder hebben gedaan, of er 2 hebben meegegeven omdat mijn moeder de Kees van Kooten zo graag wilde, en zij voor mij een boek kocht, het geschenk alleen meenam en ik sip keek. Zo lief!

En ik weet, want zelfs als de baas zelf staat, had ik hem gekregen van hem, dat dit alleen mogelijk is, omdat je een vaste klant bent, één van de zonnetjes tussen de andere vaste klanten. Echt het loont om gewoon die winkel in te stappen, ja dit geldt ook voor de gewone supermarkt trouwens, heel ouderwets misschien, maar het loont altijd, net als nu. Ik ga treinen vandaag! Waarheen? Morgen meer 😉

DSCF1526

7 thoughts on “De Boekenweek en gratis reizen

  1. Oh wat een lieve medewerkers bij je vaste Bruna, zeg!! Het loont zeker om gewoon lekker in de winkel je boeken te blijven kopen. Ik wou dat dit voor mij wat makkelijker was, want ik lees graag boeken in het Engels en de meeste winkels hebben maar een hele beperkte selectie, waardoor ik toch snel uitkom bij online winkels.

    Waar ben je naartoe geweest met je boekengeschenk/gratis treinreis? Ik ben heel benieuwd naar je blogje daarover!

    P.S. Ik wou je nog heel erg bedanken voor je superlieve reacties op mijn blog. Het doet me heel veel om herkenning te vinden (ook als het aankomt op mijn man’s gevoelens i.p.v. de mijne), dus dat was echt een heel groot lichtpuntje in een paar dagen die voor mij toch redelijk pittig waren.

    Liked by 1 persoon

    • Ik zal het alvast verklappen, ik ben in Ermelo geweest, straks ga ik daar eens even over denken hoe ik dit ga beschrijven. (en van harte welkom, ik weet als geen ander hoe moeilijk het voor jou geweest moet zijn, je mag mij altijd mailen als je wilt, als je meer wil begrijpen over de andere kant, want het lag zeker niet aan jou! ❤ )

      Like

  2. Pingback: Ermelo was de bestemming! | Morgaine's Passions

Geef een reactie

