Achteruit kijken

 

Ik lees nu bij meerdere blogsters dat zij graag naar Netflix kijken. Series zonder te wachten, begrijp ik ook van mijn nicht en mijn dochter ook geloof ik zo nu en dan.

Ikzelf heb daar niet eens tijd voor gezien ik zeker wel veel tv kan kijken, zeker als ik niet lekker ben, en vaak gebruik ik het ook als een doezel/slaapmiddel. Dit klinkt gek misschien, want in mijn slaapkamer heb ik dus geen tv. Daar heb ik slechte ervaringen mee in het verleden, dus die heb ik verwijderd en mijn slaapkamer is echt een rust plek nu. Alleen als ik echt ziek ben en liever meer op bed zou liggen dan op de bank, dan mis ik deze, gelukkig ~klopt even af~ gebeurt dat amper tot niet.

Ik ben meer een achteruit kijkster, dit verzon ik zomaar vandaag. Wat betekent dit nu eigenlijk. Nou, ik neem heel veel series op, rijtje komt zo, velen zelfs dagelijks en anderen wekelijks en dan ook nog al die films die interessant lijken neem ik gewoon op. Ik heb dus een hele lijst met series en films en ergens wil ik die ook echt wel kijken natuurlijk! Maar wanneer dan, en hoe vind ik dan ook nog tijd om ook nog eens op Netflix rond te gaan hangen? Dat laatste dus niet. Ik maak mijn eigen tv avonden door gewoon opnames te gaan kijken ipv live tv.

Wat kijk ik nu graag eigenlijk? Op dit moment nog steeds wordt elke dag NCIS uitgezonden, de hoofdserie met Gibbs erin, en ik ben verliefd op hem πŸ˜‰

Leroy Jehtro Gibbs, love his Rules

Leroy Jehtro Gibbs, love his Rules

Als het even kan, kijk ik voor ik ga slapen in elk geval 1 aflevering, alhoewel sinds ik meer vrij ben, ondertussen alΒ 5 afleveringen heb staan weer.

Dan kijk ik op de maandagavond bijvoorbeeld naar Tros Radar om daarna eventueel de rest van de avond zelf te bepalen, want The Blacklist kijk ik ook erg graag! En zo kan ik alle reclames direct skippen. Om dan ook, het wordt weer herhaald, maar precies daar waar ik ooit zelf eindigde en vervolgens leek het maar niet terug te komen, JAG, wat een voorganger is van NCIS, soort van, het wordt er al in genoemd ook al bestond de serie nog niet. Nog langer niet.

Met Commander Harmon Rabb

Met Commander Harmon Rabb

Deze serie is elke dag te zien op RTL8 ergens, begin van de avond, of ik neem het op en kijk het later op de avond.

Dan zijn er nog de vele series die slechts 1x per week voorbij komen, ben je er klaar voor? En ik gebruik de bovenstaande series om vooral te kijken waar iets anders met reclame blokken nog bezig is, gezien ik wel zoveel mogelijk de series op dezelfde avond kijk, maar dan zeker een half uur later start liever nog 3 kwartier, geloof me, je bent zo weer op de huidige tijd beland.

Danni Lowinski (SBS6), Divorce (RTL4), Hawaii Five-O (Veronica), King (Net5), The Mysteries of Laura (Net5), The Blacklist dus ( RTL4), Body of Proof (Net5, helaas nu alweer herhalingen), Dr. Hart (Net5), DWDD (NPO1), Wie is de Mol (NPO1, oke, net afgelopen helaas! en kijk ik live natuurlijk!), Midsummer Murders (NPO1), Death in Paradise (NPO1 of 2, helaas alweer gestopt!), Downton Abbey (NPO2), Call the Midwife (NPO2, nu gestopt, maar ik kijk nu via de BBC, ook al 4 afleveringen staan nu).

Er waren nog meer series, de meesten komen op Net5, en nee, How to get away with murder, 3 afleveringen gezien, maar niet mijn ding, die sla ik even over. Dan waren er nog de korte series op Net5, eind vorig jaar die ik helemaal gevolgd heb, maar die mij nu even niet te binnen schieten. Laat staan naast deze series alle films die ik elke dag wel opneem, al dan niet bekend. En als ik een weekend echt niet meer kan, dan kijk ik er 1 of 2, soms zelfs 3 op 1 dag weg.

Ik merk eigenlijk nu al, dat het weer beter wordt, dat ik al telkens gewoon films weer verwijder zonder ze te kijken, hahaha. In de zomer kijk ik toch minder. En sommige films kijk ik, heb ik al gezien maar neem ik dan op en laat staan voor later een keer nog. Het blijft immers een jaar staan bij de KPN, dus lekker makkelijk. En er past een hoop op, trust me!

En jij? Wat zijn jouw meest favo series van de gewone reguliere tv uitzendingen?

12 thoughts on “Achteruit kijken

    • oh ja, Bing bang, die vergeet ik nog, maar daar rotzooien ze ook telkens mee, ben ik ergens kwijt geraakt, ik heb volgens mij hele seizoenen gemist en nu op de vrijdag 1 nieuwe tussen 2 oude… fzo not done πŸ˜‰

      Like

  1. Wij kunnen niet opnemen, dus ik ben zeker netflix verslaafd, soms wel jammer want nog niet alle series die op tv zijn staan ook op netflix. JAG en NCIS keek ik jaren geleden altijd met m’n mams, inmiddels alle afleveringen wel gezien. DR Hart vond ik super leuk maar helaas tot nu toe alle afleveringen gemist van het nieuwe seizoen, hoop dat die uiteindelijk ook op netflix komt πŸ™‚

    Like

    • ja nou ja, vorige week, stond niet in de gids, Dr. Hart, bleken er 2 afleveringen achter elkaar te komen, en ondanks mijn ‘hele serie opnemen’ stond deze er niet op, oh wacht, wel, want de herhaling van de nacht hadden ze gelukkig die 2de aflevering erin gezet πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  2. Ik kijk How to get away with murder! Ik geloof dat, dat nu ook op NET5 komt. Het is echt een ontiegelijk goede serie! Leuke blog, ik volg je nu via bloglovin! XO

    Like

    • Leuk Inge, heb jij ook een blog? πŸ˜‰ Ennuh, How to get away with murder, ik viel telkens in slaap πŸ˜‰ Maar ik heb de basis gezien dus wie weet pak ik het op, want ik volg het idd op Net5. πŸ˜€

      Like

  3. Pingback: Evaward | Morgaine's Passions

Geef een reactie

