Het Vroege Vogelbos van Almere

Het Kàn in Almere!, is de slogan van onze stad. Ik zeg nu wel onze stad, maar toen ik hierheen moest op elfjarige leeftijd vond ik het helemaal niks. Toen was het nog een dorp tussen de koolzaadvelden gelegen ergens ver van de bewoonde wereld af. Natuurlijk is dit wel wat veranderd in de afgelopen ruim 30 jaren dat ik hier nu woon.

Hier word je toch blij van! Buitenschaap, niet zwanger.

Hier word je toch blij van! Buitenschaap, niet zwanger.

Is het een echte stad? Ja en nee, voor hen, die hier minder dan 20 jaar wonen denk ik ongeveer, is het een stad, zij konden al in Almere Buiten terecht komen, waar toen ik hier kwam wonen nog langer niet aan begonnen was en het koolzaad telkens de fietspaden afbraken. Het was echt pionieren en ontdekken waar weer een stukje fietspad of autoweg bij kwam om verder te kunnen. Nou ja, dat idee, heb ik stom genoeg nog altijd in mijn hoofd ergens. En zo dus ook vergeet ik, ook al weet ik dat ze er zijn, heb ik er al vele malen foto’s gemaakt, dat er dan events zijn waarin je kunt kijken zoals vandaag, en elke dag, maar vandaag zijn de verzorgers erbij voor een praatje en info, dat er schaapskooien zijn. En in het oudste gedeelte op de eerste ‘natuurboerderij, het Eksternest’ genaamd is nu een stal waar men de ooien heeft staan en zitten/liggen om af te lammeren. Van 27 op 28 feb. is het eerste lammetje daar geboren, waren er gisteren nog maar 9 lammeren, waren dat er vandaag ineens weer 12. Kortom, het echte aflammeren is begonnen!

1 van de oudere lammetjes nu al, deze is al getagged.

1 van de oudere lammetjes nu al, deze is al getagged.

Omdat het weer zo mooi is, besloot ik mijn eerste toertocht te maken richting dat Vroege Vogelbos waar ik eigenlijk ben opgegroeid, aan die rand, en ik zie die bomen nog tussen riempjes staan om ze recht te houden, net gepoot? Poot je een boom? Of zet je een boom. Ik weet het niet, gelukkig weet ik niet alles.

Het jongste lammetje, afgelopen nacht geboren.

Het jongste lammetje, afgelopen nacht geboren.

Natuurlijk foute dag, gezien iedereen dit denkt, vooral met kids nog. Ahum, maar goed, ik heb wat foto’s kunnen maken, en heb fotoblogs voor de komende dagen genoeg liggen nu 😉 Gezien ik geen idee heb hoe jullie die mooie collages maken, zal wel een app zijn ergens, haha, die ik nog niet heb of kan gebruiken.

Gewoon lief!

Gewoon lief!

Vandaar hier en daar maar wat foto’s tussen plakken van de schapen en de lammeren.

Deze ooien mogen allemaal nog gaan lammeren. Je hoopt natuurlijk dat er eentje bezig is, maar helaas.

Deze ooien mogen allemaal nog gaan lammeren. Je hoopt natuurlijk dat er eentje bezig is, maar helaas.

In totaal zijn er dus 45 ooien die lammeren geven, waarvan er dus al een aantal gelammerd hebben, het blijft toch het ultieme lente gevoel geven en brengen, als die eerste lammetjes er zijn.

Wat is nu jouw ultieme lente gevoel, vraag ik mij af. 😀

7 thoughts on “Het Vroege Vogelbos van Almere

  1. Ik kan me zo goed voorstellen dat het druk was vandaag! Wel mooi om te lezen hoe het zo ontstaan is de stad Almere. In mijn beleving (ik woon in een boerengat) is Almere een wereldstad. Grappig. Ahhw die lieve lammetjes… het is echt weer tijd voor bloei en leven! 🙂 Dat zal genieten zijn geweest!

    Liked by 1 persoon

    • hahaha Simone, boerengaten kunnen ook leuk zijn, maar ik snap waar jij vandaan komt, ik zal binnenkort eens mijn geschiedenis proberen op te schrijven, ik heb denk ik het beste van 2 werelden mee gekregen voor mijn 11de jaar vooral. In Amsterdam geboren en opgegroeid, maar mijn opa en oma die op een dorp woonden met grote tuin, groot huis, geen boerderij, maar wel met een enorme lap grond waar alleen moestuin was en ga zo maar door, maar dat besef ik nu pas 😉

      Like

  2. Pingback: Deze week in de afgelopen week | Morgaine's Passions

Geef een reactie

